AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Hvem av dem burde jeg velge med tanke på hvor lett det er å få jobb etter endt utdanning? Noen som har erfaringer med studiene? Anonymkode: b9744...cb0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Hvsi du har tenkt å få jobb, ingen av dem. Utdanning til arbeidsledighet. Anonymkode: a5bc6...387
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Nå vet ikke jeg så mye om sosialantropologi og jobbmulighetene etter endt utdanning, men jeg vet at med en bachelor i sosiologi står du veldig fritt og kan jobbe innenfor mye, men ja jeg tror det er veldig vanskelig å få jobb uansett hva du velger av disse to. Sosiologi er kanskje mer bredt enn sosialantropologi. Anonymkode: b787b...546
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Hva med sosionom studiet om du vil jobbe med mennesker og samfunn? Eller samfunnsøkonomi? Disse er litt mer nyttige. Jeg har selv studert sosialantropologi og sosiologi, men de er ikke i min fordypning så det var mer for å studere det siden det var interessant. Vet at de med master innenfor disse fagene søker jobber innenfor stat og kommune som konsulent og saksbehandler, men det er vanskelig å få slike jobber også.. Anonymkode: 6a5de...bfb
mammamora90 Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Om du tenker å studere sosiologi eller sosialantropologi så vil jeg ikke råde deg til å studere dette om du bare vil ha en bachelor. Dersom målet er å få relevant jobb så tror jeg nok du bør ha master, i tillegg må du muligens ta noen ekstrafag som gir deg en spesiell kompetanse som gjør at du skiller deg ut fra alle de andre som studerer samfunnsvitenskap.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 54 minutter siden, mammamora90 skrev: Om du tenker å studere sosiologi eller sosialantropologi så vil jeg ikke råde deg til å studere dette om du bare vil ha en bachelor. Dersom målet er å få relevant jobb så tror jeg nok du bør ha master, i tillegg må du muligens ta noen ekstrafag som gir deg en spesiell kompetanse som gjør at du skiller deg ut fra alle de andre som studerer samfunnsvitenskap. Jeg har egentlig lyst til å få meg en typisk kontor jobb, som f. eks hos NAV uten å måtte ta en utdanning som inneholder en del matematikk. Tenkte sosiologi eller sosialantrpoplogi ga slike jobber? Er det noen andre utdanninger som er bedre? Trenger ikke være så relevant den jobben jeg får etter endt utdanning, så lenge det blir en kontorjobb.... Anonymkode: b9744...cb0
mjauritz Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 På 5.2.2017 den 15.00, AnonymBruker skrev: Hva med sosionom studiet om du vil jobbe med mennesker og samfunn? Eller samfunnsøkonomi? Disse er litt mer nyttige. Jeg har selv studert sosialantropologi og sosiologi, men de er ikke i min fordypning så det var mer for å studere det siden det var interessant. Vet at de med master innenfor disse fagene søker jobber innenfor stat og kommune som konsulent og saksbehandler, men det er vanskelig å få slike jobber også.. Anonymkode: 6a5de...bfb Jeg tror nok sosionomer begynner i helt andre type jobber enn de som studerer sosiologi eller sosialantropologi. https://www.ntnu.no/studier/bsant/jobb https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/sosiolog#yrke Jeg vil si at det er ganske annerledes felt enn sosionomer, selv om det er inne på det samme. Sosionomer tror jeg har mer kontakt med selve mennesket de hjelper, mens sos/sosant er mer på det teoretiske feltet, med planlegging og på en måte "lenger opp" i næringene (altså; ikke nødvendigvis bedre jobber, men annet utgangspunkt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå