AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Jeg er kommet i en situasjon hvor jeg vurderer å gå ifra samboeren min. Vi har to barn sammen, 1 felles å 1 jeg har fra før. (full omsorg for hun) Han jobber 6 uker borte å er 6 uker hjemme. Vi har vært sammen i 5 år nå, men likevell så har jeg ikke klart å venne meg til at han reiser. Nå i senere tid har det også blitt veldig vanskelig for meg å finne jobb pga han er så mye vekke å jeg må hente å levere ungene i barnehage. Han sier han er villig til å begynne å jobbe på land så fort han finner en stabil jobb med god lønn, men det kan ta lang tid. Han er også villig til å flytte fra her vi bor for at jeg skal få det bedre. Med andre ord så gjør han alt for at vi 3 hjemme skal ha det bra! Så egentlig så er han gull verdt! Men jeg går rundt å føler meg "fanget" her hjemme. Ikke har jeg jobb, hver gang jeg skal ut med venner blir det krangel, jeg kan ikke snakke eller bli venn med andre mannfolk uten at han blir sjalu å en krangel oppstår osv osv... vi er enkelt å greit veldig forskjellige å jeg merker jeg sklir mer og mer fra han! Men når jeg ser hvor mye han er villig til å gjøre for oss å hvor mye jeg kommer til å såre han klarer jeg ikke å ta valget å gå ifra han. Vi har prøvd å fikset forholde i ca 2 år nå å vi sklir rett tilbake til gamle vaner. Noen som har vært i samme situasjon som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 8d2ad...051
LittleBabyBlue Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Jeg tenker at ting ikke blir bedre med logistikken hvis du blir alene. Du har hovedansvaret for ene barnet og må fortsatt være alene om kjøring og henting, men nå blir det 100% for ene ungen og 50%(?) for minstemann. Er det virkelig bare jobbsituasjonen som er problemet? Er det det så ville jeg sagt ifra at nok er nok. Du har levd på hans premisser lenge nok, nå er det din tur. Du søker på jobber og finner du en fulltidsjobb har den prioritet over hans jobb. Er det ikke egentlig jobben som er problemet så ville det være slemt å få han til å jobbe for forholdet når det egentlig ikke kan reddes. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har vært i samme situasjon som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Ofte lettere å prate sammen med en samlivsterapeut. Tenker dere har flere forskjellige problemstillinger, og må ta en ting om gangen. Sjalusi/tillit Han får annet arbeid Du får deg arbeid Anonymkode: 0d6e7...5cf 1
tirben Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå i senere tid har det også blitt veldig vanskelig for meg å finne jobb pga han er så mye vekke å jeg må hente å levere ungene i barnehage. Hvorfor vil det bli enklere for deg å levere barna i barnehagen dersom du gjør det slutt med han? Skjønner godt at det er frustrerende å ha en mann som er så mye borte, men at det skal bli lettere å bære helt alene og i tillegg få mye dårligere økonomi, det forstår jeg ikke. 1
Strixvaria Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Dette handler vel ikke egentlig om logistikken, gjør det vel? Vær ærlig med deg selv. Ut fra innlegget ditt høres det ut som dere har andre, mer alvorlige problemer. Jeg reagerer i grunn mer på sjalusi og at han prøver å isolere deg. Det er aldri et godt tegn, og det tror jeg du vet. Et sted må du sette en grense for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #6 Skrevet 30. april 2017 På 5.2.2017 den 18.32, AnonymBruker skrev: Ofte lettere å prate sammen med en samlivsterapeut. Tenker dere har flere forskjellige problemstillinger, og må ta en ting om gangen. Sjalusi/tillit Han får annet arbeid Du får deg arbeid Anonymkode: 0d6e7...5cf Vi var i samlivsterapi da det først oppsto problemer, det hjalp de fyste ukene, men så skle det rett tilbake. Anonymkode: 8d2ad...051
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #7 Skrevet 30. april 2017 På 5.2.2017 den 19.54, tirben skrev: Hvorfor vil det bli enklere for deg å levere barna i barnehagen dersom du gjør det slutt med han? Skjønner godt at det er frustrerende å ha en mann som er så mye borte, men at det skal bli lettere å bære helt alene og i tillegg få mye dårligere økonomi, det forstår jeg Det blir ikke enklere for meg om han får jobb på land. Er vell ikke jobben som er problemet heller.... Men den hjelper ikke på akkurat. Anonymkode: 8d2ad...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå