AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Jeg har hatt en sak om tilbakebetaling gående hos nav nå i et års tid. Nav hevder at jeg har fått feilutbetalinger, og slang i første omgang på både 10% strafferente og 3 mnd utestengelse. Nå har de gått med på at de tok delvis feil og slettetutestengelsen og ekstrarentene, og det heller mot at de sletter en del av det opprinnelige kravet også. Så da har jeg betalt inn for mye. Finnes det noen måte å kreve noe tilbake fra dem? Både jeg og mannen min har brukt utallige tider på den kampen her. Føles så urettferdig at nav har veldig lett for å deleutdiv straffereaksjoner, selv om det bare er de som har gjort feil, også får man ingen ting igjen bortsett frs en tøff kamp og masse slit. Er det noen mulighet for st mannen min f.eks kan føre timer han har brukt på å hjelpe meg som tapt arbeidsinntekt, og sende inn krav? Anonymkode: c777d...c60
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Har dere sjekket om dere oppfyller kravene for å motta fri rettshjelp? Anonymkode: a48cf...550
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 Nei, du har neppe krav på noen erstatning her. Men dersom du har betalt inn mer enn det endelige kravet kom på, skal du så klart ha refundert det overskytende. Kjipt om NAV har gjort feil her, men å ha et slikt system koster. Det er nødvendig å ta tak i folk som utnytter det, og noen feil vil alltid forekomme. Men det betyr ikke at folk bør få kreve ennå mer penger av dem. Vær heller takknemlig for at du får hjelp i utgangspunktet. Anonymkode: 19a91...93c 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, du har neppe krav på noen erstatning her. Men dersom du har betalt inn mer enn det endelige kravet kom på, skal du så klart ha refundert det overskytende. Kjipt om NAV har gjort feil her, men å ha et slikt system koster. Det er nødvendig å ta tak i folk som utnytter det, og noen feil vil alltid forekomme. Men det betyr ikke at folk bør få kreve ennå mer penger av dem. Vær heller takknemlig for at du får hjelp i utgangspunktet. Anonymkode: 19a91...93c Mennesker som blir påført en byrde pga andres slurv med deres lovfestede rettigheter, trenger ikke være takknemlige. TS, dere kan i alle fall klage på NAV oppover i systemet, hvis dere har krefter til det. Anonymkode: 28595...517
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker som blir påført en byrde pga andres slurv med deres lovfestede rettigheter, trenger ikke være takknemlige. TS, dere kan i alle fall klage på NAV oppover i systemet, hvis dere har krefter til det. Anonymkode: 28595...517 Hun skal så klart ikke være takknemlig for den (eventuelle) feilen som er begått, men det handler om at man må kunne se lenger enn til sin egen nesetipp. Feil vi i blant skje, uten at NAV blir erstatningsansvarlige av den grunn. Et system som funker 95% av gangene blir ikke dårlig fordi det tidvis gjøres feil. Anonymkode: 19a91...93c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå