Gå til innhold

Svimmel!! -8,5 og -6,5

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt i hodet, blir svimmel, og synes det er vanskelig å kjøre bil og se i mørket. Er dette vanlig? Når jeg forteller optikeren om plagene, så ler hun, og sier at dette må jeg leve med ettesom at jeg ser så dårlig. Hva kan jeg gjøre? Jeg er redd for å ende opp som ufør uten lappen, har så vondt i øyene og hodet hvis jeg anstrenger øyene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville dratt til en annen optiker og hørt hva han/hun sier. Eventuelt bestilt time hos fastlegen og/eller få henvisning til øyelege. 

Jeg synes det høres veldig rart ut at du må bare akseptere å være svimmel osv fordi du har høy styrke. Jobber hos optiker og har aldri hørt noe sånn tull. Ja, du ser dårlig, men med briller burde du ikke nødvendigvis ha veldig dårligere syn enn de uten nedsatt syn. Så personlig ville jeg nok tatt en kontroll how noen andre og fått henvisning til øyelege. Mulig du opplever dette fordi du har feil styrke, men ja, greit å få sjekket ut uansett. 

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, estrella skrev:

Jeg ville dratt til en annen optiker og hørt hva han/hun sier. Eventuelt bestilt time hos fastlegen og/eller få henvisning til øyelege. 

Jeg synes det høres veldig rart ut at du må bare akseptere å være svimmel osv fordi du har høy styrke. Jobber hos optiker og har aldri hørt noe sånn tull. Ja, du ser dårlig, men med briller burde du ikke nødvendigvis ha veldig dårligere syn enn de uten nedsatt syn. Så personlig ville jeg nok tatt en kontroll how noen andre og fått henvisning til øyelege. Mulig du opplever dette fordi du har feil styrke, men ja, greit å få sjekket ut uansett. 

Hei Estrella, og takk for svar! Jeg tenker å bestille time hos øyelege, så må finne en spesislist i Akershus/Oslo. Jeg vurderer også å bytte fra Brilleland (har vært kunde i 17 år der), til Krogh, Interoptik eller liknende. Jeg føler meg svimmel nesten med en gang jeg forlater huset eller skal lese/se på pcen. Ble anbefalt lesebriller utenpå linsene, evt progressive briller! Er bare 31 år.

Skrevet

Jeg ser omtrent like dårlig som deg, og sliter hverken med svimmelhet eller hodepine. Syns det høres ut som en god ide å ta en tur til en øyenlege.

Skrevet

Progressive er ikke nødvendigvis feil, jeg har det vi kaller for "studentprogressive" og er 26 år (jobber hos Brilleland faktisk, så hvis det er de glassene hun har anbefalt er det relax de faktisk heter), men jeg har møtt folk på 30 år med vanlig progressive. Det er nok ikke like vanlig som progressive hos de på 45+, men ikke nødvendigvis feil heller. Lesebriller utenpå linsene er forresten ganske vanlig, særlig når det er høye styrker. 

Men som sagt ville jeg retestet, enten hos en annen optiker på samme sted, ny kjede eller øyelege. Du skal ikke gå rundt med hodepine, svimmelhet og sånn bare fordi du har dårlig syn. Men det kan jo skyldes andre ting enn synet? Ei venninne har slike plager som du nevner, men det skyldes at hun er kronisk tett i bihulene. Nå hadde jo du visst hvis det er problemet, men det kan jo være et eller annet som du ikke kan finne ut på egenhånd og som ikke er synet. Men igjen, få ny test. Lykke til :) Det ordner seg nok! 

På 2/5/2017 den 18.50, *nordby* skrev:

Hei Estrella, og takk for svar! Jeg tenker å bestille time hos øyelege, så må finne en spesislist i Akershus/Oslo. Jeg vurderer også å bytte fra Brilleland (har vært kunde i 17 år der), til Krogh, Interoptik eller liknende. Jeg føler meg svimmel nesten med en gang jeg forlater huset eller skal lese/se på pcen. Ble anbefalt lesebriller utenpå linsene, evt progressive briller! Er bare 31 år.

Anonymkode: fd8a3...9aa

• Liker 1
Skrevet

Ops! Kom borti anonym-knappen ^

• Liker 1
Skrevet

Dobbeltsjekk synet hos øyelege se om du får noen skikkelige briller og om ikke det bedrer situasjonen. Var jeg deg ville jeg dobbeltsjekket med en MR i tilfelle det kommer av noe annet enn synet.

Anonymkode: b4c53...485

• Liker 1
Skrevet

Takker for svarene! I første omgang skal jeg prøve ny optiker. Funker ikke det bestiller jeg time hos øyelege! :)

Skrevet

Gå til legen din og få en henvisning til øyelege

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...