Gå til innhold

Noen som har sagt opp jobben sin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre noen erfaringer fra dere som har sagt opp en jobb for å så å ta en annen jobb.

Ga du arbeidsgiver noe form for advarsel før du sa opp? For eksempel i form av å spørre om oppsigelsestid eller bare fortaltom et nytt tilbud?

Takket du ja til den nye jobben før du hadde snakket med din nåværende arbeidsgiver?

Fortell gjerne din historie, hva du gjorde i hvilken rekkefølge. 

Hilsen ny i gamet 😊

Anonymkode: 2ce70...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang varslet jeg muntlig en måneds tid før jeg leverte skriftlig oppsigelse, ett par ganger har jeg sagt i fra noen måneder i forkant, sist jeg byttet jobb varslet jeg ikke noe på forhånd.
Har aldri sagt opp uten å ha takket ja til annen jobb først. 

Anonymkode: cfadd...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gang varslet jeg muntlig en måneds tid før jeg leverte skriftlig oppsigelse, ett par ganger har jeg sagt i fra noen måneder i forkant, sist jeg byttet jobb varslet jeg ikke noe på forhånd.
Har aldri sagt opp uten å ha takket ja til annen jobb først. 

Anonymkode: cfadd...43a

Okei, takk for svar. Jeg har takket ja til ny jobb, men ikke sagt opp ennå. For jeg har tross alt ikke skrevet kontrakt med ny obb ennå. Tenkte å gi muntlig varsel imorgen, og finne ut av det med oppsigelsestid. For så å skrive kontrakt med ny jobb og så levere oppsigelse. Høres dette rotete ut?

Søstra mi reagerte på at jeg takket ja til ny jobb uten å ha varslet arbeidsgiver 🤔🤔 hun mente det var et dolk. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hat aldri nevnt noe til arbeidsgiver før jeg sa opp. Har sagt opp selv et par ganger, og blitt sagt opp (nedskjæringer) like ofte. Men oppsigelsestid i jobben vet du vel, det står jo i kontrakten. Eller håper du på å få gå tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tvist skrev:

Jeg hat aldri nevnt noe til arbeidsgiver før jeg sa opp. Har sagt opp selv et par ganger, og blitt sagt opp (nedskjæringer) like ofte. Men oppsigelsestid i jobben vet du vel, det står jo i kontrakten. Eller håper du på å få gå tidligere?

Håper vel egentlig på å gå tidligere! 

Det står ikke noe om oppsigelsestid i kontrakt, og da er det i mitt tilfelle 1 mnd. Altså, 1kalendermåned. Sier jeg opp til uken starter ikke oppsigelsestid før 1.mars😑😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei, takk for svar. Jeg har takket ja til ny jobb, men ikke sagt opp ennå. For jeg har tross alt ikke skrevet kontrakt med ny obb ennå. Tenkte å gi muntlig varsel imorgen, og finne ut av det med oppsigelsestid. For så å skrive kontrakt med ny jobb og så levere oppsigelse. Høres dette rotete ut?

Søstra mi reagerte på at jeg takket ja til ny jobb uten å ha varslet arbeidsgiver 🤔🤔 hun mente det var et dolk. TS

Oppsigelsestid står i kontrakten din. Har du ikke kontrakt gjelder en måned. Oppsigelsestiden løper fra neste påbegynte måned. Feks sier du opp i februar og har en måned oppsigelsestid, må du jobbe ut mars. Hvis tre jobber egentlig ut mai, men det er veldig vanlig å enes om kortere så lenge nåværende finner en god erstatter. 

Helt vanlig å takke ja til tilbud før man varsler nåværende. Hvis nåværende skulle komme med et bedre tilbud til deg som du heller vil ha er det også helt vanlig å trekke interessen for det nye jobbtilbudet.

Anonymkode: 07a14...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å si opp for første gang uten å ha noe annet å gå til rett og slett fordi jeg er drittlei salg. Jeg er FERDIG med salg og vil over på noe annet. Jeg vet jeg er god på salg og har fått sertifisering på dette - men det er alt annet enn avslappende. Og det er på tide med å våkne opp og tenke "yess, endelig en herlig hverdag uten å føle denne kampen om liv og død - selg budsjett ellers får du ikke provisjon". Så nå nyter jeg denne "ferien" uten jobb per dags dato,- men satser på å finne noe annet snart inshallah. yeah! 

Anonymkode: 6c5a5...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa opp selv uten å ha noe å gå til da forholdene var utholdbare, en sjef som var fiendtlig mot meg da han ikke trengte meg lenger, stormet inn når jeg utførte en arboppgave, ga meg de kjipeste  vaktene, de lukket døren i fjeset på meg, fikk skylden for alt, sendte meg stygge svarte blikk, ga meg ikke lønnslipper, snakket over hode på meg, drev med psykisk mishandling slik jeg ble syk av det.

Fikk mange gode tilakemedlinger fra andre involverte og har alltid fått vanvittig med skryt og oppmerksomhet for den jobben jeg har gjort ( fra andre ) her var det omågjøre og knekke meg totalt.

Anonymkode: 4b139...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...