AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Hei. Jeg vurderer å gjøre busyness ut av dette for å spe på inntekten, men lurer på en ting. Har allerede et enkeltmannsforetak, men dette er linket til noe helt annet og mindre skyggefullt (eksempel designer type foretak). Må jo betale skatt og moms, men er det noen der ute som driver med liknende greier og kan gi meg tips? Må man betale mva på trusene? Regner med at undertøysbilder går under kunst-kategorien og er fritatt fra mva. eller? Men så er spørsmålet også om jeg kan dra med meg trusene og bildene inn i mitt allerede eksisterende foretak, og om det er mulig; hvordan gjøre det anonymt? Det vil si, selge disse trusene uten at det står svart på hvit, og uten at regnskapsføreren min får nyss om at jeg selger andre ting? Kompliserte greier. Anonymkode: 0edd6...aec
Sykkelkopp Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Ville startet et nytt enkelmannsforetak for trusesalg, og gjort det regnskapet selv
Ardenus Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Jeg vurder også å selge gamle boxere med bremse spor og annet gøy, tror du jeg må få tillatelse fra staten først? 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Jeg spør fordi man faktisk kan havne i klammeri med loven og bli fengsla om man ikke følger retningslinjene for skatt og alt det der. Trusesalg i seg selv er da ikke ulovlig. Anonymkode: 0edd6...aec 1
Gjest 007_008_007 Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg vurderer å gjøre busyness ut av dette for å spe på inntekten, men lurer på en ting. Har allerede et enkeltmannsforetak, men dette er linket til noe helt annet og mindre skyggefullt (eksempel designer type foretak). Må jo betale skatt og moms, men er det noen der ute som driver med liknende greier og kan gi meg tips? Må man betale mva på trusene? Regner med at undertøysbilder går under kunst-kategorien og er fritatt fra mva. eller? Men så er spørsmålet også om jeg kan dra med meg trusene og bildene inn i mitt allerede eksisterende foretak, og om det er mulig; hvordan gjøre det anonymt? Det vil si, selge disse trusene uten at det står svart på hvit, og uten at regnskapsføreren min får nyss om at jeg selger andre ting? Kompliserte greier. Anonymkode: 0edd6...aec Jeg skal forsøke å ikke være fordømmende, men det er utrolig hva desperate menn utvikler av "lyster".
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 1 minutt siden, 007_008_007 skrev: Jeg skal forsøke å ikke være fordømmende, men det er utrolig hva desperate menn utvikler av "lyster". Jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket selv da jeg fant ut at man kunne selge brukte truser og innimellom også tjene litt på det. Men om det er en mulighet, så sier jeg ikke nei. Så lenge man kan forbli anonym, selvfølgelig. Anonymkode: 0edd6...aec
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 Det er nok truseselgere i norge nå, markedet er mettet. Nakenprat er full av de. Anonymkode: fdfb5...ef3 1
Maiskolben Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 (endret) Sett på innafor nå he he Endret 5. februar 2017 av Maiskolben
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå