Gå til innhold

Arbeidsgivere i kontakt med hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på flere jobber innenfor kommunen (helse-sektoren), som har vært utlyst. Søkte både ekstravakt-jobber med tiltredelse snarlig, og på ferievikar-jobber. 

Fikk tilbud om intervju på en ekstravakt-jobb, og takket ja. Dessverre måtte jeg avlyse intervjuet, fordi det ble satt opp obligatorisk opplegg på skolen på samme tidspunkt. Hørte aldri noe mer fra den arbeidsgiveren. Tidligere denne uken fikk jeg mail fra en annen arbeidsgiver på ekstravakt-jobb. Denne havnet tydeligvis i søppelpost, så jeg oppdaget den ikke før noen dager senere, pga. at arbeidsgiveren sendte meg SMS og ba meg svare på mailen. Typisk nok skal jeg i praksis hver dag i uken som kommer, så det passer ikke med intervju da heller. Måtte si at jeg dessverre ikke kan komme, pga. studier. 

Jeg MÅ ha en jobb til sommeren, og håper derfor jeg får tilbud om ferievikar-jobb. Er det slik at enhetsledere (som arbeidsgiverne er) innenfor samme kommune har kontakt med hverandre, slik at de kan "advare" om at jeg er en person som ikke er vits i å innkalle til intervju, fordi jeg ikke svarer på mail, og bare takker nei? 

Er redd for at de to arbeidsgiverne jeg har vært i kontakt med, skal si noe om dette til de enhetslederne på institusjonene hvor jeg har søkt ferievikar-jobb. Slik at de da automatisk ikke innkaller meg til intervju, siden jeg er "en som bare takker nei uansett". Føler ikke jeg har vist meg fra en god side, siden jeg ikke har svart på mail (fordi jeg ikke så den), og ellers bare takket nei og skyldt på studier. 

Får jeg tilbud om intervju som ferievikar, skal jeg gjøre alt jeg kan for å komme på det, siden dette er jobb jeg absolutt må ha. Er ikke avhengig av å ha jobb ellers i året, og derfor er terskelen ganske høy for at jeg skal droppe viktige ting på studiet for å komme på intervju dit. Terskelen er absolutt ikke høy for å droppe ting og komme på ferievikar-intervju. 

Noen som vet? :)

Anonymkode: c2183...18e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler på de snakker med hverandre. Men, når du får obligatorisk opplegg på skolen så avslyser du ikke intervjuet, du ber om at det blir flyttet til før/etter det du skal på skolen, evt en annen dag. Det er mange søkere til småstillinger og ferievikarstillinger på sykehjem/hj.spl, og hvis den som ansetter oppfatter deg som ikke interessert går de bare videre til nestemann. Når du er i praksis kan du be om at intervjuet legges helt på slutten av dagen, og så går du tidligere fra praksis. Evt hvis du har seinvakter tar du det på dagtid.

Anonymkode: 83cc2...5da

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på de snakker med hverandre. Men, når du får obligatorisk opplegg på skolen så avslyser du ikke intervjuet, du ber om at det blir flyttet til før/etter det du skal på skolen, evt en annen dag. Det er mange søkere til småstillinger og ferievikarstillinger på sykehjem/hj.spl, og hvis den som ansetter oppfatter deg som ikke interessert går de bare videre til nestemann. Når du er i praksis kan du be om at intervjuet legges helt på slutten av dagen, og så går du tidligere fra praksis. Evt hvis du har seinvakter tar du det på dagtid.

Anonymkode: 83cc2...5da

Jeg vet at det går an å spørre om å få intervjuet på et annet tidspunkt, men denne gangen ville de ansette noen så fort som mulig, og det virket ikke aktuelt å gjennomføre intervju før/etter "normal" arbeidstid som er 8-16. De drar jo gjerne hjem på ettermiddagen. I tillegg var begge intervjuene langt unna der jeg bor og der jeg er i forbindelse med skolen, det vil si lang reisevei og mye tidsbruk. Det er ikke noe problem for meg å ikke få de stillingene jeg fikk tilbud om nå, så de må bare gå videre til nestemann. Men jeg er likevel avhengig av ferievikar-stilling, og derfor håper jeg ikke har jeg får et "dårlig rykte" blant enhetslederne i kommunen. 

De dagene jeg har praksis kan jeg ikke dra tidligere, fordi det er krav om 100 % oppmøte. Sånn er det bare, og studier må jo komme først. 

Hvis jeg får tilbud om intervju som ferievikar, og det kræsjer med obligatorisk skole, skal jeg prøve å få det flyttet til et tidspunkt hvor jeg har anledning. Har en del obligatorisk praksis i ukene fremover også, men da har jeg som regel helt fri på onsdager, og da kan jeg jo spørre om å få intervjuet den dagen dersom jeg blir innkalt mellom kl 8-16 en av de andre dagene i uka. Men dette forutsetter jo at de andre enhetslederne ikke sier at jeg er en person det ikke er vits i å innkalle til intervju :(

Skrevet

Noen andre som vet om det er vanlig at arbeidsgivere innenfor ulike enheter i samme kommune bruker å ha kontakt med hverandre på denne måten?? 

Skrevet

Kanskje du kan foreslå å ta et intervju via Skype og legge det til en lunsjpause eller noe?

Anonymkode: 2600e...75e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan foreslå å ta et intervju via Skype og legge det til en lunsjpause eller noe?

Anonymkode: 2600e...75e

Jeg foreslo telefonintervju, men de ville bare ha vanlig, personlig intervju. Jeg er ikke lenger i kontakt med de arbeidsgiverne som har tilbudt meg intervju, og regner med de har funnet noen andre til stillingene. 

Det jeg lurer på er om det er vanlig at arbeidsgivere innenfor ulike enheter i kommunene har kontakt med hverandre, slik at de jeg har vært i kontakt med kan hindre at noen andre ringer meg og tilbyr intervju som ferievikar? 

Skrevet

??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...