..... Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Minstemann på 10 år er ofte syk. Nå i vinter var han syk siste uka før jul, hjemme fra skolen og helt kaputt forrige uke og har nå blitt syk igjen. Er helt utslått og null matlyst. I gåe hadde han feber, men det er sjelden han har det. Skal bestille han time hos legen for å sjekke om det er noe som ligger bak, men er det noen som har forslag?
Anciol Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Er han plaget med halsen? Eller får ofte halsbetennelse?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Sjekk blodprosent, jernlager og vitaminer og mineraler hos legen også. Anonymkode: 1fca3...c80 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Er vel mange barn som er ofte syk i vinterhalvåret? Kanskje han trenger å få fjernet mandlene. Anonymkode: 6df19...5fc
..... Skrevet 5. februar 2017 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2017 Mandlene ble fjernet for noen år siden. Ikke halsvondt denne gangen, bare helt kaputt
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 Flere barn her som har kyssesyke- kan være det og det er langvarig (kan ta 3-6 måneder for å virkelig komme seg på beina igjen). Men absolut - full sjekk med blodprøver osv hos legen inklusiv immunsykdommer. Anonymkode: 7d0e6...139
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 Kanskje han ikke trives på skolen... Anonymkode: 58fe6...f01 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Hva slags syk er han da? Kan jo bare være tilfeldig variasjon. Anonymkode: 2aa8f...39b
..... Skrevet 6. februar 2017 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han ikke trives på skolen... Anonymkode: 58fe6...f01 Tror ikke det er årsaken. Denna helga reiste vi bort og skulle kose oss masse da han hadde bursdag. Ble dårlig utpå ettermiddagen på bursdagen sin, og er helt ferdig. Hadde det kommet hver mandag, så kunne jeg tenkt det. 1
..... Skrevet 6. februar 2017 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags syk er han da? Kan jo bare være tilfeldig variasjon. Anonymkode: 2aa8f...39b Han er bare helt kaputt. Null energi og man ser tydelig på ansiktet og spesielt øynene at han ikke er i form. De blir litt "livløse" om jeg kan si det sånn. Ingen tydelig forkjølelse, kvalme eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 På 6. februar 2017 den 11.21, ..... skrev: Han er bare helt kaputt. Null energi og man ser tydelig på ansiktet og spesielt øynene at han ikke er i form. De blir litt "livløse" om jeg kan si det sånn. Ingen tydelig forkjølelse, kvalme eller noe sånt. Kan det være allergi av noen sort? Anonymkode: 81764...b62
..... Skrevet 6. februar 2017 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan det være allergi av noen sort? Anonymkode: 81764...b62 Tror ikke det. Finner ingen sammenheng med hva han spiser og når det oppstår. Leste litt på kyssesyke, og noen av symptomene kan tyde på det. Har bedt legen om å finne en time til han for å se om det ligger mer bak enn vanlig influensa-lignende sykdom.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #13 Skrevet 6. februar 2017 Ta han med til lege og krev full undersøkelse, blodprøver, urintest osv. Og bli henvist til spesialister. Jeg reagerer spesielt på at du sier han blir "livløs" i øynene, det er alvorlig. Anonymkode: 5bc94...6e9 1
..... Skrevet 6. februar 2017 Forfatter #14 Skrevet 6. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta han med til lege og krev full undersøkelse, blodprøver, urintest osv. Og bli henvist til spesialister. Jeg reagerer spesielt på at du sier han blir "livløs" i øynene, det er alvorlig. Anonymkode: 5bc94...6e9 Ja, har bedt om time hos fastlegen, forsøkte meg på legevakten i dag, men de mente at det ikke var akutt og ba meg ringe legekontoret i morgen....
..... Skrevet 7. februar 2017 Forfatter #15 Skrevet 7. februar 2017 Fikk heldigvis time hos legen i dag. Han fant ikke nor konkret ut fra ordinær undersøkelse eller på ultralyd av magen. Fikk tatt alt av blodprøver, så nå må vi bare vente og se om de viser noe. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #16 Skrevet 7. februar 2017 På 6.2.2017 den 12.22, AnonymBruker skrev: Kan det være allergi av noen sort? Anonymkode: 81764...b62 Har dere husdyr? Kan komme av allergi. Vårt barn ble plutselig allergisk mot husdyr etter å ha vokst opp med det. Anonymkode: 0f946...24c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #17 Skrevet 7. februar 2017 Kjenner meg igjen, sønnen min har og vært sånn, 14 år nå. Slitsomt. Han har ofte hatt anemi, manglet jern. Fått jerntilskudd og blitt bedre. Etter en stund er det på' N igjen. Blir bedre etter noen uker på jern, fortsetter ofte mnd. Håper det bare er det, og st sønnen din blir fort bedre!!! Anonymkode: 512aa...743
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #19 Skrevet 8. februar 2017 Pass på at det tas blodprøver på borrelia også. Anonymkode: 85d9d...db1
..... Skrevet 8. februar 2017 Forfatter #20 Skrevet 8. februar 2017 Borrelia, er det flått?? Vi bor langt nord, og det er ikke flått her. For kaldt klima tror jeg. ME er vel noe de konstanterer når alt annet er sjekket ut? Men da skulle han vel vært slapp hele tiden, og ikke i perioder? Vi har husdyr ja, men husdyrallergi kan vel ikke slå ut på den måten? Det går vel mer på luftveier og evt huden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå