AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Prøvde å søke om kredittkort fra YA bank og re:member, men fikk blankt avslag fra begge. Syns det er veldig rart, siden jeg har flere kredittkort fra andre tilbydere som var null problem å få innvilget (DNB, Norwegian, Coop, Komplett). Jeg oppfyller alle kravene de lister opp, og har i tillegg flere hundre tusen i banken, så kan ikke skjønne dette. Flere som har fått avslag uten noe åpenbar grunn, eller funnet ut hvorfor de fikk avslag? Går det an å be om en manuell vurdering? Anonymkode: 8e710...41d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvde å søke om kredittkort fra YA bank og re:member, men fikk blankt avslag fra begge. Syns det er veldig rart, siden jeg har flere kredittkort fra andre tilbydere som var null problem å få innvilget (DNB, Norwegian, Coop, Komplett). Jeg oppfyller alle kravene de lister opp, og har i tillegg flere hundre tusen i banken, så kan ikke skjønne dette. Flere som har fått avslag uten noe åpenbar grunn, eller funnet ut hvorfor de fikk avslag? Går det an å be om en manuell vurdering? Anonymkode: 8e710...41d Kanskje du har for høy kreditt totalt sett hvis du har mange kort? Jeg ville tatt kontakt og spurt om begrunnelse. Anonymkode: 511a0...973
tirben Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Jeg fikk enkelt kredittkort fra YA bank. Fikk svar etter et par dager. Men har kun 2 kredittkort, så det er kanskje derfor? De som lettest å få kredittkort fra er visst Norwegian.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvde å søke om kredittkort fra YA bank og re:member, men fikk blankt avslag fra begge. Syns det er veldig rart, siden jeg har flere kredittkort fra andre tilbydere som var null problem å få innvilget (DNB, Norwegian, Coop, Komplett). Jeg oppfyller alle kravene de lister opp, og har i tillegg flere hundre tusen i banken, så kan ikke skjønne dette. Flere som har fått avslag uten noe åpenbar grunn, eller funnet ut hvorfor de fikk avslag? Går det an å be om en manuell vurdering? Anonymkode: 8e710...41d Hvorfor vil du ha enda flere kredittkort enn de du har når du har flere hundre tusen i banken? Anonymkode: 4dd0e...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ha enda flere kredittkort enn de du har når du har flere hundre tusen i banken? Anonymkode: 4dd0e...7fd Det er jo ulike bonuser og fordeler på ulike kort. Anonymkode: 511a0...973 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du har for høy kreditt totalt sett hvis du har mange kort? Jeg ville tatt kontakt og spurt om begrunnelse. Anonymkode: 511a0...973 Hmm, trodde ikke bankene hadde oversikt over hvor mye kreditt man har fra andre banker? Har 0 kr i gjeld ihvertfall, og betaler alltid før forfall. Ja, kanskje jeg bare må spørre... Anonymkode: 8e710...41d
Million Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 Hva er årsinntekten din da? Er du student? De ser naturligvis på inntekten man har pr måned og pr år. Jeg er uføretrygdet og har ca 400 000 i året. Fikk kredittkort hos YA bank med en gang jeg søkte. Har ikke brukt det da
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ha enda flere kredittkort enn de du har når du har flere hundre tusen i banken? Anonymkode: 4dd0e...7fd Prøver å spare mest mulig på bonuspoeng og tilbud. Så er vel ikke noe stort problem om jeg ikke får de, bare litt surt. Anonymkode: 8e710...41d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 1 minutt siden, Million skrev: Hva er årsinntekten din da? Er du student? De ser naturligvis på inntekten man har pr måned og pr år. Jeg er uføretrygdet og har ca 400 000 i året. Fikk kredittkort hos YA bank med en gang jeg søkte. Har ikke brukt det da 250 000 - 300 000 kr, er ikke student. Laveste grense setter de på 200 000 kr så jeg er jo innafor, men kanskje de har høyere inntektskrav for enslige? Anonymkode: 8e710...41d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hmm, trodde ikke bankene hadde oversikt over hvor mye kreditt man har fra andre banker? Har 0 kr i gjeld ihvertfall, og betaler alltid før forfall. Ja, kanskje jeg bare må spørre... Anonymkode: 8e710...41d Jeg fikk lavere kreditt enn jeg søkte om en gang pga noe sånt som dette. Kvittet meg med det kortet jeg brukte lite, så da gikk det greit. Noen kortselskaper øker kreditten til folk uten å spørre også, så plutselig kan man sitte med hundretusener i kreditt. Anonymkode: 511a0...973
MorTil2 Skrevet 5. februar 2017 #11 Skrevet 5. februar 2017 Jeg har også godt med egenkapital, og helt grei inntekt, men enig med TS - det er enda mer penger å "tjene" ved å bruke ulike kredittkort bevisst (så fremt utestående tilbakebetales i sin helhet ved forfall....). Har selv YA-kredittkort, og fikk dette etter et par dager. Det jeg syns er litt minus med det kortet, er å måtte huske å velge rabatt hver måned. Alle disse MCC kodene syns jeg også er litt vriene å forstå. Så jeg velger stort sett 3% rabatt på dagligvarer, og kunne da egentlig klart meg fint med f eks Trumf Visa (som jeg også har, men nå aldri bruker. Ny problemstilling : må huske å bruke det minst en gang iløpet av 12 måneder, ellers kreves et årsgebyr på kr 149. Beholder det pga ViaTrumf.....). Men, men, med YA sine 3% + vanlig trumf med 1%, så er det jo 4%, og dermed blir jeg kr 1 rikere for hver kr 100 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #12 Skrevet 5. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk lavere kreditt enn jeg søkte om en gang pga noe sånt som dette. Kvittet meg med det kortet jeg brukte lite, så da gikk det greit. Noen kortselskaper øker kreditten til folk uten å spørre også, så plutselig kan man sitte med hundretusener i kreditt. Anonymkode: 511a0...973 Å, da skal jeg kvitte meg med Coop og DNB kortene før jeg prøver igjen. Trodde ikke det hadde noe å si. Anonymkode: 8e710...41d
RompeRusk Skrevet 5. februar 2017 #13 Skrevet 5. februar 2017 Jeg hadde 3 kredittkort før jeg søkte om ya bank. Fikk uten problemer. Var student med liten deltidsjobb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #14 Skrevet 6. februar 2017 Ya-bank er litt rare når det gjelder forbrukslån. De gir kreditt til lavtlønnede, men kan f.eks. si nei til små billån til folk med lav gjeld, høy inntekt og fast jobb, bare fordi man f.eks. er registrert i Brønnøysund i et styre. Anonymkode: 26ef1...536
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #15 Skrevet 7. februar 2017 Hjelper nok ikke så mye å kvitte seg med de andre kortene, med mindre du må oppgi det vil jo ikke YaBank se disse da vi ennå ikke har gjeldsregister i Norge Ring dem du, det kan være en kombinasjon av eventuelle nye boliglån/billån, næringsinteresser, alder, etc men du kan ikke kreve manuell vurdering. Anonymkode: 785d1...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå