Gå til innhold

Blir aldri invitert ut

Måsabjønn

Anbefalte innlegg

Dette er en kamp jeg ikke klarer vinne. Jeg er 16 år her

Hver helg ser jeg at venene mine på snapchat legger ut festbilder på Mystory. Fester som jeg ikke er invitert til I det heletatt.

Har prøvd å være den som spør om vi skal finne på noe, men da er det alltid en av 3 ting som skjer. "Jeg kan ikke." "Unskyldning I siste minuttet." Eller "Vi drar ut og finner på noe klokka 21-22" på hvilket tidspunkt jeg ikke får lov til å gå ut lengre.

Er rett og slett helt for jævlig at jeg blir sittende her å kaste bort 3 av mine beste år fordi at folk jeg trodde var venene mine ikke gidder å stille opp når jeg er ensom som bare faen. Var nesten alene I 365 dager I fjor om vi ikke regner med Polen turen og Skole tiden. Det er nesten sånn at jeg gleder meg til å dra på skolen fordi at det er jo i det minste sosialt. Har jo typen min da, men han bor jo I Oslo, så det er et ordentlig herk å gjøre det som bringer meg til det mest provoserende.

Skulle egentlig dra til denne typen min denne helgen, sa at jeg ikke kunne fordi at jeg skulle med noen venner, og fikk litt kjeft av han, endte med å bare legge på røret. Så nå som jeg hadde gledet meg til å dra ut å spise med venene mine I en hel uke får jeg melding på lørdag; "Sorry ass, glemte at jeg måtte spise middag hos mormor, I morgen da?" Jeg sier jo selvsagt ja. Og I dag så sendte jeg både snap og melding om når vi skulle dra ut. Klokka er nå åtte og jeg sitter her uten et eneste svar.

En annen gang så hadde jeg planlagt å se Rogue one med en annen jeg kjente. Problemet var bare det at han hadde tatt med seg sine egne venner som har vært spydige mot meg gjennom hele ungdomsskolen, noe den personen viste. Ikke bare det heller men de hadde jo klart å bestille biletter uten meg så jeg endte opp med å sitte alene. Fordi at jeg ikke ville gå alene ble jeg med dem. De sa at de skulle handle godteri først, men istedet stakk de for å røyke grønt. Jeg sto jo der å ble seenedes ut som en idiot fordi at jeg ikke ville ta risken med å bli tatt av en patrulje. Det var jo noe av det værste jeg hadde vært med på, det eneste som var positivt at jeg (Jeg kødder ikke engang) endte opp med å sitte rett vedsiden av Herman Tømmerås som spiller Penetrator Chris fra "Skam." SIden han og bor I drammen.

Etter disse to nylige episodene er jeg bare lei av de jeg kalt for venner og har ikke noe lyst til å ha noe å gjøre med dem lenger. Men om jeg ikke gjør det har jeg praktisk talt Ingen å henge med heller, så jeg vet ikke hva jeg gjør. Som, jeg sa, dette er en kamp jeg ikke klarer å vinne. Hva gjør jeg?

Eneste håpet jeg har er å begynne på ny skole I byen hvor typen til mamma bor neste år, men det ser ut som om det forholdet går til helvete så jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er virkelig ikke tre av dine beste år. Det føles kanskje slik nå, men det er ikke. De menneskene som har den beste tiden sin på videregående er ikke slik du vil være. Du har gode tider i vente. 

Jeg forstår uansett at dette er vanskelig for deg, og det er ikke akseptabelt av vennene dine å bryte avtaler. Når dere har avtalt noe bør dere holde det til det med mindre noe spesielt dukker opp. "Å glemme en middag med mormor", noe jeg egentlig betviler skjedde, er ikke en slik grunn. De respekterer ikke deg eller din tid, og det synes jeg du skal ta opp med dem og/eller avslutte vennskapet. 

I denne tiden er det viktig at du har noen å lene deg på, som familie og kjæresten din. Ellers kan du begynne å se deg etter noen andre i klassen din eller på fritidsaktiviteter som du kan invitere med på noe. Hvis du ønsker en helt ny start kan du jo også se etter en ny skole. Det trenger jo ikke å være avhengig av kjæresten til moren din. Jeg pendlet hver dag i totalt 2 timer på videregående, og dette er det så verdt dersom du får det bedre sosialt og også har et bedre læringsmiljø (hvis du er opptatt av å gjøre det bra på skolen).  

Anonymkode: 265ca...f5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å søke som utvekslingsstudent ett år for å få litt avveksling og nye impulser, eller er det for sent for neste skoleår allerede? Er du av den selvstendige typen kan du jo også søke over på en annen skole og bo på hybel fra høsten av. Ville ikke flyttet sammen med kjæresten, litt ungt med samboer når man er 16-17 (been there, done that, bad idea), men du kunne jo likevel søkt skole i Oslo f.eks. Høres uansett ut som du trenger å finne en ny omgangskrets! Hva finnes det av aktiviteter for unge der du bor? Jeg jeg drev litt med teatersport en periode, veldig bra miljø, men det er jo noooen år siden da :fnise: Klatring kan også være kjekt (innendørs eller ute), hovedsaken er å komme inn i et miljø som basere seg på litt annet enn å bare henge random sammen, men forhåpentlig ender man jo opp med å gjøre det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på den her:

5 minutter siden, Leeloo skrev:

Hva med å søke som utvekslingsstudent ett år for å få litt avveksling og nye impulser, eller er det for sent for neste skoleår allerede? Er du av den selvstendige typen kan du jo også søke over på en annen skole og bo på hybel fra høsten av. Ville ikke flyttet sammen med kjæresten, litt ungt med samboer når man er 16-17 (been there, done that, bad idea), men du kunne jo likevel søkt skole i Oslo f.eks. Høres uansett ut som du trenger å finne en ny omgangskrets! Hva finnes det av aktiviteter for unge der du bor? Jeg jeg drev litt med teatersport en periode, veldig bra miljø, men det er jo noooen år siden da :fnise: Klatring kan også være kjekt (innendørs eller ute), hovedsaken er å komme inn i et miljø som basere seg på litt annet enn å bare henge random sammen, men forhåpentlig ender man jo opp med å gjøre det også.

Ny omgangskrets; studere utenlands, flytte, starte med en form for fritidsaktivitet, osv. Dette ordner seg! Jeg var som deg og hadde det tøft i starten av videregående og følte meg mye ensom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...