AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #21 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg fikk innvilget uføretrygd på rekordtid. Jeg var veldig overrasket, for jeg fikk lese erklæringene som legene mine sendte inn. 2 spesialister uttalte seg, fastlegen min ble aldri spurt. Erklæringene var begge på under to sider, og det var ingen bastante utsagn. Det sto til og med at jeg ville oppnå bedring med videre behandling, men at de ikke anså at jeg ville ha arbeidsevne. Jeg hadde sett for meg lange utredninger og mer negativt språk. Kanskje legene hos NAV er lei av utbroderinger fra fastleger, og heller vil ha tillitt til korte, presise og ærlige redegjørelser fra spesialister? Anonymkode: 41e88...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #22 Del Skrevet 8. februar 2017 Det er ikke legene som avgjør hvilke ytelse brukeren får eller ikke. Ofte tror legene at det er de som bestemmer, men det er det ikke, det er NAV! Det fungerer slik.... Gjennom flere møter blir brukeren kartlagt og veilederen i nav får et inntrykk. NAV går igjennom spesialisterklæringer og lege rapporter. De får også gjerne en vurdering av nav sin lege Så skriver nav veilederen en vurdering og sender det videre til besluterne, som altaå tar beslutningen. Her spiller nok veilederens mening stor rolle! Ts. Hvis du ikke lenger har rett på aap, så må du søke dagpenger. Har du ikke rett til dagpenger på du pver på sosialen. Anonymkode: d7a1f...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #23 Del Skrevet 8. februar 2017 På 5.2.2017 den 13.22, AnonymBruker skrev: Hvis du blir friskmeldt, da har du krav på enten supplerende arbeidsledighetstrygd eller sosialstønad, ettersom hvilke rettigheter du har bygd deg opp. Så du vil aldri stå helt uten noe. Anonymkode: 75063...374 Din dust....det er ingenting som heter supplerende arbeidsledighetstrygd! Hvorfor uttaler du deg når du ikke har snøring?? Anonymkode: d7a1f...d7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #24 Del Skrevet 8. februar 2017 På 5.2.2017 den 14.36, Fru Uperfekt skrev: En har vel ikke krav på sosialpengene sånn uten videre... Er nok slik at en ,å gjøre mye for å kvalifisere til det Det som skal til er at du ikke har nåla i veggen. Har du null kroner på konto og ingen store verdier å skryte av så har du rett på sosialhjelp Anonymkode: d7a1f...d7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 8. februar 2017 #25 Del Skrevet 8. februar 2017 På 5.2.2017 den 12.20, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt aap i 1 år nå og min tidligere saksbehandler hadde jeg god kommunikasjon å snakket regelmessig med for å oppdatere jobbstatus osv.. har fått ny saksbehandler som krever jeg skal kontakte legen min for ny legeattest å det er ok, da jeg plages med et kne., har operert det men er ikke blitt bedre. tydeligvis siden jeg har en 20% stilling innen kundebehandling på kontor så skal min nye saksbehandler friskmelde meg.. så hva skjer hvis hun friskmelder meg nå å jeg har ikke mer jobb? Hvordan skal jeg overleve økonomisk? Noen som kan regler rundt dette?? Anonymkode: 49b26...ad2 Det finnes da mange jobber som ikke krever et friskt kne. Det jeg tenker NAV kan bidra med her er å prøve hjelpe deg finne en arbeidsplass hvor plagene dine med kneet ikke vil være en problemstilling. Om du blir erklært friskmeldt og du mister jobben din så har man sosialstønad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #26 Del Skrevet 8. februar 2017 3 minutter siden, WubWub skrev: Det finnes da mange jobber som ikke krever et friskt kne. Det jeg tenker NAV kan bidra med her er å prøve hjelpe deg finne en arbeidsplass hvor plagene dine med kneet ikke vil være en problemstilling. Om du blir erklært friskmeldt og du mister jobben din så har man sosialstønad. Du er uføretrygdet selv?, hvorfor? Anonymkode: dbdbf...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 8. februar 2017 #27 Del Skrevet 8. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er uføretrygdet selv?, hvorfor? Anonymkode: dbdbf...5f5 Det har ikke noe med tråden å gjøre så det skal jeg ikke utbrodere om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #28 Del Skrevet 8. februar 2017 5 minutter siden, WubWub skrev: Det finnes da mange jobber som ikke krever et friskt kne. Det jeg tenker NAV kan bidra med her er å prøve hjelpe deg finne en arbeidsplass hvor plagene dine med kneet ikke vil være en problemstilling. Om du blir erklært friskmeldt og du mister jobben din så har man sosialstønad. Da må man først ha søkt dagpenger. Anonymkode: d7a1f...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #29 Del Skrevet 8. februar 2017 2 minutter siden, WubWub skrev: Det har ikke noe med tråden å gjøre så det skal jeg ikke utbrodere om. Ok, håper det går bra med deg, klem. Anonymkode: dbdbf...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #30 Del Skrevet 8. februar 2017 Seriøst, dette er det dummeste jeg har lest på lenge. Forventer uførhet eller aap pga et KNE?!? Der finnes hundrevis av jobber du kan utføre med vondt i kneet. Anonymkode: b08a4...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #31 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg har en brukket rygg, to bein som ikke fungerer og sitter i rullestol. Jobber 100% og har gjort det i 20 år. Men det er klart, hadde jeg gått på en SKIKKELIG smell og fått vondt i kneet hadde jeg også gitt opp. Et sted går grensen. Anonymkode: 7e641...6b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #32 Del Skrevet 9. februar 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en brukket rygg, to bein som ikke fungerer og sitter i rullestol. Jobber 100% og har gjort det i 20 år. Men det er klart, hadde jeg gått på en SKIKKELIG smell og fått vondt i kneet hadde jeg også gitt opp. Et sted går grensen. Anonymkode: 7e641...6b9 Sånn det fremstår med kun vondt kne på AB ad2 kan jeg skjønne at folk reagerer. Men det du driver med her synes jeg er skikkelig stygt. Vi vet ikke hvor hemmet personen er av kneet sitt. Smerter kan ødelegge det meste av mental og fysisk kapasitet, fordi kroppen bruker masse energi på å kontrollere smerten. I tillegg må man oftest gå på sterke smertestillende som gir vonde bivirkninger som trøtthet, sløvhet etc. Jeg ville heller sittet smertefri i rullestol enn å gå med mine smerter for å ta en sammenligning. Jeg bruker rullestol til tider pga muskelspasmer, men smertene blir jeg aldri kvitt. Det er smertene som hemmer meg mest, ikke funksjonssvikten. Ikke døm folk før man vet hele bildet... Anonymkode: 5a7f0...a56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå