AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Marsvinet mitt er vel året gammelt. Han spiser alt han kommer over, og tigger. Han skriker til vi gir ham noe, problemet er at vi er flere som mater ham og han kan triksene. Bare på 2 uker har hen lagt på seg nesten 240 gr. Han veier nå 1396 gr noe som er godt over anbefalt vekt. Når jeg tar han ned på gulvet for at han skal bevege seg, løper han bare inn under en pult og der kan han ligge i timesvis uten å bevege seg bortsett fra å hyle om han hører at kjøleskapet blir åpnet. Hva i alledager skal jeg gjøre for å få ham normalvektig igjen? Anonymkode: e92cf...40e 1
Tvist Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Lag regler, ha faste foringstider, ikke alle kan mate alle dager.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han spiser alt han kommer over, og tigger. Han skriker til vi gir ham noe, problemet er at vi er flere som mater ham og han kan triksene. Det er vel dette som er problemet kanskje. Vet ikke helt hva marsvin spiser, men er han sulten hele tiden må det være noe som er feil. Jeg hadde gitt han mere agurk, selleri, salat og annen frukt og grønnsaker om han var overvektig. Nøtter og frø vil jeg tro han legger mest på seg av. Hva gir dere han? Og har han noe å gnage på? http://marsvinas.blogg.no/1323025904_frukt_og_grnnsaker_ma.html Anonymkode: 6a8ff...069
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Spise marsvinet? Anonymkode: ce3fe...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel dette som er problemet kanskje. Vet ikke helt hva marsvin spiser, men er han sulten hele tiden må det være noe som er feil. Jeg hadde gitt han mere agurk, selleri, salat og annen frukt og grønnsaker om han var overvektig. Nøtter og frø vil jeg tro han legger mest på seg av. Hva gir dere han? Og har han noe å gnage på? http://marsvinas.blogg.no/1323025904_frukt_og_grnnsaker_ma.html Anonymkode: 6a8ff...069 Agurk er det som er minst næring i, så det får han mye av. Han har en skål med gnagerfor, og høy selvsagt. Så stikker vi til ham persille, gulrot, paprika og anna grønt vi måtte ha. Han får aldri noe annet en grønt som godbit. Men hvordan skal vi få ham til å bevege seg mer? Anonymkode: e92cf...40e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Agurk er det som er minst næring i, så det får han mye av. Han har en skål med gnagerfor, og høy selvsagt. Så stikker vi til ham persille, gulrot, paprika og anna grønt vi måtte ha. Han får aldri noe annet en grønt som godbit. Men hvordan skal vi få ham til å bevege seg mer? Anonymkode: e92cf...40e Slippe han ut av buret? Det er en side som heter Ace's amazing tricks eller noe, om et marsvin som kan en helt haug med triks. Fin aktivisering for de små firbente. Smarte er de også! Anonymkode: a635d...c7c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Dvs bruk godisen i treningen så han får jobbet litt for det. Er ingen vits i å trykke i den godis mens den bare blir feitere og feitere. Anonymkode: a635d...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 slutt å gi den så mye rart? den slutter å tigge når den finner ut at den ikke får noe. bortskjemt så det hollder er den hvertfall. Anonymkode: 583bf...dd9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Agurk er det som er minst næring i, så det får han mye av. Han har en skål med gnagerfor, og høy selvsagt. Så stikker vi til ham persille, gulrot, paprika og anna grønt vi måtte ha. Han får aldri noe annet en grønt som godbit. Men hvordan skal vi få ham til å bevege seg mer? Anonymkode: e92cf...40e Lag matstasjoner rundtom i rommet når dere slipper han ut, løpehjul, baller og ruller med godbiter inni i buret, rømningssikker innhegning ute om sommmeren.http://www.drsfostersmith.com/PIC/article.cfm?articleid=760 Anonymkode: 6a8ff...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå