Gå til innhold

Er det rasistisk å si at enkelte folkeslag er vakrere enn andre?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg kom forleden i en diskusjom med noen kammerater om akkurat dette. Det begynte med at den ene kammeraten min sa at russiske kvinner var meget vakre. Det er meget mulig det sa jeg (har ikke sett noe særlig russiske kvinner) Så sa jeg at personlig liker jeg best det nordiske utseende . Min smak sa jeg , men har tidligere likt utenlanske ( syntes det var eksotisk og flott med de sorte øynene og sorte hår, men er gått lei og det er blitt så vanlig) Da ble det stille i leiren. Er det ikke lov til å si hva en foretrekker lengre? Jeg sier ikke at noe folkeslag er bedre enn andre, bare hva jeg foretrekkr sånn rent utseendemessig.

Med hilsen fra

Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har lov til å si hva du vil da vi har ytringsfrihet her til lands. At din kamerat er uenig med din preferanse forandrer ikke dette

Skrevet

Klart du kan si hva du foretrekker, men slik jeg ser det virker man kanskje litt "enkel" om man snakker om folkeslag og ikke om øyenfarge, hudfarge, og andre helt spesifikke utseenderelaterte kjennetegn. 

"Damer fra Russland" er jo like ulike som "damer fra Norge", de kan være høye, lave, tynne, tykke, mørke, lyse - du skjønner hva jeg mener. Men vil man diskutere stereotyper, så for all del. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei det har ingenting med rasisme å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...