AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Jeg skulle gjerne strammet litt opp å blitt litt sterkere. Er slank men litt dvask. Jeg har verken tid eller lyst til å gå på treningssenter. Lurte litt på å kjøpe meg treningsstrikk. Noen med erfaring? Er det en Ok måte å trene litt lett styrke og stramme litt opp? Hvor mye koster treningsstrikk og hvor får man kjøpt det, vanlig sportsbutikk? Anonymkode: ee7f8...f3f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Det hjelper ikke å kjøpe en strikk og tro man blir stram det hele kommer an på bruken av strikken. Men du kan så absolutt stramme opp med strikk om du lærer deg å bruke de. Det finnes uendelige muligheter med strikk, så du må bare søke rundt på for eksempel YouTube for øvelser. Jeg trener aktivt blant annet på et senter, men får jeg ikke kommet meg ut, så bruker jeg strikker hjemme. Har et utvalg av flere "tyngder" på strikkene. Jeg tror jeg har strikker for ca tusen kroner her hjemme. Anonymkode: af7da...27d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke å kjøpe en strikk og tro man blir stram det hele kommer an på bruken av strikken. Men du kan så absolutt stramme opp med strikk om du lærer deg å bruke de. Det finnes uendelige muligheter med strikk, så du må bare søke rundt på for eksempel YouTube for øvelser. Jeg trener aktivt blant annet på et senter, men får jeg ikke kommet meg ut, så bruker jeg strikker hjemme. Har et utvalg av flere "tyngder" på strikkene. Jeg tror jeg har strikker for ca tusen kroner her hjemme. Anonymkode: af7da...27d Nei, altså det skjønner jeg også.. Trente aktivt før så vet hva som må til, men har ingen erfaring med strikk. Vil strikk være like effektive som styrke apparater? Er det ett type strikk du vil anbefale som er bedre enn andre eller er ett treningsstrikk ett treningsstrikk? Anonymkode: ee7f8...f3f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, altså det skjønner jeg også.. Trente aktivt før så vet hva som må til, men har ingen erfaring med strikk. Vil strikk være like effektive som styrke apparater? Er det ett type strikk du vil anbefale som er bedre enn andre eller er ett treningsstrikk ett treningsstrikk? Anonymkode: ee7f8...f3f Kommer jo helt an på hvordan du bruker strikk det. Ergo kommentaren om å søke opp øvelser for bruk av strikk. Jeg har som sagt flere i flere styrker. Alle øvelser krever litt forskjellig motstand. Bare å kjøpe strikk på sporten det. Ofte finnes de i for eksempel tre-pakning. Finnes også flate bånd som knytes sammen til ønsker lenge. Har flere av disse også, men brukes ikke så ofte. Bare på noen enkeltøvelser der lengden må justeres. Anonymkode: af7da...27d
DragonDays Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Jeg bruker strikk ukentlig, og synes den er et flott *supplement*. Jeg prøver å få til 2-3 ordentlige styrkeøkter i uken, men de gangene jeg er sliten etter jobb/skole eller bare ikke orker en full økt med masse kilo som skal løftes, skviser jeg bare inn litt trening med strikk. Jeg tror den gjør nytten, da jeg ofte opplever å bli støl, og merker fremgang (må bruke flere strikk for samme motstand). Det siste kan jo komme av at jeg blir sterkere av den vanlige styrketreningen og da, men strikken skader nok ikke. Det eneste er at man nok med fordel kan kjøre *mange* repetisjoner, siden det tross alt er så liten motstand i forhold til vanlige styrkeøvelser. Strikken kommer ihvertfall til å ha fast plass i kofferten på fremtidige ferieturer. Digger den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå