AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Oppdaget nettopp at hunden min er blitt rød på øyet i "hviten". Helt rød. Jeg tror han må ha fått det i løpet av kvelden siden jeg ikke har oppdaget det før. Jeg vet ikke om at han kan ha skrapt seg. Jeg er langt unna veterinær (er på hytten). Noen som vet hva jeg kan gjøre? Kan jeg vente til i morgen og gå til veterinær? Anonymkode: 7c2ed...a49
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Jeg har nå drypper øye med saltvann to ganger. Det så bedre ut og var for litt siden kun rød i blodkarene i øyet (slik vi blir om vi feks har rusk). Drypper igjen. Han bøe da litt mer rød, men mulig for de saktvannet irriterte litt? Anonymkode: 7c2ed...a49
BunnyBlue Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Min hund har røde øyne slik du beskriver, og verst er det i forbindelse med stress og på kveldstid. Min har alltid Vært sånn, og har kronisk øyebetennelse. Dersom din plutselig ble sånn er det sikkert ikke noe kronisk, men kanskje en infeksjon, allergi eller tørre øyne. Klør hunden/verker det? Ring veterinæren din. Du trenger sikkert ikke å dra dit i dag, med de kan svare på hva du bør gjøre, og om du skal fortsette å skylle med saltvann. God bedring til hunden!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Min blir rød i øynene hvis han får kjeft. Anonymkode: 3b0d8...e92
ClosedParadise Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 De kan bli røde i øynene av stress Er blodkarene som får seg en støkk..
_popcorn_ Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Hesten min pleide få røde og rennende øyne om det var mye vind ute slik at det blåste støv innpå øyet. Da dryppet jeg øyet med øyenskyllevann noen ganger pr dag, så var det fint igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 23 minutter siden, BunnyBlue skrev: Min hund har røde øyne slik du beskriver, og verst er det i forbindelse med stress og på kveldstid. Min har alltid Vært sånn, og har kronisk øyebetennelse. Dersom din plutselig ble sånn er det sikkert ikke noe kronisk, men kanskje en infeksjon, allergi eller tørre øyne. Klør hunden/verker det? Ring veterinæren din. Du trenger sikkert ikke å dra dit i dag, med de kan svare på hva du bør gjøre, og om du skal fortsette å skylle med saltvann. God bedring til hunden! Jeg ringte. Fikk beskjed om at det er vanskelig å si hva det kan være, men at jeg kan skylle med saltvann og se videre. Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Hver gang jeg har ringt for. Spørsmål så får jeg inntrykk av at de vil se på hunden selv om jeg selv tenker det muligens kan vente litt. Og det har som regel gått bra. Anonymkode: 7c2ed...a49
BunnyBlue Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 De vil sikkert se på den ja, i tilfelle den trenger medisiner eller noe, men hvis de sa at du kan fortsette å skylle og se det an så haster det jo ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå