Askod Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 (endret) Det står i en salme at "Dåren har sagt i sitt hjerte at det finnes ikke noen gud, de gjør bare ondt" Hebraiske ordet tror jeg ikke betyr dum eller noe som intelektuellt, men at det vil si mangel på etiske eller retningslinjer. Fikk det ifra Gotquestions siden, ikke helt sikker på om kilden er riktig. Men greia er da om noen ateister provoserer kristne som å kalle det de tror på for eventyr og slikt, skal man da si stygge ting tilbake fordi man blir irritert? Nei, slettest ikke. Så jeg beklager for at jeg kalte sosialisme for en religion for ateister, det var dårlig gjort av meg. Tror det står at man i det minste må ta det opp med kirkeledere eller noe, men generelt står det "Ikke gjengjeld ondt med ondt." i det nye testamentet. Så det å diskutere er greit men ikke vær ekkel tilbake, bare ignorer det å følg bibelverset "Prøv å skap fred med alle" som det sier i brevene. Det betyr ikke at man ikke kan velge politisk stilling, bare at man ikke skal dømme folk personlig å være hatfult mot andre utifra provokasjon eller tenke ondt mot andre fordi man ble provosert. Det gjelder alle folk generelt. Det står også be for de som forfølger dere, ateister forfølger ikke, kanskje de vitser men ikke vær ond tilbake. Uansett vil bare si unnskyld. Endret 5. februar 2017 av Askod 2
Gjest William Adelin Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Ingenting er mer ironisk og hyklerisk enn en religiøs person som sier at man ikke skal dømme. Med tanke på at ingen mennesker dømmer mer en religiøse mennesker.
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 (endret) Okay. Endret 5. februar 2017 av Catalina Culès
linsejesus Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 Beklagelser er ikke noe vi ser for mye av på dette forumet. Det vitner om karakter. Godt å se synes jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 Enig med siste taler. Det vitner om karakter. Godt gjort, man ser lite til denslags for tiden. Anonymkode: 40fb7...f77 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 Det jeg har lagt merke til i mitt liv, er at jo mer religiøs man er, jo mer dømmer man andre mennesker. Og for meg, blir det veldig feil. Nå er ikke jeg kristen, og tror heller ikke på noen andre religioner. Men jeg tror i hvert fall ikke religion handler om å dømme andre. Jeg tror på kjærlighet, og jeg tror på å være et godt menneske. Og jeg prøver virkelig å ikke dømme andre mennesker. Anonymkode: d642e...d19
Haru Skrevet 9. februar 2017 #9 Skrevet 9. februar 2017 På 5.2.2017 den 14.57, William Adelin skrev: Ingenting er mer ironisk og hyklerisk enn en religiøs person som sier at man ikke skal dømme. Med tanke på at ingen mennesker dømmer mer en religiøse mennesker. Det betyr ikke at DEN personen er slik. Det finnes mange forskjellige religiøse. Noen er batshit crazy, noen er mer avslappet 2
Gjest lurven Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 På 5.2.2017 den 14.57, Gjest William Adelin skrev: Ingenting er mer ironisk og hyklerisk enn en religiøs person som sier at man ikke skal dømme. Med tanke på at ingen mennesker dømmer mer en religiøse mennesker. de dømmer ikke mer enn andre neida... de dømmer ca like mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå