Gå til innhold

Trene kl 5:30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innsett at jeg må begynne å trene på senter for å gå ned i vekt og få strammet opp kroppen, veier 10 kg for mye og har fått slapp mage og lår de siste årene

Men, jeg må trene før jobb og jeg begynner kl 7. Dermed må jeg trene effektivt fra ca 05:30 - 06:30. Hvordan skal jeg legge opp treningen de første ukene? I dag er formen så som så, jeg har en aktiv jobb og går tur ca en time (6 -10 km) daglig. Kostholdet må også jobbes med. Har et mål om å gå ned mest mulig før juni, så ta det deretter.

Om noen har noen blogger eller noe jeg kan få tips eller oppskrifter fra, er det bare å dele. :)

Anonymkode: 641d1...e3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt 20-30 min på kondisjonstrening, 20 min på styrke og resten på uttøying. For å forbrenne fett må du ha en del intensitet på treninga. Sånn som når jeg f.eks har langkjøring der jeg jogger i rolig tempo (8,5-9,5 km/t) har jeg bare 10% fettforbrenning, men når jeg har tempotrening ligger jeg på rundt 22% i fettforbrenning. Du burde kjøpe en pulsklokke, for det blir enklere å se fettforbrenning og kaloriforbrenning osv. Ikke stol på kaloriforbrenningen som står på treningsapparatene. 

Anonymkode: 5c383...472

Skrevet

For meg funker ikke senter, da jeg jobber 10-12 timer dagen og har et aktivt sosialt liv med venner og familie. Må rett og slett trene der det er tid, når det er tid. 

Akkurat nå kjører jeg Kaylas BBG program, uten kosthold da jeg bare er i vedlikeholdsmodus mtp vekt/muskler. Treningen består grovt sett av 3*30 minutter relativt tunge styrkeøkter hver uke, der man stort sett bruker egen kroppsvekt. Og 3-4 økter med rolig kondisjon hver uke, som jeg gjerne erstatter med en løpetur da jeg er godt trent. 

Så om du vil trene på egenhand på senter kan jeg absolutt anbefale styrkedelen av BBG programmet eller tilsvarende, da du allerede gjør LIIT delen av programmet (gåturer). I utgangspunktet er det betalingstjeneste, men du finner videoer på YouTube eller plansjer på google. 

Anonymkode: f51a8...46d

• Liker 1
Skrevet

For å gå ned i vekt er det kjempeviktig at du får nok søvn! Dersom du må kutte i søvnen for å trene så vil du uansett ikke gå ned i vekt! 

Er det umulig for deg å trene etter jobb?

Ettersom du får "kondisjonstrening" ved å gå tur hver dag (fortsett med dette!) så ville jeg trent tung styrke på senter tre ganger i uka etter jobb, og ikke trent noe kondisjon der.

Anbefaler fitnessbloggen.no hvor det er masse tips om vektnedgang og styrkeøvelser osv.

Skrevet (endret)

Takk for råd, pulsklokke har jeg. Må bare finne den igjen :fnise:

Jeg bor er stykke fra treningssenter, å må hjem etter jobb for å gå med hunden - derfor passer det best først. Legger meg tidlig, så tror ikke søvn skal bli noe problem. Når jeg har fri kan jeg jo trene senere på dagen :)

Edit: Er TS! Har visst skrevet denne tråden som anonym, så jeg nå :)

Endret av Somle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...