Gå til innhold

Hemorider - desperat !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Har i lengre tid slitt med hemorider, som jeg har holdt delvis i "sjakk" ved hjelp av kremer fra apoteket. For ca 2-3 uker siden kom de tilbake og nå virker det som om krem/stikkpiller ikke hjelper. I tillegg klør det noe infernalsk....

kvinnet meg opp for å dra til legen for ett par dager siden. Han så ikke på de en gang!!! Bare skrev en henvisning til sykehuset.. i Oslo var det 52 ukers ventetid!!! Via fritt sykehusvalg fant jeg ett med bare noen og 20.... men det går ikke, vet noen om Volvat/aleris gjør det? Og hva de event koster??

andre tips til kremer salver (selv om jeg tror jeg har alle på apoteket...) avføringen er normal mot løs...

Anonymkode: 1fdad...e6c

Skrevet

Søk opp de du nevner så finner du nok det ut om de gjør sånne ting.

Anonymkode: dfc82...bc4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp de du nevner så finner du nok det ut om de gjør sånne ting.

Anonymkode: dfc82...bc4

Sorry, kom kanskje litt dårlig frem.. vet de gjør det, men finner ikke noe pris. Så det jeg lurer på egentlig...

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Har i lengre tid slitt med hemorider, som jeg har holdt delvis i "sjakk" ved hjelp av kremer fra apoteket. For ca 2-3 uker siden kom de tilbake og nå virker det som om krem/stikkpiller ikke hjelper. I tillegg klør det noe infernalsk....

kvinnet meg opp for å dra til legen for ett par dager siden. Han så ikke på de en gang!!! Bare skrev en henvisning til sykehuset.. i Oslo var det 52 ukers ventetid!!! Via fritt sykehusvalg fant jeg ett med bare noen og 20.... men det går ikke, vet noen om Volvat/aleris gjør det? Og hva de event koster??

andre tips til kremer salver (selv om jeg tror jeg har alle på apoteket...) avføringen er normal mot løs...

Har du prøvd vanlig sinksalve, som små barn bruker? Det har funka her, iallfall dempa kløe/smerter betraktelig👍🏻

Anonymkode: ab0b0...93c

Skrevet

Hvis du er veldig plaget, kan du få lege til å knipe de av, det gjorde onkelen min. de hadde på en slags gummistrikk og vred de av. De kan også tas bort med laser tror jeg. 

Anonymkode: db3d5...c0c

Skrevet

Sykehuset Innlandet, Lillehammer har under e mnds ventetid på båd utredning og behandling. Så hvis du bor i Oslo tar det deg bare to timer med tog opp dit. For Volvat må du ringe og forhøre deg om pris, men vil tro det blir ganske dyrt.

Anonymkode: 8ad84...23d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd vanlig sinksalve, som små barn bruker? Det har funka her, iallfall dempa kløe/smerter betraktelig👍🏻

Anonymkode: ab0b0...93c

Ja, bruker det som "avveksling" for å spare huden i områdert. Funker Ok når de utvendige har trukket seg endel tilbake... 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er veldig plaget, kan du få lege til å knipe de av, det gjorde onkelen min. de hadde på en slags gummistrikk og vred de av. De kan også tas bort med laser tror jeg. 

Anonymkode: db3d5...c0c

Virker ikke som fastlegen min kunne det... hadde håper han kunne gjøre noe, men han gadd ikke se på en gang, bare skrev ut henvisnsing...

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykehuset Innlandet, Lillehammer har under e mnds ventetid på båd utredning og behandling. Så hvis du bor i Oslo tar det deg bare to timer med tog opp dit. For Volvat må du ringe og forhøre deg om pris, men vil tro det blir ganske dyrt.

Hmm, vi så på hele helse sør-øst og Kongsberg var den med kortes tid som jeg fant... mener du Lillehammer har det nå, eller vet du at det var der før? Lhmr er ikke noe problem å dra til..

Skrevet

Jeg har hatt samme akutte trombosert hemoroider. Jeg ringte legevakt pga store smerter. Fikk akutt time på sykehuset dagen etter til operasjon. 

Kontakt legevakt. Dette kan du ikke vente med en mnd.

Anonymkode: 99b6a...85a

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, vi så på hele helse sør-øst og Kongsberg var den med kortes tid som jeg fant... mener du Lillehammer har det nå, eller vet du at det var der før? Lhmr er ikke noe problem å dra til..

https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=40&f=helse sør-øst

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt samme akutte trombosert hemoroider. Jeg ringte legevakt pga store smerter. Fikk akutt time på sykehuset dagen etter til operasjon. 

Kontakt legevakt. Dette kan du ikke vente med en mnd.

Anonymkode: 99b6a...85a

stor forskjell på trombosert hemoroide og "vanlig", både i behandling og hastgrad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...