Gå til innhold

Annen hundeeier ble sint på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I gårkveld (seeent) gikk jeg tur med hunden. Tok et langt flexbånd slik hun kunne gå litt friere. Når vi rundet er hjørnet så jeg plutselig en annen med hund. Hun kom rett mot oss med vanlig lengde på bånd (1,5m kanskje). Hun trakk ikke hunden inn. Jeg ble oppmerksom og dro båndet inn, men så hang det seg opp. Da løp hunden min rett mot den andre, hoppet på og bjeffet. Hun deo da hunden sin møt seg og gikk vekk. Hun ble ganske forbanna forståelig nok, og jeg beklaget meg og sa at båndet dessverre hang seg opp. Alt skjedde så raskt så jeg hadde ikke mulighet til å te kr på å rope på hunden og få hun vekk.  

Jeg vet det var dumt og jeg burde strammet inn når jeg gikk rundt hjørnet siden jeg ikke så noe.  

Men er det vanlig å bli så sint? Hun så jo at min hun kom mot dem med veldig langt bånd uten at hun trak sin hund litt unna. Hun viste heller ikke tegn til at hun ville at hundene skulle snuse på hverandre. 

Anonymkode: 206f0...483

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ble sikker redd når hunden din løp mot hennes og hoppet på og bjeffet så den første reaksjonen hennes var sinne.

Anonymkode: fd1e9...e29

• Liker 14
Skrevet

Hun ble nok bare redd

Anonymkode: 3cd01...7b4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun ble ganske forbanna forståelig nok, og jeg beklage

Du skriver jo at du synes det er forståelig selv?

Anonymkode: 408fc...235

• Liker 3
Skrevet

Kanskje hun hadde opplevd angrep før og ble både redd og sint på situasjonen. Bruk vanlig bånd der folk ferdes.

Anonymkode: 1e5e7...883

• Liker 5
Skrevet

Flexibånd er en uting 

Anonymkode: 45cfa...421

• Liker 16
Skrevet

Forstår henne godt

Anonymkode: b40a9...68f

• Liker 2
Skrevet

Det er nok veldig forståelig at noen blir sint om du ikke klarer å holde kontroll på hunden din. Det som ikke er så bra er at etter du forklarte hva du gjorde feil at hun fortsatt var sint. 

• Liker 3
Skrevet

Flexibånd burde vært forbudt. Datteren sykklet med hunden sin og ble anggrepet av en annen hund som var i flexibånd og som eieren ikke klarte å holde igjen. Hunden fikk bitt i brystet, heldigvis falt ikke hun ikke av sykkelen og det gikk greit med hunden.

• Liker 7
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Folk overreagerer, det er ikke ditt problem.

Skrevet
4 timer siden, ToveM skrev:

Flexibånd burde vært forbudt. Datteren sykklet med hunden sin og ble anggrepet av en annen hund som var i flexibånd og som eieren ikke klarte å holde igjen. Hunden fikk bitt i brystet, heldigvis falt ikke hun ikke av sykkelen og det gikk greit med hunden.

for å ikke snakke om hvor usunt det er for hunden. Mange får sjokk når de innser hvor mye flexibånd faktisk "trekker" på hunden. Om hunden også går med halsbånd er det ekstra uheldig og kan faktisk føre til nakkeproblemer for hunden... 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Suppetuppe skrev:

for å ikke snakke om hvor usunt det er for hunden. Mange får sjokk når de innser hvor mye flexibånd faktisk "trekker" på hunden. Om hunden også går med halsbånd er det ekstra uheldig og kan faktisk føre til nakkeproblemer for hunden... 

Ikke hvis det er kombinert med en godt tilpasset sele.  Jeg går tur med flexibånd, det er kjekt da jeg har to hunder og dene ene vil tisse overalt, mens den andre går og subber, da kan det tilpasset litt mer til deres ønsker. 

Føexibåndet er ikke problemet,  det er personen i andre enden som er det.

• Liker 8
Skrevet

Herregud som dere overreagerer. Flexibånd er ikke problemet, det er selvfølgelig eierne som går med hunden. Slike ting som dette skjer oftere med løse hunder enn med hunder i flexibånd.

