_LanciA_ Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Hei, Har begynt å løpe. Er fortsatt i elendig form, men prøver å løpe 3 ganger i uka. Har også treningsprogram og pt 1 gang i uka. Hadde en ordtlig hard økt i går. Først annen trening i 3 timer, så ut å løpe intervall og hoppe trapper etterpå. Midt i løpeøkta traff jeg ordtlig veggen. Var helt ferdig.trodde ikke jeg skulle komme meg tilbake til bilen. Men ble forbannet og greide iaf å jogge tilbake til bilen og hoppe trappa 2 ganger i sinne. I natt har jeg sovet 1 time. Føltes ut som jeg har feber og måtte opp på do hver halvtime og drikke masse vann. Greide å gå 1 times tur i skogen og har lett styrke i kveld. Men lurer på om jeg har gitt kroppen litt lite tid til restitusjon? Er det derfor det stopper opp sånn? Fikk tips om å sjekke polar treningsdagboken og restitusjonstatus. Der står det svært belastende på bare den lille gåturen p.g.a tidligere økter? Hvor mye resutisjon kreves egentlig? Litt vittige er også at jeg har evnet å gå opp 2 kg på 1 uke? Jeg har registret alt jeg har spist og sjekket med målebånd og ikke mistet en cm! Mulige er at jeg har spist litt for lite, men defenitivt ikke i overskudd nok til 2 kg😱😞
Ananas. Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Trente du i tre timer før du la ut på løpetur? Kan ikke tenke meg at andre enn toppidrettsutøvere har bruk for eller godt av en slik økt. 2
_LanciA_ Skrevet 5. februar 2017 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2017 Ja men det er jeg vandt til. Den første økta er skyte økt. Veldig statisk, men tungt. Det er helt vanlig for meg. Ja jeg trener for å bli norgesmester i skyting:) Å skyting er tyngre enn det ser ut til, men som sagt det er noe jeg er helt vandt til. Var sliten etter det ja, men burde greie å løpe noen intervall.
DragonDays Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Jeg synes det høres ALTFOR mye ut, men neste gang kan du kanskje legge ut på en kort, rolig jogg istedenfor intervaller? Intervaller er hardt for kroppen.
Gjest Froning Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 12 timer siden, _LanciA_ skrev: Hvor mye resutisjon kreves egentlig? Varierer fra person til person. Du må nesten tolke signalene kroppen gir deg hvis du skal få en ok pekepinn på om du gir kroppen nok hvile. 12 timer siden, _LanciA_ skrev: I natt har jeg sovet 1 time. Føltes ut som jeg har feber og måtte opp på do hver halvtime og drikke masse vann. Høres ut som du er overtrent.
_LanciA_ Skrevet 6. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2017 Ush. Var det jeg kom frem til selv å til slutt. Lå bare å slappet av i går. Føler meg litt bedre i dag. Så også at de to kiloene er vekke i dag tidlig😂 Skal ut å gå en tur idag. Skipper bakkeløping. Vil prøve å følge polar sin restutisjonsstatus å se om det hjelper.
Gjest Froning Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 På 6.2.2017 den 9.36, _LanciA_ skrev: Skal ut å gå en tur idag. Skipper bakkeløping. Vil prøve å følge polar sin restutisjonsstatus å se om det hjelper. Hvordan fungerer polar restitusjonsstatus?
jabx Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 På 6.2.2017 den 9.36, _LanciA_ skrev: Var det jeg kom frem til selv å til slutt. Lå bare å slappet av i går. Føler meg litt bedre i dag. Så også at de to kiloene er vekke i dag tidlig😂 Det virker ikke som du har et veldig sunt forhold til trening... Det du driver med vil ikke gå i lengden. Du vil virkelig møte veggen til slutt.
_LanciA_ Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2017 16 timer siden, Froning skrev: Hvordan fungerer polar restitusjonsstatus? Den viser hvor belastende siste økt var og hvor lenge jeg bør hvile. Og hvor jeg er i restutisjon og tar med i beregningen tidligere økter.
Gjest Froning Skrevet 11. februar 2017 #10 Skrevet 11. februar 2017 6 timer siden, _LanciA_ skrev: Den viser hvor belastende siste økt var og hvor lenge jeg bør hvile. Og hvor jeg er i restutisjon og tar med i beregningen tidligere økter. Det er for mange faktorer som spiller inn i en treningsøkt at jeg ville tatt app(?) med en liten klype salt. Dagsform/stølhet/stressfaktorer i livet generelt. Her er noen tommelfingerregler når det kommer til restitusjon: - Hvis du er støl skal du ikke trene hardt. - Hvis du føler deg utmattet skal du stå over treningen ( du kan trene når du er sliten) - Øk treningsmengden gradvis når du er utrent. - Presterer du dårligere over tid skal du kutte ned. - Ta kroppens signaler seriøst og vær snill med deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå