AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Jeg går et ganske krevende studie, med mye undervisning (største delen er obligatorisk) i tillegg til praksis både på dag- og kveldstid. Utover dette er det mye gruppearbeid som må gjennføres, i tillegg til pensumlesing på egen hånd. Jeg har også en jobb som tilkallingsvakt, som gjør at jobb er veldig uforutsigbart, og ofte får jeg vite samme dag/dagen før at jeg trengs på jobb. Er veldig glad i å trene, og har trent mye gjennom hele oppveksten + at studiet jeg går er mye relatert til fysisk aktivitet og bevegelse. Dette gjør at jeg har lyst til å trene så mye som mulig. Gjerne hver dag (da selvfølgelig veldig variert trening). Likevel er det jo denne tidsklemma... Føler aldri jeg har tid til trening, og får dårlig samvittighet når jeg prioriterer å bevege meg fremfor å gjøre noe annet (feks. møte venner/familie). Jeg kan aldri vente med å trene til utpå kvelden, fordi da blir det ikke noe av uansett. Tenker at en løsning for meg, som vil være i aktivitet omtrent hver dag, blir å ta en dag av gangen, og trene på det tidspunktet og den treningsformen som passer akkurat da. Tenker at målet må være minst 45 min med aktivitet per dag, og gjerne noen dager med økter på 60 min eller litt mer. Det nytter ikke å sette opp treningsplan, den blir aldri gjennomført uansett, siden jeg har så uforutsigbar hverdag. Er litt redd for at det skal bli mye "dårlig trening", hvis dere skjønner hva jeg mener? Altså litt halvveis-trening, siden jeg må ta treningen veldig spontant, og dermed kanskje får for lang/kort tid mellom at jeg trener samme treningsform og lignende. Har ingen andre mål enn å få overskudd, holde meg i form, og ha det gøy med treningen, så trenger ikke trene på en bestemt måte for å bli mest mulig rask/sterk. Noen forslag til andre måter jeg kan løse dette på? Takk på forhånd Anonymkode: e60f5...779
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Jeg trener før jobb, kl. 7-8. Da må jeg opp tidlig, men legger meg også veldig tidlig. Det var vanskelig i starten, men nå har jeg vendt meg til det. Trener ikke hver dag, men det er heller ikke nødvendig når man trener skikkelig (hver time er halvparten styrke og halvparten kondisjon). Var ikke et utpreget A-menneske tidligere, men er nå blitt det. Anonymkode: 3a0a6...b72
Puny Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Tren om morgenen, stå opp tidligere og få inn en økt, tren mellom slagene, sykle til skolen/jobb, tren hjemme med hjemmevidoer på youtube f. eks. og husk at livet er langt og noen ganger har man bedre tid til trening enn andre. Ikke vær så streng med deg selv...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trener før jobb, kl. 7-8. Da må jeg opp tidlig, men legger meg også veldig tidlig. Det var vanskelig i starten, men nå har jeg vendt meg til det. Trener ikke hver dag, men det er heller ikke nødvendig når man trener skikkelig (hver time er halvparten styrke og halvparten kondisjon). Var ikke et utpreget A-menneske tidligere, men er nå blitt det. Anonymkode: 3a0a6...b72 5 minutter siden, Puny skrev: Tren om morgenen, stå opp tidligere og få inn en økt, tren mellom slagene, sykle til skolen/jobb, tren hjemme med hjemmevidoer på youtube f. eks. og husk at livet er langt og noen ganger har man bedre tid til trening enn andre. Ikke vær så streng med deg selv... Jeg må ta bussen til skolen senest 7.30, så synes det er litt stress å stå opp så tidlig at jeg rekker både trening, dusjing, spising og pakking innen da. Men det er jo verdt et forsøk, og vi mennesker er jo vanedyr! Tenker å prøve å få til trening mellom gjøremål, enten det blir på formiddagen, midt på dagen eller på ettermiddagen (men kan aldri utsette til etter 18, da blir det ingenting av uansett). De dagene det absolutt ikke blir tid, kan jeg prøve å feks. gå istedet for å ta bussen, hvis jeg har tid til det. Jeg vet at livet er langt, og jeg er ikke streng med meg selv Prøvde å få fram i hovedinnlegget at jeg ikke trener fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg VIL. Jeg for så ufattelig mye overskudd av fysisk aktivitet, det er blitt "medisinen min", og for meg er det viktig med en aktiv livsstil med bevegelse hver dag. Å være aktiv med moderat intensitet i 45 min per dag (og kanskje 60 noen dager) er ikke noe mer trening totalt sett, enn de som trener beinhardt i 1,5-2 timer tre ganger i uka (et treningsregime som ikke funker for meg). Anonymkode: e60f5...779
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Jeg har ofte travle uker og legger da inn trening i kalenderen der det passer akkurat den uka. Ingen uker er like, så jeg kan ikke ha faste rutiner. Er det ikke vanskeligere å finne plass til 45 min hver dag enn 1,5-2 timer tre ganger i uka? Det synes i hvert fall jeg. Dusjing, skifting og alt rundt trening tar også mye tid, så jeg synes ikke det er særlig stor forskjell på 1 time og 1,5 time f.eks. Anonymkode: 25dc1...7ef
brownbrown Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 du kan trene rett før du legger deg. altså om kvelden, så gå rett hjem, ta en proteinshake og en banen og til sengs. du kan dele opp treningen så mye som mulig slik at treningsøktene dine blir kun 1 t eller under.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ofte travle uker og legger da inn trening i kalenderen der det passer akkurat den uka. Ingen uker er like, så jeg kan ikke ha faste rutiner. Er det ikke vanskeligere å finne plass til 45 min hver dag enn 1,5-2 timer tre ganger i uka? Det synes i hvert fall jeg. Dusjing, skifting og alt rundt trening tar også mye tid, så jeg synes ikke det er særlig stor forskjell på 1 time og 1,5 time f.eks. Anonymkode: 25dc1...7ef Jeg synes det er vanskeligere å finne plass til 1,5-2 timer, fordi jeg ofte har mye "småting" på timeplanen, slik at jeg aldri får nok tid til å ta meg ei lang treningsøkt (hvis jeg skal rekke å dusje osv. før jeg skal videre til neste ærend). Jeg varierer mellom å trene på treningssenter og hjemme, og når jeg trener hjemme tar ikke ting rundt trening så lang tid Tipper at jeg kommer til å dusje hver dag selv om jeg ikke trener hver dag, så for min del er det nok ikke så mye å spare på ved å ha færre og lengre økter. Anonymkode: e60f5...779
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 1 time siden, brownbrown skrev: du kan trene rett før du legger deg. altså om kvelden, så gå rett hjem, ta en proteinshake og en banen og til sengs. du kan dele opp treningen så mye som mulig slik at treningsøktene dine blir kun 1 t eller under. Treningsøktene mine blir sjelden mer enn 1 time uansett 30 min-1 time fysisk aktivitet hver dag, lengre økter rekker jeg omtrent aldri. Anonymkode: e60f5...779
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå