Gå til innhold

Hjelp, jeg må male dører og vindu!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg aner ikke hva slags maling jeg må bruke. En av dørene er den til badet, så maling må tåle mye. Og vinduskarmer inne. Alt er allrede malt men jeg klarer ikke finne ut om det er oljemaling? eller annen maling? 

Hva slags maling bør jeg bruke og finnes det luktfritt?

Anonymkode: 306c9...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror oljemaling med blank finish er å anbefale. Jeg malte vinduskarm med halvblank vannbasert maling en gang - det ble ikke bra.

Skrevet

Gå i en malerbutikk og spør!

Anonymkode: 0909a...d4a

Skrevet

Lady supreme finish 40 😀

Anonymkode: d6590...320

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal. Inntil videre spør jeg brukere på kg etter tips. Det er det vi har forumet for.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lady supreme finish 40 😀

Lukter den mye?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lukter den mye?

Nei, det er en vanntynnet oljemaling.

• Liker 1
Skrevet

Det har skjedd mye på malingsfronten de siste årene og oljemaling finnes nå i kun et begrenset utvalg. Jeg har brukt Lady Supreme Finish 40 og den fungerer veldig bra. Lukter svært lite og tørker fort også. Den gulner heller ikke slik gammeldags oljemaling gjorde og det spiller ingen rolle om det er malt med olje- eller vannbasert maling tidligere.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Det har skjedd mye på malingsfronten de siste årene og oljemaling finnes nå i kun et begrenset utvalg. Jeg har brukt Lady Supreme Finish 40 og den fungerer veldig bra. Lukter svært lite og tørker fort også. Den gulner heller ikke slik gammeldags oljemaling gjorde og det spiller ingen rolle om det er malt med olje- eller vannbasert maling tidligere.

Flott! 

Men hvorfor 40?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er en vanntynnet oljemaling.

Takk! :)

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid så lurt! Jeg sto i en stor malerforretning i Oslo sentrum da det kom inn en dame som trengte hjelp til nettopp vindusmaling og maken til tullprat som den ansatte serverte har jeg sjelden eller aldri hørt maken til. Det skjer ikke ofte at jeg blander meg i slike samtaler, men da klarte jeg bare ikke å dy meg. Vinduene måtte bl.a. pusses helt ned til bart treverk dersom det skulle være noen vits i å male dem...

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flott! 

Men hvorfor 40?

Vanlig glansgrad på lister og dører, men du kan selvfølgelig ha dem helt matte eller helt blanke hvis du heller vil det.

• Liker 1
Skrevet

Lady supreme finish 40 sier jeg og. Litt glans er finest på lister/dører

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, boblevann skrev:

Lady supreme finish 40 sier jeg og. Litt glans er finest på lister/dører

Som regel finere og dessuten er det lettere å vaske overflater som er malt med litt blankere maling. Dører og lister rundt dører og vinduer er jo ofte utsatt for fingermerker etc.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...