AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Jeg skal ha et selskap for en jente på 11 år. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal legge det opp? Jeg tenkte at jeg lager hjemmelaget pizza som de får når de kommer. Så setter jeg fram noen skåler med chips og snop og baker muffins eller en sjokoladekake. Hvordan gjør jeg det med aktiviteter? Det er ikke alle jentene som kjenner hverandre fra før, så vil ha noen leker som bryter litt isen. Forslag? Anonymkode: 79f05...bd4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Du trenger ikke å tenke på aktiviteter. Når jentene er 11 år finner de på ting selv eller sitter bare og prater Bare bak en kake og sett fram noe snop som du sier, så blir de nok fornøyde Anonymkode: a1518...5bd
Suppetuppe Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Ballong-stafett er kjempemorro og passer for alle aldersgrupper egentlig. Del jentene opp i 2 lag, still dem opp på 2 rekker, også får alle feks 2 ballonger hver som de skal sprekke ved å sette seg på den. Så er det jo stafett da, så det går jo etter tur og det er jo om å gjøre bli ferdig med sitt lag først.. hvis du skjønner hva jeg mener? Veldig morro. En annen variant er at to personer skal klemme ballongene sammen til de sprekker, uten å bruke hendene haha. Lykke til med barnebursdag! 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke å tenke på aktiviteter. Når jentene er 11 år finner de på ting selv eller sitter bare og prater Bare bak en kake og sett fram noe snop som du sier, så blir de nok fornøyde Anonymkode: a1518...5bd Ja. Jeg vil kun ha 2-3 aktiviteter for å bryte isen litt. Noen av jentene er veldig sjenerte, så vil få de med på et vis 😊 16 minutter siden, Suppetuppe skrev: Ballong-stafett er kjempemorro og passer for alle aldersgrupper egentlig. Del jentene opp i 2 lag, still dem opp på 2 rekker, også får alle feks 2 ballonger hver som de skal sprekke ved å sette seg på den. Så er det jo stafett da, så det går jo etter tur og det er jo om å gjøre bli ferdig med sitt lag først.. hvis du skjønner hva jeg mener? Veldig morro. En annen variant er at to personer skal klemme ballongene sammen til de sprekker, uten å bruke hendene haha. Lykke til med barnebursdag! Dette hørtes gøy ut! Tenkte kanskje at jeg kan lage sånn historie der alle skal skrive en linje hver. Har du forslag til en siste aktivitet? 😊👌🏻 Anonymkode: 79f05...bd4
Suppetuppe Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg vil kun ha 2-3 aktiviteter for å bryte isen litt. Noen av jentene er veldig sjenerte, så vil få de med på et vis 😊 Dette hørtes gøy ut! Tenkte kanskje at jeg kan lage sånn historie der alle skal skrive en linje hver. Har du forslag til en siste aktivitet? 😊👌🏻 Anonymkode: 79f05...bd4 Ja! Det syns jeg var en god ide med den historien! :D Vel, stol-leken er jo en klassiker Kanskje det kunne være noe? Liten premie til vinneren også kanskje
Arkana Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 Hva med å bake muffins som de selv kan dekorere? Eller skattejakt? Her er forresten link til et fint hefte med mange gode forslag til aktiviteter for litt større barn. Ellers foreslår jeg frokostbursdag framfor vanlig bursdag, i hvertfall nå som de er såpass gamle at de kanskje har glede av å sitte til bords og skravle en stund. Inviter litt tidligere på en helgedag (10-11) og si at de gjerne kan komme i pysjamas om de vil. Server varme rundstykker med godt pålegg, lag gjerne eggerøre, fruktspyd, pannekaker, sjokolademelk og annet ekstra godt. Ha forskjellige juicer og frossen frukt slik at de kan lage smoothies. 3
skruf Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 Nødt eller sannhet har vært populært her Hvor mange gjester blir det i bursdagen? Døtrene mine har brukt å spilt Twister når de har hatt bursdager, det bryter iallefall isen http://www.spillskrinet.no/show.php?spillid=238
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 Pynte muffins var jo en god ide 😄 Evt noe annet de kan lage/pynte. Men det krever jo at du bruker litt penger på materialer. Adjektivhistorie? Mimelek? Quiz? Anonymkode: 44f49...2f3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 Å jeg kom på en som er morsom, hvis det er nok jenter da. Halvparten setter seg i en ring med ryggen mot hverandre. Resten setter seg ovenfor personene i ringen. Så det blir to ringer som danner "par". Foran hver person i den innerste ringen ligger et ark. Hver person i den ytterste ringen får en fargeblyant/tusj/penn (gjør ikke noe om de får forskjellig type og farge, det er best!) De i ytterste ringen får 1 min på seg og skal begynne å tegne den de sitter ovenfor. Etter 1 min tar de med seg blyanten og flytter seg ett hakk til høyre. Arket blir igjen. Så får de 1 min igjen på å tegne den som sitter ovenfor seg, men nå fortsetter de jo på tegningen til en annen. Fortsett til alle i den ytterste ringen har tegnet på tegningen til alle i den innerste ringen Så bytter de to gruppene plass så alle får portrettet sitt tegnet. Er det oddetall i gruppen ordner du det bare sånn at alle må vente en gang hver hvis du skjønner. Alle får med sitt portrett hjem Kjempegøy aktivitet! Anonymkode: 44f49...2f3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 Søsteren hadde cupcakepynting i min nieses tiårsdag. De hadde på forhånd bakt sjokolade og lyse muffins, og laget smørkrem og glasuren i forskjellige farger og gjort klart,sammen med forskjellig kakepynt, sølvperler og diverse strø.. Alle fikk pynte et gitt antall hver, og bursdagsjentas far og bror var jury og premierte de fineste. Ved litt stille kommunikasjon så fikk alle en premie. (de var syv jenter).. En for mest fristende, mest elegante, morsomste, mest fargerike, mest fantasifulle osv. Premiene var enkle sett til å lage armbånd av, så ble de sysselsatt mens mor fikk ryddet opp. Etterpå satte foreldrene på film og serverte pizza og brus (og kake og muffinsene en stund etterpå) i kjellerstua hvor de fikk se på film og skravle som de ville. Var verdens kuuuleste bursdag, i følge min niese. Anonymkode: 9e1fa...97d 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #11 Skrevet 5. februar 2017 Kanskje dere kan lage mini-pizzaer. Ha klar x antall små bunner, sett frem skåler med toppimg og alle lager/"pynter" pizzaene. Anonymkode: 66f16...b4b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #12 Skrevet 5. februar 2017 Adjektivhistorie slår aldri feil i den alderen 👍👍 Anonymkode: 2dec6...2ab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå