AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Er det noen som har tips angående hund hjemme alene? Hunden min er litt over 1 år gammel, og har brukt laaaaang tid på å klare seg alene hjemme. Nå er vi endelig der at jeg kan gå fra henne om morgenen, og hun legger seg til å sove uten protester. Hurra! Problemet oppstår når hun våkner igjen. Hun sover gjerne de tre første timene, og når hun våkner begynner pipingen og etterhvert ulingen. Hun klarer liksom ikke roe seg/sovne igjen når hun først har våknet, og det er utrolig frustrerende! Har prøvd å stappe leiligheten full av diverse leker og godsaker, men hun bryr seg ikke om disse når hun våkner (kun rett etter jeg har gått og før hun legger seg). Er det noen som har tips til hvordan jeg kan komme videre med treningen? Kan ikke forvente at hun skal sove 8 timer i strekk, men hadde vært greit om hun kunne slappe av, evt. leke med leker eller spise godbitene. Begynner å bli desperat og lei, da vi har holdt på i over ett år med denne treningen...! Anonymkode: d7811...378
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Har hun stor plass å boltre seg på? Noen hunder blir utrygge hvis de har for mye å "passe" på så det mange ganger er best å la de ha tilgang på et eget rom. Anonymkode: b8287...e98
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Bor i en ettroms leilighet på 30 kvm, så det begrenser seg naturlig Har ikke så mange rom og ta av, haha. Har prøvd litt forskjellig, men merker liten forskjell. Prøver litt med å ha henne i bur (kjempestort bur til liten hund, så ingen fare), og synes kanskje det hjelper litt. Når hun går løs er hun mer urolig, og løper frem og tilbake for å passe på, som du sier. I buret ligger/sitter hun for det meste i ro, men bråker likevel. Anonymkode: d7811...378
Alice123 Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Ha på TV, radio? Når jeg er på hotell med hunden min blor det mas om jeg går, men om TVen står på så er det rolig (jeg har stått leeeeenge utenfor og hørt etter).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå