Gå til innhold

Kan aetat hjelpe meg med søknad/cv?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Etter 6 måneders søking har jeg fremdeles ingen jobb. Ikke et eneste intervju har jeg vært på, og har søkt bortimot 50 jobber. Er kvalifisert for alle, har fire års erfaring fra lignende jobb. (saksbehandling/offentlig administrasjon.)

Det er så frustrerende, begynner å tro at søknader og cv er helt bak mål, kan jeg "bestille" time hos aetat og får hjelp? Hvor lenge skal man måtte gå uten jobb, jeg blir gal av dette!! Vi har lyst til å planlegge familieforøkning, men det går jo ikke før man får jobbet en stund.. sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest angel1978

Hvordan skriver du søknad da?

Jeg har alltid kommet meg på inervju når jeg har søkt. Og fått de jobbene jeg virkelig har hatt lyst på. :wink:

Jeg skriver søknaden min omtrent sånn:

Hvem er jeg?

Her gir jeg en kort presentasjon av meg selv, og nøkkel egenskaper.

Hvorfor søker jeg denne jobben?

Her gir jeg en begrunnelse på hvorfor denne jobben er så int. for meg.

Hva er min relevante bakgrunn for stillingen?

Her ramser jeg opp fra CV (det som er relevant) og utdyper erafringer/utdanning.

Hvorfor er jeg den rette for stillingen?

Her skriver jeg om hvorfor jeg er den rette da....

Jeg elsker å skrive jobbsøknader og har hjulpet mange av vennene mine... Denne måten å skrive søknad på får deg selv til å tenke, og det er vanskelig å skrive en søknad sånn. Men verdt slitet! Desuten gir du den som leser søknaden klare svar.

Bruk disse overskriftene, lag deg en skikkelig proff CV. Søknad og CV bør ikke være mer en to sider tilsammen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Jeg vet ikke om jeg er for kjip nå eller bare et spark i ræva. Jeg er nyutdannet og har akkurat fått meg en litt relevant stilling, ikke noe sted jeg har tenkt til å være men bedre å tjene penger enn å være hjemme.

Kansje du søker bare på de jobbene du har mest lyst på. Søk på alle de jobbene som er litt relevante. Nå er jeg IT utdannet of det florerer ikke av jobber, men det er ikke noe problem for meg å søke på 50 jobber i måneden (alle typer jobber) Kansje du er for kresen ....

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid kommet meg på inervju når jeg har søkt. Og fått de jobbene jeg virkelig har hatt lyst på.

Går det an å ansette deg som "jobbsøker sekretær" :wink:

Hvorfor er jeg den rette for stillingen?

Her skriver jeg om hvorfor jeg er den rette da....

Ja, det er vel her de fleste sliter. Dvs, kanskje ikke å fortelle hvorfor en er den rette, men å formidle det på den måten at den som leser søknaden er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...