AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Vil starte en tråd der vi kan dele hudpleierutinene våre, trinn for trinn. Elsker å høre om produkter og få tips fra andre da jeg alltid er på jakt etter å forbedre/perfeksjonere egen rutine Har ikke funnet en øyekrem jeg er helt fornøyd med enda. Er åpen for å bytte ut nattkremen også, men det sitter litt langt inne. Vil helst slippe kviseutbrudd! Start med hudtype og alder. Og så morgenrutine, kveldsrutine e.l. Hudtype: Kombinasjonshud. Får tidvis kviseutbrudd i kinn, forsterkes av feil produkter og perioder med dårlige hudpleievaner. Røde partier. Trenger mye fukt samtidig som jeg lett får for fet hud. Alder: 27 år Morgenrutine: Stikkord her er raskest mulig og færrest mulig trinn. Først fjerner jeg smuss og rester av nattkrem med Simple Micellar rensevann og bomullpad. Smører meg med dagkremen min, Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel. Lar kremen sette seg mens jeg ordner hår og pusser tenner, før jeg går over til sminken. Kveldsrutine: Renser huden med Clinique Pep Start 2in1 Exfoliating Cleanser (Den har bittesmå korn og skrubber helt forsiktig). Skyller med vann. Går raskt over ansiktet med bomullpad og Simple Micellar for å fjerne produktrester. Påfører Cosmica Restoring Night cream (for normal hud, 25 +) i hele ansiktet. Cosmica øyekrem i samme serie (på tube, lyseblå). Legger et tynt lag med Elisabeth Arden Eight Hour Cream på leppene og på eventuelle såre partier. Ekstra: Prøver å bruke ansiktsmaske en gang iblant. Har brukt grønne leirmasker en del, men synes det er veldig sterkt for huden. Jeg har nettopp gått til innkjøp av Eve Lom Resque Mask. Jeg håper den passer meg og holder det internettverden lover... Nå vil jeg høre om deres rutiner Anonymkode: 5c0e5...d12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Hudtype: Helt lik som TS. Kombinasjonshud. Lite kviser, men hudormer. Og seboreisk eksem noe som gir noen rødblussede/irriterte partier. Har behov for mye fukt. Alder: 26 år Morgenrutine: Litt toner på en bomullspad bare for å "våkne" opp litt. Klapper inn bittelitt fuktighetskrem. På sommeren - solkrem. Kveldsrutine: Renser huden med Eucerin gel cleanser og smører på la roche posay toleriane fluid eller Eucerin aquaphorin gel. Avslutter med en øyekrem fra samme merke. Smører på differin på nesa. Medisinsk krem fra hudlege. Ekstra: Fuktmaske fra Dermalogica - den er gull! Kan bryne meg på en leiremaske, men ingen rutine på det. Da liker jeg å dampe huden litt forsiktig først. Anonymkode: ea524...d48
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Hudtype: Kombinert. Tørre partier i panne, bryn og kinn. Hormonelle kviseutbrudd i kinn og ved munn. Litt normal til oljet i T-sonen. Alder: 27 år Morgenrutine: Skyller ansikt med vann, smører en fet fuktighetskrem på tørre partier. Lar det trekke inn før sminken legges. Bruker EOS på leppene om de føles tørr. Kveldsrutine: Fjerner sminke med vann og klut. Av og til med olje, alt ettersom. Smører med fuktighetskrem. Ekstra: Så lite som mulig, ettersom jeg hadde en høy produktforbruk med mye som sikkert skal være bra for hud. Etter årevis med lang testing av dyre og billige produkter har jeg nå minimalt av produkter. Og huden har aldri vært finere. Spiser naturlig fet mat, sover nok og får i meg nok væske. Anonymkode: 1dbc3...ffd 1
RompeRusk Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Alder: 24 Hudtype: Kombinasjonshud. Har mye underjordiske kviser på haken, + mange småkviser ved neserota, i pannen og haken. Også tørre partier i panne og hake. Hudpleierutine: Morgen: vask med vann og klut, på med Dead Sea Minerals dagkrem. På med sminke. Kveld: Fjerner sminken med olje. Er i utprøvning av hva som fungerer nå pga mye problemer med huden. Fremover blir det jojobaolje til å fjerne sminken På med Dead Sea Minerals Night Cream Annet: Skrubber med skrubb med tetreolje og har på kullmaske fra Body Shop 2-3 ganger i uka Om noen har tips, råd eller kommentarer tar jeg gjerne imot. Jeg har egentlig ikke såååå mye peiling på hvor ofte man bør gjøre ditt og datt, og nå er jeg lei av de forbanna underjordiske kvisene
vendeli Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Alder: 26 Hudtype: Fuktfattig, sensitiv, fet. Utsatt for kviser og hudormer hvis jeg slurver eller bommer med hudpleien. Min "vanlige" rutine: 1. Elemis Tri-Enzyme Resurfacing Facial Wash (REN Micro Polish ca. 1 gang i uka) 2. Elemis Balancing Lavender Toner 3. Murad Complete Reform serum (morgen), Basiron gel (kveld) 4. Decleor Aroma White Night Cream (bruker denne som både dag, natt og øyekrem, funker bedre enn noe annet jeg har funnet) (Evt. bare rens og Dermalogica Oil Free Matte spf 30 hvis jeg skal ut i sola) "Ekstrarutina" som jeg tar noen runder med når det trengs: Dag 1: 1. REN Micro Polish skrubb 2. MD Formulations Firming Treatment Masque (over natta) Dag 4: 1. Elemis Herbal Lavender Repair Mask (lar sitte et par timer) 2. Decleor Neroli Oil 3. Decleor Hydra Floral Masque (over natta) Dag 5: Utklemming av kviser og hudormer som nå har kommet til overflaten, og lar huden hvile et par dager. Repeat til huden er glatt og fin igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 30 år - normal, men sensitiv hud, reagerer fort med rødt utslett på parfyme etc. Hormonelle kviser på hake/kjeve i perioder og ujevn hudtone pga arr. Morgen: Vasker med Sukin skummende cleanser og klut, fuktighetskrem (Aloe Vera fra Bodyshop) pluss sol faktor eller en kombinert fukt- og solbeskyttelse (Elta MD). Cc-krem og øvrig sminke hvis jeg gidder. Kveld: Vasker igjen med Sukin og en annen cleanser fra Face theory med diverse syrer. Deretter nattkrem med retinol eller annet vitamin-A-produkt. Fukt over om nødvendig. Anonymkode: f3b50...cf7
carmen81 Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 (endret) Alder: 35 Hudtype: kombinasjon og sensitiv. Hadde tidligere perioder med uren hud på haken og så at det kom noen fine linjer ved øyne, panne og munnviken. Nå er alt borte av urenheter og begynnende rynker etc. Så helt syk stor forandring på noen få uker. Morgenrutine: 1. rens/foam, Innisfree jeju volcanic 2. Softener , Sheseido bio-preformance 3. Konsentrat en til ansikt og en til øyne, Sheseido ultimune 4. Serum, Sheseido future solution lx radiance 5. Dagkrem og øyekrem, Sheseido future solution lx kveldsrutine: De samme produktene som på morgenen, bare bytter dagkremen til nattkrem fra samme merke og serie. Annet: Maske minst x 2 i uken og bruker da enten Innisfree super volcanic pore clay mask / Sheseido purifying mask. Iblant Sheseido exfoliatingdisk Endret 6. februar 2017 av carmen81
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 30 år - normal, men sensitiv hud, reagerer fort med rødt utslett på parfyme etc. Hormonelle kviser på hake/kjeve i perioder og ujevn hudtone pga arr. Morgen: Vasker med Sukin skummende cleanser og klut, fuktighetskrem (Aloe Vera fra Bodyshop) pluss sol faktor eller en kombinert fukt- og solbeskyttelse (Elta MD). Cc-krem og øvrig sminke hvis jeg gidder. Kveld: Vasker igjen med Sukin og en annen cleanser fra Face theory med diverse syrer. Deretter nattkrem med retinol eller annet vitamin-A-produkt. Fukt over om nødvendig. Anonymkode: f3b50...cf7 Har du noe cc-krem å anbefale? Har også veldig sensitiv hud og reagerer på så mye hudsminke Anonymkode: cb192...621
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noe cc-krem å anbefale? Har også veldig sensitiv hud og reagerer på så mye hudsminke Anonymkode: cb192...621 Går alltid tilbake til denne: http://www.boots.com/bourjois-123-perfect-colour-correcting-cream-10168868 Anonymkode: f3b50...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Går alltid tilbake til denne: http://www.boots.com/bourjois-123-perfect-colour-correcting-cream-10168868 Anonymkode: f3b50...cf7 Takk for svar Anonymkode: cb192...621
dillyduzit Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 Alder: 24 Hudtype: Kombinasjon hud, tørre partier ved øyne og neserot, tidvis kviseutrbudd ved kjeveparti/hake og noe hårlinje. Hormonelt og stresskviser. Morgenrutine: 1. Fuktet klut med varmt vann 2. Toner fra Clarins for kombihud 3. Hudkrem fra First Aid Beauty for sensitiv hud, uten olje. 4. Beautifying Day Cream SPF15 fra Rituals kveldsrutine: 1. Fjerner sminken med Simple sminkeservietter 2. Creamy Foam Cleanser fra Rituals 3. Toner fra Clarins for kombihud (samme som morgen) 4. Hudkrem fra First Aid Beauty for sensitiv hud, uten olje, legger på litt ekstra på de tørre områdene. Annet: Maske fra Rituals, Vitality & Energy mask ca 2 ganger i uken, samt Brightening face exfoliator fra samme merke, 1-2 ganger i uken.
Enhjørning Skrevet 12. februar 2017 #12 Skrevet 12. februar 2017 Hudtype: Fuktfattig. Får litt porer og kanskje nupper om jeg ikke gjør den lille hudrutinen min. Alder: 24 Alle produktene under er fra dermalogica, med unntak av ansiktsmaske og leppepomade. Morgenrutine: Bruker noen ganger pore control fra start serien. Fast er det Dermal Clay Cleanser, etter jeg har skylt av tar jeg iskaldt vann i ansiktet, tørker lett av og tar på Intensive Moisture Balance. Kveldsrutine: Fjerner sminke om jeg har det på, rense huden med Ultracalming Cleanser, tørker lett av og bruker igjen Intensive Moisture Balance. Ekstra: Bruker multivitamin exfoliant som skrubb 1-2 dager i uken, etter følger Ultracalming Cleanser, cocosa(olje) som sitter på i 15-20 minutter som ansiktsmaske. Fjerner så denne og bruker Intensive Moisture Balance som vanlig. På leppene bruker jeg Elizabeth Arden eight hour "krukke" med noe til leppene når jeg legger meg. Skal bytte for de tester på dyr. Resten av kroppen er det mye forskjellig jeg bruker om jeg føler for det.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #13 Skrevet 12. februar 2017 Hudtype: Fet, store porer og cystisk akne Alder: 25 Alle produkter er fra Zo Medical og Zo Skin Health. Pris varierer fra 500-2000 kr produktet. Morgen: 1. Renser ansiktet med Zo Medical Foama Cleanser. Vasker ansiktet grundig og klapper tørt. 2. Zo Medical Cerbatrol pads over t-sonen og kinnene (akne). Disse er veldig sterke og drøye i bruk. Klipper de i to. Porene blir mindre av denne. 3. Smører et tynt lag Zo Medical Aknetrol over problemområder. Hjelper mot akne og hudormer. 4. Et godt lag (1-2 pump) Daily Power Defence over huden. Anti aging serum. 5. Påfører Overnight Recovery Creme (nattkrem) i hele ansiktet. Bruker denne om dagen og pga sterke kremer som tørker huden. 6. Solkrem faktor 50. Kvelds: 1. Samme som morgen. Cleanser og vann. 2. Zo Exfoliating Polish. Drøy skrubb som fjerner døde hudceller. Siden jeg flasser mye av sterke kremer (nr 4 i denne lista), må jeg skrubbe hver kveld. 3. Cerbatrol pads i t-sonen + problemområder. 4. Zo Medical Brightamax i panne, kinn, nese og hake. Fjerner pigmentflekker, arr fra kviser, ujevn hudtone mm. Ganske sterk krem, men fører til at det ikke er en eneste flekk i ansiktet mitt. Anonymkode: d4b85...733
usikkerjente Skrevet 13. februar 2017 #14 Skrevet 13. februar 2017 morgen: Rens, serum og dagkrem kveld: Rens, serum og nattkrem 3 kvelder i uka: Mand, onds og fred bruker jeg peeling pads for å fjerne døde hudceller, fjerne talg og de er gode for å motvirke akne. Bruker også ansiksmaske ca 2-3 ganger i uka.
fresia Skrevet 14. februar 2017 #15 Skrevet 14. februar 2017 hudtype: tørr hud som får små kviseutbrudd langs kjeven alder: 28 år morgenrutine: fukter ansiktet med vann, påfører emerginC deglazing cleanser og lar den virke på huden i noen minutter. skyller så av, klapper lett på huden med et håndkle og påfører deretter matis réponse pureté pure lotion med bomullspad evt. sprayer rett på huden og venter til den har trukket godt inn. smører så ansiktet med en god fuktighetskrem. sliter litt med å finne den perfekte, men har akkurat bestilt decléor hydra floral 24h hydrating rich cream og håper den gir nok fuktighet! jeg er også veldig glad i oljer f.eks. økologisk, kaldpresset nypefrøolje. smører ofte ansiktet med nypefrøolje etter dusj når jeg har god tid og ikke skal avgårde med en gang, da den kan bruke litt tid på å trekke inn i huden og ja, man blir litt oljete i huden med en gang. den gir en veldig fin glød! kveldsrutine: fjerner evt. mascara med simple wipes. jeg bruker en rens som skal sitte litt på huden og da kan det svi om jeg har gnidd den inn i øynene for å fjerne mascaraen. fukter ansiktet med vann, påfører emerginC deglazing cleanser og lar den virke på huden i flere minutter. på kvelden kan jeg gjerne ha den på mens jeg sitter og ser på en serie f.eks. skyller så av, klapper lett på huden med et håndkle og påfører deretter matis réponse pureté pure lotion med bomullspad evt. sprayer rett på huden og venter til den har trukket godt inn. smører så ansiktet med nypefrøolje, decléor hydra floral ultra-moisturising plumping mask eller oirigins drink up intensive overnight mask. annet: skrubber ansiktet med nip+fab glycolic fix scrub ca. 2 ganger i uka. var veldig flink til å bruke masker 1-2 ganger i uka før og tror jeg skal begynne med dette igjen. er veldig fornøyd med maskene til formula.10.0.6 bl.a.
Fredsmegleren Skrevet 14. februar 2017 #16 Skrevet 14. februar 2017 Hudtype: Normal hud med noe hudormer, ellers en del røde områder. Alder: 19 Morgenrutine: Bruker Clerasil exfoliator for å få vekk smuss og diverse. Skyller ansiktet godt med kaldt vann. Tar på toner fra L'occitane. Påfører vitamin C serum fra Skin solutions, lar tørke, påfører øyekrem fra Mad Hippie rundt øyne og nese. Masserer fuktighetskrem for normal hud fra REN, lar tørke, påfører solkrem for ansikt med faktor 35 (?) fra Vichy noen minutter senere (bruker solfaktor 50 i ansikt om sommeren). Kveldsrutine: Bruker Clerasil igjen for å få vekk produkter, men avslutter med rensegel fra REN for å få bort absolutt alt av produkter. Deretter toner fra L'occitane, serum og øyekrem pleier jeg å droppe om kvelden, avslutter med fuktighetskremen for normal hud fra REN. Annet: Den grønne ansiktsmasken Tea Tree fra Bodyshop er fast ansiktsmaske. Strammer opp huden og jevner ut farge i ansiktet. Bruker ca. én gang i uken og for spesielle anledninger. Ellers så eksprimenterer jeg med diverse ferske ansiktsmasker fra Lush. Bruker også en sterkere exfoliator før jeg påfører ansiktsmaske.
Rosewood Skrevet 14. februar 2017 #17 Skrevet 14. februar 2017 Hudtype: Forholdsvis normal, går på Diane og bruker Epiduo da jeg fikk tidenes kviseutbrudd på hake og langs kjeven. Nå har jeg gått på det en stund, og huden oppleves normal. Har lett for å få dehydrert/fuktfattig hud hvis jeg slurver med rutinene eller drikker for lite vann da Alder: 25 Morgen: Smører på rensekrem fra The Body Shop, rosa flaske. Tørker av med bomullspad. Deretter tar jeg på toner fra Lush, Green tea serien. Så tar jeg på dagkrem fra Garnier, den mørkeblå pumpeflasken med solfaktor. Hvis jeg dusjer og morgenen renser jeg huden med renseskum, liker godt den fra Simple Kveld: Hvis jeg har sminke så fjerner jeg det først med renseservietter fra Simple, så slipper jeg å bruke så mye av rensekrem. Rensekrem fra The body shop, etterfulgt av toneren fra Lush. Smører et tynt lag med Epiduo på haken, lar den tørke inn. Til slutt smører jeg på nattkrem fra Garnier, mørkeblå krukke. En gang i uken: Ansiktsskrubb fra Formula 10.0.6, One smooth operator. Fuktmaske fra Lancome, lyseblå tube.
Persephone Skrevet 14. februar 2017 #18 Skrevet 14. februar 2017 Hudtype: Knusktørr. Ikke sensitiv. Alder: 20 Morgen: Begynner med å spraye ansiktet med Eau Roma Water fra LUSH og lar denne trekke inn før jeg bruker øyekremen til LUSH og Garnier Moisture Rescue. Kveld: Fjerner sminken med enten Garnier Micellar Water eller cleanser fra Clarins. Bruker så samme kombinasjon av fuktighetskremer som på morgenen eller bytter ut kremen med Nivea Soft Creme. Den pleier jeg ofte å bruke på hele kroppen. En gang i uken: Jeg bruker alltid Eau Roma Water fra LUSH før jeg tar på fuktighetskrem eller etter jeg har vært i dusjen. Jeg syns denne gir en ekstra liten boost og prepper huden for fuktighetskrem så den trekker bedre inn. Bruker også Dark Angels fra LUSH som ansiktsscrubb 1-2 ganger i uka. Jeg har enda ikke funnet noen ansiktsmaske jeg liker. Det virker som at så mange er retta mot kviser og å fjerne urenheter, og det er jo ikke det jeg trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå