Lana01 Skrevet 5. februar 2017 #21 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) 1 time siden, Ruccula skrev: I hcilke tilfeller vil du si at PGD er nyttig da? Både jeg og ts sliter med gjentatte tidlige aborter som følger et ganske likt mønster. Ingen av oss har levende fødte barn fra før. Grunnen til at jeg personlig har sett på finnland er pgd og at jeg jar hørt at de er veldig dyktige der. Jeg er veeeeeldig interessert i dine erfaringer om emnet hvis du har lyst til å dele Jeg vil tro at dere i utgangspunktet er kandidater for PGD. Etter min tid som sliter ( tidligere habituell abort) leste jeg litt om dette. Husker en historie om ei som lykkes med PGD på AVA klinikken i Finland Hun fikk ei lita jente. Mange av de befruktede eggene hadde kromosomfeil. Hun hadde hatt flere aborter i forkant av dette Fant igjen historien. http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=17926&highlight=lillevenn1 http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=29043&highlight=lillevenn1 Endret 5. februar 2017 av Lana01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 5. februar 2017 #22 Del Skrevet 5. februar 2017 28 minutter siden, Lana01 skrev: Jeg vil tro at dere i utgangspunktet er kandidater for PGD. Etter min tid som sliter ( tidligere habituell abort) leste jeg litt om dette. Husker en historie om ei som lykkes med PGD på AVA klinikken i Finland Hun fikk ei lita jente. Mange av de befruktede eggene hadde kromosomfeil. Hun hadde hatt flere aborter i forkant av dette Fant igjen historien. http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=17926&highlight=lillevenn1 http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=29043&highlight=lillevenn1 Tusen hjertelig Jeg skal lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #23 Del Skrevet 5. februar 2017 2 timer siden, Ruccula skrev: Så du vil ikke anbefale pgd for personer som blir rasende fort gravide men som bare mister gang på gang?? Jeg vil ikke anbefale pgd for det store flertallet, i de første rundene med ivf. Ved gjentatte aborter ville jeg først gått gjennom utredning for habituell abort inkl. karyotyping (kromosomtest av oss), og deretter diskutert med spesialist om andre tiltak. Ivf hjelper også en del par med habituell abort, fordi god embryoovervåkning (f.eks klinikker med embryoskop) kan plukke ut embryoer som har utviklet seg i perfekt og i perfekt tempo, og ergo har større sannsynlighet for å være levedyktige. Anonymkode: 2aaf9...506 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #24 Del Skrevet 5. februar 2017 4 timer siden, EvaLena skrev: Jeg lurer på en ting og det er overhode ikke meningen å være ufin. Jeg har selv barn, laget på "naturlig" måte og de er voksne nå. Jeg har lest en del av innleggene ang IVF på KG, men må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner alt. Spørsmålet mitt er rett og slett om hvor mye det koster sånn ca for ett barn? Jeg forstår at dette varierer veldig og at uansett total prisen til slutt - så er barnet verdt det. Vi har betalt totalt 200 000 for to barn. Verdt hver krone. Anonymkode: 332ce...388 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 5. februar 2017 #25 Del Skrevet 5. februar 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke anbefale pgd for det store flertallet, i de første rundene med ivf. Ved gjentatte aborter ville jeg først gått gjennom utredning for habituell abort inkl. karyotyping (kromosomtest av oss), og deretter diskutert med spesialist om andre tiltak. Ivf hjelper også en del par med habituell abort, fordi god embryoovervåkning (f.eks klinikker med embryoskop) kan plukke ut embryoer som har utviklet seg i perfekt og i perfekt tempo, og ergo har større sannsynlighet for å være levedyktige. Anonymkode: 2aaf9...506 Takk for godt svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #26 Del Skrevet 5. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har betalt totalt 200 000 for to barn. Verdt hver krone. Anonymkode: 332ce...388 Hvor mange forsøk måtte du gjennom totalt? Anonymkode: f81aa...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #27 Del Skrevet 5. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange forsøk måtte du gjennom totalt? Anonymkode: f81aa...245 4. Alle privat. ICSI i utlandet og med mye medisiner. Anonymkode: 332ce...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 6. februar 2017 #28 Del Skrevet 6. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 4. Alle privat. ICSI i utlandet og med mye medisiner. Anonymkode: 332ce...388 Hvorfor fikk du ikke noe offentlig? Hvorfor valgte du å gå utenlands? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 6. februar 2017 #29 Del Skrevet 6. februar 2017 13 timer siden, EvaLena skrev: Jeg lurer på en ting og det er overhode ikke meningen å være ufin. Jeg har selv barn, laget på "naturlig" måte og de er voksne nå. Jeg har lest en del av innleggene ang IVF på KG, men må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner alt. Spørsmålet mitt er rett og slett om hvor mye det koster sånn ca for ett barn? Jeg forstår at dette varierer veldig og at uansett total prisen til slutt - så er barnet verdt det. Vi brukte 80 000, privat. Kunne greid oss med 50 000 da vi betalte for "3 for 2"-pakke men lykkes på første forsøk. Ellers interessant tråd. Lykke, lykke til til dere som strever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 6. februar 2017 #30 Del Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, Sisti skrev: Vi brukte 80 000, privat. Kunne greid oss med 50 000 da vi betalte for "3 for 2"-pakke men lykkes på første forsøk. Ellers interessant tråd. Lykke, lykke til til dere som strever. Veldig bra og verdt hver krone 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fremtid Skrevet 11. april 2017 #31 Del Skrevet 11. april 2017 PGD har jeg fått innvilget i Sverige, fått 3 forsøk og skal snart igang. PGD nyttes når det er stor fare for at en på naturligvis får alvorlig syke barn. En søker om behandling via PGD nemda i Norge og det er en svært lang prosess. Fra vi søkte til vi å snart skal igang har det gått over 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #32 Del Skrevet 25. april 2017 På 5.2.2017 den 13.36, snehvit88 skrev: Er det noen som har prøvd IVF i Finland, eller kjenner noen som har prøvd det? I Norge implanteres egget dag 4. I Finland dag 6 (om du ber om det) om jeg forsto det riktig. De kan i Finland også analysere befruktede egg og finne hva som er feil med embryo. Dette virker interessant og er virkelig noe jeg ønsker å prøve. Erfaringer? Plukker fram igjen denne tråden fordi jeg lurer på om du har funnet ut noe mer om dette? (Eller om noen andre har mer kjennskap til det?) Vi er utredet for habituell abort uten at noe galt er funnet. Jeg blir veldig lett gravid, men mister gang på gang veldig tidlig i svangerskapet. Vurderer å prøve IVF, men tenker at det er sikrere med IVF med PGS/PGD siden en sannsynlig årsak til abortene er kromosomfeil, siden jeg snart er 38 år og AMH er lav. Har sett at det er noen klinikker i Finland som tilbyr PGS/PGD, men har ikke lest noen som har erfaring med disse klinikkene. Avaklinikken finnes så vidt jeg kan se ikke i Finland lenger. Har du kommet noe videre i prosessen? Hva gikk du for? Anonymkode: b52a5...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 25. april 2017 Forfatter #33 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Plukker fram igjen denne tråden fordi jeg lurer på om du har funnet ut noe mer om dette? (Eller om noen andre har mer kjennskap til det?) Vi er utredet for habituell abort uten at noe galt er funnet. Jeg blir veldig lett gravid, men mister gang på gang veldig tidlig i svangerskapet. Vurderer å prøve IVF, men tenker at det er sikrere med IVF med PGS/PGD siden en sannsynlig årsak til abortene er kromosomfeil, siden jeg snart er 38 år og AMH er lav. Har sett at det er noen klinikker i Finland som tilbyr PGS/PGD, men har ikke lest noen som har erfaring med disse klinikkene. Avaklinikken finnes så vidt jeg kan se ikke i Finland lenger. Har du kommet noe videre i prosessen? Hva gikk du for? Anonymkode: b52a5...1c6 Hei😊 Nå ser det ut til at jeg mister for femte gang... Så ved neste skal jeg prøve babyklister og progesterontilskudd. Vi fortsetter å prøve naturmetoden litt til. Blir du gravid innen tre mnd dere starter å prøve? Det kan da være "vennlig livmor". Så dumt hvis avaklinikken ikke finnes mer... det må bare prøves noe lignende... PGS vil jeg gå for hvis vi ikke får det til. PGD er ved kjent arvelig kromosomfeil. Da finner de egg som ikke har akkurat denne arvelige kromosonfeilen. Endret 25. april 2017 av snehvit88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå