AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Noen som har lest boken og kan gi sin mening om innhold? Og har gjennomført det hjemme? Vurderer å kjøpe boken. Minimalisme <3 Anonymkode: a9cad...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Tiltalende. Høres ut som en fin filosofi. Takk for tips.. Anonymkode: a390b...c18
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 Boken er fin, enkel og lettlest. Jeg har den selv og den ble min inspirasjon til å kvitte meg med ting. Fortsatt holder jeg på å fjerne møbler og andre ting, målet er å ha det veldig enkelt i mitt hjem. Ikke like ekstremt da jeg må ha en god seng og et bord å spise ved. Pluss bilder og planter. Men jeg har kasta mye klær jeg aldri brukte og innsett at det er den enkle livsstilen som tiltaler meg mest. Anonymkode: 81e7e...b9f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 Jeg likte også denne boka godt, og den ble det sparket bak jeg trengte for å kvitte meg mange av mine egne unødvendige ting. Men: Jeg har familie, inkludert en rotete mann, så selv om jeg gjerne skulle levd med enda færre ting rund meg, så må jeg ta hensyn til at andre i familien er mer maksimalistisk anlagt enn meg. Det være frustrerende å rydde og kvitte seg med ting, når andre i familien stadig drar nye ting i hus.. Forfatteren av boka "Farvel, ting" er singel og bor alene som også en god del andre forfattere som skriver om minimalisme gjør. Det er jo en enkel sak å leve med få ting om man lever alene. Jeg savner bøker og idèer om hvordan skape seg et familieliv med færre ting og hvordan få resten av familien med på laget. Min mann har kastefobi, så hvis jeg spør han: "Kan jeg kaste denne?" så er svaret alltid nei. Han "kan jo få bruk for den en dag" Anonymkode: c9d36...1f1 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg likte også denne boka godt, og den ble det sparket bak jeg trengte for å kvitte meg mange av mine egne unødvendige ting. Men: Jeg har familie, inkludert en rotete mann, så selv om jeg gjerne skulle levd med enda færre ting rund meg, så må jeg ta hensyn til at andre i familien er mer maksimalistisk anlagt enn meg. Det være frustrerende å rydde og kvitte seg med ting, når andre i familien stadig drar nye ting i hus.. Forfatteren av boka "Farvel, ting" er singel og bor alene som også en god del andre forfattere som skriver om minimalisme gjør. Det er jo en enkel sak å leve med få ting om man lever alene. Jeg savner bøker og idèer om hvordan skape seg et familieliv med færre ting og hvordan få resten av familien med på laget. Min mann har kastefobi, så hvis jeg spør han: "Kan jeg kaste denne?" så er svaret alltid nei. Han "kan jo få bruk for den en dag" Anonymkode: c9d36...1f1 Du kan søke på "minihomes" "tinyhome" osv. I USA feks er det mer utbredt med familier som lever med lite og enkle hjem. Søk også opp ecohomes altså dokumentarer om økologisk livsstil. De som har bygget hus og et helt annerledes avløpssystem feks har gjerne familie og de lever enkelt og minimalistisk. Men om dine interesser i dette tilfelle kræsjer med resten av familien så må du nesten ta noen valg på hva som er aller viktigst for deg som medlem av en familie. Anonymkode: 81e7e...b9f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 Dytter opp tråden din ts Nå har jeg nesten kommet helt i mål. Det er overraskende hva man oppdager at man egentlig ikke trenger. Fortsatt dukker det opp småting jeg innser at "hallo jeg bruker det ikke ikke engang.." Pluss at jeg ser hva jeg heller vil bytte ut med noe mer praktisk og fornuftig. Feks har jeg en frittstående oljeovn. Noe jeg har blitt vant med å bruke over mange år. Men nå skal jeg finne en vegghengt ovn istedenfor, for å få den bort fra gulvet. Jeg tror minimalisme også handler om slike valg Har du kjøpt boka? Anonymkode: 81e7e...b9f
Minlillesky Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 På 5.2.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev: Noen som har lest boken og kan gi sin mening om innhold? Og har gjennomført det hjemme? Vurderer å kjøpe boken. Minimalisme <3 Anonymkode: a9cad...0b1 Boken har jeg ikke hørt om. Jeg har kikket en del på youtube og finner veldig mye bra. Tok tak i minimalist stilen tidligere i år, og jeg har kastet søppelsekk på søppelsekk jevnlig siden januar. Så utrolig deilig med mindre ting. Lett å holde rent, ingen stress, og jeg vet hvor tingene jeg bruker er hen Har fremdeles litt å gjøre, men det er bare morro Denne boken må jeg få tak i
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 Men kaster dere aldri noe dere senere finner ut at dere trenger? Anonymkode: 7b1e5...89e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kaster dere aldri noe dere senere finner ut at dere trenger? Anonymkode: 7b1e5...89e Nei det har aldri hendt meg. Anonymkode: 81e7e...b9f
Skay Skrevet 12. mai 2017 #11 Skrevet 12. mai 2017 Jeg har problemer med å kaste pytegjenstander, leker og slikt. Har så mange følelser til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå