AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Jeg har i det siste fått øynene opp for massasjeterapi, og kunne tenkt meg å utdanne meg til dette. Men jeg ser at det finnes mange forskjellige kurs og noen deltidsutdanninger på fagskoler.. Er det noen massasjeterapeuter eller studenter der ute som vil dele sine erfaringer med kurs/skole? Jeg synes at IFH virker som en seriøs og god skole, men det virker som de kun tar inn folk som har fagbrev fra vgs? Litt kjedelig å begynne på videregående igjen midt i 20åra når jeg tross alt har generell studiekompetanse, for å så gå fagskole etterpå.. Anonymkode: 06ed2...75a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Hvis du virkelig ønsker å bli massasjeterapeut, så går du fullt inn for det. Ønsker du ikke å begynne på videregående på nytt igjen for å skaffe deg et fagbrev, eller på en høyskole for å få en bachelor innenfor noe helse-og-sosialfag relatert, er ikke lysten til å bli massasjeterapeut godt nok tilstede. Hva er det du stresser med? Hva er så kjedelig med å starte på videregående på nytt om du er i midten av 20-årene? Jeg kjenner en del som er i 20-årene og har generell studiekompetanse, men som begynte på videregående på nytt igjen fordi de ønsket en yrkesrettet utdanning. De startet på nytt fordi de virkelig var motivert, og de brydde seg ikke om hvor gamle de var eller hvor mange år det tok å utdanne seg. Motivasjonen var at de satt igjen med en utdannelse de var fornøyd med. JA, det kreves et fagbrev eller en bachelor innenfor helse-og-sosialfag for å komme innpå IFH. Vanlige kurs for å bli massasjeterapeut bør du styre unna, for det er for de som ikke orker å ta en ordentlig utdannelse. Du kommer ingen vei med det når du skal søke jobb, (fordi du har ingen utdannelse eller jobberfaring - bare et kurs). Du må vite at arbeidsmarkedet innenfor dette yrket er tøft, fordi det er flere terapeuter enn arbeidsplasser, men det ryktes at jobbmulighetene kommer til å øke med årene, spesielt innenfor bedriftsmassasje, da det kan være med på å bidra til å redusere sykefravær. Blir jobbmulighetene større kreves det også mer av de som ønsker å bli massasjeterapeuter. De som har en utdannelse blir gjerne prioritert ovenfor de som ikke har. La oss si at du har søkt på en jobb innenfor massasjeterapi, det eneste du har er et random kurs og generell studiekompetanse, men ingen utdannelse innenfor helse-og-sosialfag. Det har også søkt en annen på denne jobben som har en bachelor innen fysioterapi og en fagskoleutdanning innenfor massasjeterapi. Hvem tror du hadde fått jobben? Jo garantert - siste nevnte. Da sier det seg selv hvor viktig utdannelse er. Jeg anbefaler deg på sterkeste å ta en utdannelse innenfor helse-og-sosialfag (enten et fagbrev eller en bachelor), så søker du deg innpå IFH, da står du sterkt når du skal søke jobb. Det her var ikke for å virke kvass, men for å få deg til å tenke, da du ga et inntrykk over at du ikke "orker" å gå mer videregående skole på grunn av alderen din. Hvis du virkelig vil noe, så går du inn for det. Da spiller det ingen rolle om hvor mange år det tar før du får utdannelsen du er fornøyd med. Lykke til! Anonymkode: 86bc6...d50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå