Gå til innhold

Er du like glad i alle barna dine ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet er selvsagt bare til de som har mer en en unge.

Anonymkode: 740b5...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig! 

Skrevet

Ja selvfølgelig. For et merkelig spørsmål.

Anonymkode: c169c...c2c

Skrevet

Selvsagt.

Enkelte dager kan enkelte av dem selges på finn.no og de vet nøyaktig hva de skal gjøre for å terge, men i bunn og grunn elskes alle likt.

Anonymkode: f6762...721

• Liker 6
Skrevet

Ja! Men ungene er i ulike faser pga alder, og da hender det at jeg ikke alltid liker oppførselen til barna. Vi har en som er midt i trassalder, og det er ikke så veldig sjarmerende..men jeg elsker barnet over alt på jord!

Anonymkode: 6c9c6...ac5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette spørsmålet er selvsagt bare til de som har mer en en unge.

Anonymkode: 740b5...0ff

Har en teori om at man er mest glad i det barnet som ligner en selv mest, altså i det barnet som kommuniserer best med deg og som har samme humor og innfallsvinkel til verden som deg selv. 

Har også en teori om at de aller fleste foreldre svarer "er selvsagt like glad i alle barna mine".

Hva tror du, TS? Har du dårlig samvittighet, eller var det kun ment å skulle være et random filosofisk spørsmål? 

Anonymkode: 5237e...117

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja selvfølgelig. For et merkelig spørsmål.

Anonymkode: c169c...c2c

Hvorfor synes du dette var et merkelig spørsmål? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid vært favoritten til mamma, men tror hun elsket alle ungene sine. meg mest.

Anonymkode: 61b5d...ba0

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en teori om at man er mest glad i det barnet som ligner en selv mest, altså i det barnet som kommuniserer best med deg og som har samme humor og innfallsvinkel til verden som deg selv. 

Har også en teori om at de aller fleste foreldre svarer "er selvsagt like glad i alle barna mine".

Hva tror du, TS? Har du dårlig samvittighet, eller var det kun ment å skulle være et random filosofisk spørsmål? 

Jeg har lest at mor er oftest mest glad i eldste gutt i flokken, og far er mest glad i yngste datter. Det er statistisk sett, så ikke er sant for absolutt alle selvfølgelig,. :) 

Anonymkode: 18088...cc9

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg elsker alle barna mine like høyt! 

Men det varierer hvor godt jeg liker de :)  Å elske de betingelsesløst og like det de blir/ sier og gjør, er to vidt forskjellige ting. 

Det er helt klart lettest å like det barnet jeg kommuniserer best med, og til tider utfordrenede med det barnet som gir meg mest motstand. Men de elskes likt. 

Oppgaven min blir å la alle føle seg elsket og likt, selv om kampene til tider er harde (jeg har fire barn).

Anonymkode: 39711...9a2

• Liker 7
Skrevet

Jeg er like glad i alle, men kommer ikke like godt overens med alle. Det handler jo om alder og livsfaser.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 3 barn, de to eldste barna mine ser jeg bare annen hver helg. Så har jeg en datter som jeg har sammen med kona mi. Jeg er glad i alle barna mine, men minste jenta mi har jeg ett sterke bånd til. Får vondt inni meg av dette, men er sånn det er..

Anonymkode: 332e0...9a7

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 3 barn, de to eldste barna mine ser jeg bare annen hver helg. Så har jeg en datter som jeg har sammen med kona mi. Jeg er glad i alle barna mine, men minste jenta mi har jeg ett sterke bånd til. Får vondt inni meg av dette, men er sånn det er..

Anonymkode: 332e0...9a7

Det er jo ganske naturlig at det blir sånn, barnet du bor med hver eneste dag vil du få et dypere forhold til. Men jeg forstår, dette er noe man ikke skal snakke høyt om.

Anonymkode: 48881...c39

Skrevet

Ja, det er jeg, og har aldri vært i tvil om det. Det er selvsagt enkelte dager hvor en av dem er ekstra slitne og mer krevende, hvor jeg kjenner jeg er litt lei av en av dem. Men kjærlighet er jo ikke noe som veksler fra dag til dag, kjærligheten min til mann og barn er et langtidsprosjekt.