Anonymkode: db829...d3d

• Liker 8
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg mener flexi line bør forbys..Tar mine forhåndsregler når jeg ser det kommer løshunder mot oss enn når vi møter hunder i bånd- forventer vel egentlig  at eier da har kontroll .. noe som ikke stemmer når det gjelder flexiline. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Ruccula skrev:

Ikke hvis det er kombinert med en godt tilpasset sele.  Jeg går tur med flexibånd, det er kjekt da jeg har to hunder og dene ene vil tisse overalt, mens den andre går og subber, da kan det tilpasset litt mer til deres ønsker. 

Føexibåndet er ikke problemet,  det er personen i andre enden som er det.

Jo, flexibåndet i seg selv er ganske ofte problemet. For eksempel skriver TS i denne tråden at båndet hang seg opp og det skal bare et par gruskorn til eller at båndet er vått før det fort skjer. En annen ting er at de fleste fleksibånd for det meste består av en tynn nylonsnor som det for det første er umulig å ta tak i dersom snella svikter og for det andre er livsfarlig hvis det havner rundt en labb eller en hals fordi det skjærer seg inn. Og med to hunder er det i tillegg store muligheter for at de vikler seg inn i hverandre.

Jeg trenger vel ikke å si at jeg ikke bruker flexsibånd? ;)

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, Leo skrev:

Jo, flexibåndet i seg selv er ganske ofte problemet. For eksempel skriver TS i denne tråden at båndet hang seg opp og det skal bare et par gruskorn til eller at båndet er vått før det fort skjer. En annen ting er at de fleste fleksibånd for det meste består av en tynn nylonsnor som det for det første er umulig å ta tak i dersom snella svikter og for det andre er livsfarlig hvis det havner rundt en labb eller en hals fordi det skjærer seg inn. Og med to hunder er det i tillegg store muligheter for at de vikler seg inn i hverandre.

Jeg trenger vel ikke å si at jeg ikke bruker flexsibånd? ;)

Du får selvfølgelig gjøre akkurat som du vil :)

Men her funker ihvertfall flexi helt fint på to hunder. Har gått sånn i 7 år, ikke vært noe problem hittil 

• Liker 3
Skrevet

Hunder ute av kontroll i flexiline er noe mange av oss har et veldig anstrengt forhold til. Fordi det er litt for mange idioter som velger nettopp den boksen. 

Blir man redd, blir mange sint. Hunden din hoppet faktisk på en annen hund, og du mener litt beklagelse for din idioti skal være bra nok? Du er jo skoleeksemplet på hvorfor mange hater denne lina... 

Anonymkode: d81a7...3f0

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet om noen som gikk tur med hunden på ei bro med flexiline. Pluttselig skvatt hunden og hoppet ut i veibanen, og eieren klarte ikke og stoppe båndet kjapt nok. Hunden ble desverre paddeflat. 

Mange tror de har full kontroll over hunden i flexiline, men i realiteten har de ikke det. 

Prøv en mnd med vanlig kobbel og dere merker fort foskjell! 

Anonymkode: 36996...f2e

Skrevet

Jeg er enig i at flexiline er noe drit. Brukte det selv og mente jeg hadde full kontroll, frem til jeg plutselig ikke hadde det lenger i en situasjon med noen hester og låsemekanismen hang seg opp. Alt gikk bra, men har aldri brukt flexi igjen og det er virkelig noe helt annet med vanlig kobbel.

Det er mye skroteiere som bruker flexiline. Damen ble nok bare redd, hvilket er forståelig. I denne situasjonen var det du som hadde en "løs" hund du ikke hadde kontroll på. I stedet for å fokusere på hva den andre parten burde gjort annerledes, burde du heller ha fokus på deg selv, hva du kunne gjort bedre i denne situasjonen og hvordan du skal forhindre at en lignende situasjon oppstår i fremtiden.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Høres ut som den andre hundeeieren ble provosert og samtidig har en hund som fint takler å passere andre hunder i bånd. Derfor ble det å trave på og ikke vente på at ts fikk kontroll på lina, sånn at hun kunne demonstrere hvor udugelig ts er og gi uttrykk for det. Mission accomplished? (Hadde hun vært redd som mange foreslår hadde hun da ikke bare fortsatt mot ts og hennes hund!)

Flexi er no drit, ts. Kjøp deg et skikkelig bånd og få kontakt med hunden din på tur, mye bedre for alle.

Endret av palamina
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...