Gå til innhold

familienedlemmer son ikke bryr seg og ikke spør.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært igjennom brystkreft, har mistet jobben, depresjon og har nå fått leddgikt. Jeg snakker sjeldent om sykdommene, men de er jo kjent for alle. Når vi samles er det ingen som spør hvordan det går, om jeg har kommet meg I jobb eller noe. Jeg Har alltid en positiv holdning, tross depresjonen jeg hadde. Depresjonen var mest knyttet til det å miste et bryst. Jobbet meg igjennom det. Jeg syter aldri, men det at familien viser null interesse for meg er vondt. De spør andre om studier og div, aldri meg. Føler de ikke bryr seg, eller at de synes slikt er for "kjedelig" å høre om. Hva tror dere?

Anonymkode: 8745e...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det kjent for andre når du nesten aldri snakker om det? De tror vel det er over for lenge siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de synes det er vanskelige ting å spørre om? Personlig hadde jeg synes det ikke var veldig passende å spørre om depresjon og arbeidsløshet i et familieselskap (iallefall når alle var samlet). Det er jo såre ting å ta opp, kanskje de tror du vil bli såret? Elle at siden du fremstår positiv og glad (?) at du har kommet deg videre? 

Anonymkode: a6b87...a48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Det er forskjell på å snakke om studier og sykdom. Mange blir litt brydd av å snakke om helse. Og sykdom kan være et skummelt tema og arbeidsledighet setter en demper på stemninga. Personlig er jeg glad hvis det ikke blir spurt for mye om på et familieselskap, jeg synes det blir litt pinlig og personlig. Jeg har opplevd mye I helt den andre retningen, at folk spør litt for mye og at det forventes å få nesten detaljerte svar. Tror ikke du skal ta det hardt at de ikke spør mye, du blir inkludert ellers som alle andre? Da tror de sikkert alt er helt bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...