Skrevet

ja :)

Anonymkode: 36cdc...f22

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at mor er oftest mest glad i eldste gutt i flokken, og far er mest glad i yngste datter. Det er statistisk sett, så ikke er sant for absolutt alle selvfølgelig,. :) 

Jeg vet ikke hvem min mor er mest glad i. Aldri følt at hun har favorisert noen. Men min far har helt klart favorisert meg (jeg er yngst). Der er faktisk ikke lenge siden han sa det til meg. Det er egentlig veldig synd da det har vært veldig tydelig. Brødrene mine er mye eldre enn meg, så for de har det ikke vært et problem. Men for min søster som er tre år eldre enn meg har det vært veldig vondt. Spesielt siden hun har vært mer avhengig av foreldrene våre enn jeg. Så den siste påstanden din stemmer vertfall i vår familie. 

Anonymkode: 7523d...c04

Skrevet

Kona mi har en bror som er to år yngre, han var og forblir foreldrenes favoritt. Han er lat, utnytte mora si og kona mi til å gjøre ting og ting for han selvom han har fri/ferie og bare slapper av på sofaen. Og kona mi derimot har jobbet hardt og nå er hun ufør, pga kronisk sykdom bl.a ME og fibro. Jeg blir innerste inne irritert når broren hennes ber henne om noe når han selv vet hun sliter. Når hun har gjort ting og tang for han, er hun helt utslitt og har ikke noe energi til å være sammen med meg om kveldene når jeg er endelig på jobb hverdag. Jeg har sagt til henne at hun må bare slutte å si ja. Hva så om at han blir sur, han er bare sånn som han er. Moren dems maser på kona mi om hvordan går det med han osv. Moren bor langt i sør, hun ringer kona mi hver eneste jævla dag, når broren hennes ikke svarer eller er på jobb. Hun blir ALDRI spurt av mora si om hvordan går det med henne osv. 

Det går selvfølgelig over ekteskapet vårt spesielt når hun blir så utslitt. Vi bor i samme by som broren hennes, så vurderer jeg og ta henne med å flytte et par timer unna. Lengre vei til og fra jobb for meg, men verdt det, slik at vi kan holde oss unna all mas og styr. 

Mine foreldre behandler meg og mine brødre helt likt, det gjør de også i dag selvom vi er unge, men godt voksne. Pappa og jeg har et spesiell bånd, men han behandler alle barna likt, uansett! Har god kontakt med mine og inviterer dem hos oss på søndagsmiddag og snakke om alt mulig. 

Anonymkode: 23bc8...9cf

Skrevet

Så betryggende det var å lese her inne. Venter barn nummer to og en stor bekymring er at jeg ikke skal være like glad i den nye babyen som barnet jeg har fra før... 

Anonymkode: 24c84...9fd

Skrevet

Ja, helt klart like glad i dem, men de framkaller ulike følelser hos meg fordi de er ulike personer. Eldste er en følsom, litt sårbar type som må pushes litt innimellom. Hun kan også være kverrulerende, men sjelden sint. Hun kan framkalle irritasjon, men også et enormt beskytterinstinkt hos meg. Hun var første barn og svært etterlengtet, så kjærligheten har vært enorm fra første stund. Andremann utfordrer mer ift atferd. Tester grenser i større grad og er mer utadvendt. Hun kan framkalle mye frustrasjon, men også enormt masse kjærlighet. Tredjemann er liten enda, og sånn sett gir ham oss ikke noen grunn til å bli sinte el.l, men vi kan jo bli slitne fordi han er aktiv og må passes på, men kjærligheten til ham er også like sterk. Synes det ble godt beskrevet ovenfor her et sted: kjærligheten er et livslangt prosjekt og er der til tross for frustrasjon, slitenhet og utfordringer. Jeg har forresten et litt anstrengt forhold til min egen mor og har ofte tenkt at vi egentlig kanskje ikke liker hverandre så godt som personer (brutalt, men jeg tror det er noe sant i det), men jeg vet jo at hun allikevel er glad i meg. 

Anonymkode: c33cf...214

Skrevet
På 5.2.2017 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Shit! Dette passer perfekt på vår familie med fire barn. Jeg er da yngst jente.

Anonymkode: 4a7c1...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...