Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En velferdsstat, en ideologistat. Der majoriteten er fienden mens minoriteten skal hjelpes. Selv om det ikke er ukristent å hjelpe de som sliter så er det det når de skal blande sin ideologi i kirken, så går det imot budet "Du skal elske Gud av hele din hjerte og hele din sjel" av at ateist religionen sosialisme som politisk religiøst samfunn. Uansett det er ikke regjeringen som er gud, det er gud i himmelen. Så nå som homofilt ekteskap er tilatt så er det bedre å gå for katolsk tro, de i det minste vrir ikke på bibelen, guds ord.

Dessuten lurer jeg på om folk får dødsangst når de dør, kan hende de sier ting bare for å ikke virke redd men det er ikke umulig.

Endret av Askod
Videoannonse
Annonse
Gjest William Adelin
Skrevet

Hvilken Gud, det er millioner av dem ?

Skrevet (endret)
5 minutter siden, William Adelin skrev:

Hvilken Gud, det er millioner av dem ?

Fordi den Kristne guden er rettferdig. Odin, Tor og alle andre er laget kun for sin sataniske egne lyster. Den har ikke den makten som Jesus har ved å forbedre ditt liv. Bare se på de avkristne samfunnet. Miley Cyrus osv, se hvordan livskvaliteten går ned av overvekt pga mat begjer. Et eksempel, de andre gudene er for lyst og ikke sannhet av en Gud som er ordene som gjør de sanne.

Og jeg tror ikke Islam er korrekt fordi et sted i koranen kan hinte til at pedofili er korrekt når den sier "Du kan skille deg fra en kvinne som ikke har kommet opp i menstrusasjons alderen" mens bibelen sier at "Misbrukere av menneskeheten" er oftest de med seksueltbegjær. Uansett det er klart hvem som er sant her utifra moralsplikt. Men også historisiteten til sataniske vers eller sannsynligheten for det siden det er hintet i koranen og den mest autentiske sahih al bukhari er grunner til at jeg ikke går god for den.

Jeg kunne nevne en drøss andre ting men jeg bare sier det jeg kan si nå. Katolsk kristendom er den retningen jeg tror er mest sann iallfall i kristendommen.

Endret av Askod
Gjest William Adelin
Skrevet
Akkurat nå, Askod skrev:

Fordi den Kristne guden er rettferdig. Odin, Tor og alle andre er laget kun for sin sataniske egne lyster. Den har ikke den makten som Jesus har ved å forbedre ditt liv. Bare se på de avkristne samfunnet. Miley Cyrus osv, se hvordan livskvaliteten går ned av overvekt pga mat begjer. Et eksempel, de andre gudene er for lyst og ikke sannhet av en Gud som er ordene som gjør de sanne.

De har uansett en ting til felles, de er alle eventyrfigurer. 

Skrevet
Akkurat nå, William Adelin skrev:

De har uansett en ting til felles, de er alle eventyrfigurer. 

Akkurat som science fiction som Star Wars figurer som ateister tilbyr som dere forguder. Den eneste forskjellen er at eventyret om kristendommen gir deg nytt liv som er ekte. Avdødsreligionene derimot fører til døden. De som ler vet ikke hva de ler av og oftest er miserable.

• Liker 1
Gjest William Adelin
Skrevet
Akkurat nå, Askod skrev:

Akkurat som science fiction som Star Wars figurer som ateister tilbyr som dere forguder. Den eneste forskjellen er at eventyret om kristendommen gir deg nytt liv som er ekte. Avdødsreligionene derimot fører til døden. De som ler vet ikke hva de ler av og oftest er miserable.

Jeg tror ikke du vet hva ateisme er for noe. Ateister tilber ikke noe som helst.

Skrevet
Akkurat nå, William Adelin skrev:

Jeg tror ikke du vet hva ateisme er for noe. Ateister tilber ikke noe som helst.

Jeg vet godt hva det er. Dere fyller tomrommet med noe fordi dere ikke vil høre. Derfor tror dere ikke fordi det materielle samfunnet er mer viktigere enn å få et forbedret liv i Jesus.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Askod skrev:

Jeg vet godt hva det er. Dere fyller tomrommet med noe fordi dere ikke vil høre. Derfor tror dere ikke fordi det materielle samfunnet er mer viktigere enn å få et forbedret liv i Jesus.

Ateisme betyr å ikke tro på gud. Noen ganger kan det være relevant å skille mellom "sterk" og "svak" ateisme. Svak ateisme er å si "jeg tror ikke det finnes noen gud," mens sterk ateisme er å si "det finnes ingen gud."

Du går langt i å slå fast ikke bare hva ateister "tror" på, men også motivasjonen deres, og det har du ikke grunnlag for. Hvis det hadde vært slik at alle hadde vært eksponert for det ene samme, sanne, uforfalskede evangeliet, så hadde det gitt mening å si at de har valgt det ene eller det andre. Men mange nordmenns kjennskap til kristendom er noen få KRLE-timer, kjedelige gudstjenester og kanskje en og annen kristen fanatiker som roper på gata. De har et helt annet grunnlag for å bedømme ting enn deg, så det gir ingen mening å dømme dem. Forøvrig vil du finne svært mange kristne som vil være uenig med deg både i at katolisismen er den "riktigste" kristendommen, og at poenget med å tro på Jesus er å få et forbedret liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...