AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Hva er greien med tv serien The Affair? Har nå sett to episoder snart og begriper ikke greia med to versjoner av samme historie Anonymkode: 7513f...88f 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Det er jo bare for at vi skal få se hennes og hans opplevelse av det samme Anonymkode: f6675...626 6
stamtplyr Skrevet 4. februar 2017 #4 Skrevet 4. februar 2017 (endret) Det er jo to forskjellige historier. De samme tingene skjer ikke. Det leder til det samme men på forskjellig vis. Har dere sett serien?? TS Endret 4. februar 2017 av stamtplyr
Scherbatsky Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Det handler vel (slik jeg oppfatter det da) om det faktum folk oppfatter og husker hendelser helt forskjellig. Og hva som er viktig for ene parten, ikke er viktig for den andre. Og jeg tenker alltid at sannheten ligger sånn midt i mellom. Men som oftest tror jeg mer på Allison av en eller annen grunn. Sikkert fordi jeg syns Noah er en irriterende, egoistisk dritt (som gjør at jeg vil slutte å se på serien under hele hans POV, men det er helt sikkert poenget.) Veldig gode og interessante karakterer foruten Noah da. Selv liker jeg faktisk Cole og Helen best. Alle er litt fucka, og alle er ikke "gjennom-gode". 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 13 timer siden, stamtplyr skrev: Det er jo to forskjellige historier. De samme tingene skjer ikke. Det leder til det samme men på forskjellig vis. Har dere sett serien?? TS Dette er nettopp det jeg liker best av serien. Det er unikt og kreativt, men samtidig veldig realistisk. Kan ta meg og min mann som eksempel. Jeg har forstått mer og mer med årene, at ting vi går i gjennom oppleves til tider helt forskjellig for oss. Det handler jo om at vi er forskjellige mennesker, men forskjellig personlighet, tankesett og syn på ting. I en krangel f.eks kan han mene at det forespilte seg HELT annerledes enn det jeg mener at det gjorde, og ingen av oss trenger nødvendigvis å ha mer rett i vår versjon. Slik er det nok for alle mennesker i alle type relasjoner. Ikke bare parforhold. Jeg virkelig elsker at denne serien utforsker det. Anonymkode: 4e3c1...b8f 5
Hoppetaujenta Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 Enig med de over her. Jeg tenker at det vi seere ser var det som hendte, men hennes og hans versjon av det hele er forskjellig. På denne måten får vi enda bedre oversikt og det gjør alt til et helere bilde for oss. Ja, den kan virke litt forvirrende, men det går seg til etter hvert. Det er tredje gangen jeg ser den nå. Liker den veldig godt, selv om temaet er like glødende ekkelt hver gang.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 Tenkt at selveste Hoppetaujenta kommenterer på min tråd😂 Men jeg synes likevel det er så rart. For eksempel i første episoden så er det vel mer eller mindre en voldtekt da han tar Alison over panseret og fra hennes perspektiv var det absolutt ikke det. Og det med jentungen som satt i halsen, det var mye mer livstruende fra hennes perspektiv. Vet ikke om det var min greie, jeg😂 Anonymkode: 7513f...88f 4
Hoppetaujenta Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 Hahaha... Selveste meg må nok kommentere litt om den serien, for den gjorde inntrykk på meg også. Hun var nok vant til røffere saker enn den opplevelsen med ham, så det var nok ikke voldtekt slik hun så det. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 Mulig spoiler, men hva har skjedd med barnet hennes? Hvorfor døde han? Får vi vite det? Sett en episode, tror jeg skal se mer.. Anonymkode: 47b7b...9f8
Hoppetaujenta Skrevet 5. februar 2017 #11 Skrevet 5. februar 2017 Jeg anbefaler deg å se hele først. Se med et åpent sinn. Kanskje notere deg spørsmål etter hvert som de dukker opp?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #12 Skrevet 5. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenkt at selveste Hoppetaujenta kommenterer på min tråd😂 Men jeg synes likevel det er så rart. For eksempel i første episoden så er det vel mer eller mindre en voldtekt da han tar Alison over panseret og fra hennes perspektiv var det absolutt ikke det. Og det med jentungen som satt i halsen, det var mye mer livstruende fra hennes perspektiv. Vet ikke om det var min greie, jeg😂 Anonymkode: 7513f...88f Jeg skjønner ikke at du enda ikke forstår det, enda så mange har forklart det for deg? Det er hele poenget at de opplever forskjellige situasjoner ulikt, fordi alle har forskjellige forutsetninger osv Anonymkode: 5be4b...97b 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #13 Skrevet 5. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke at du enda ikke forstår det, enda så mange har forklart det for deg? Det er hele poenget at de opplever forskjellige situasjoner ulikt, fordi alle har forskjellige forutsetninger osv Anonymkode: 5be4b...97b Hahah!! Måtte le litt nå. Er vel derfor jeg startet denne tråden, siden jeg merket at dette herre satt langt inne. Men jeg er klokere nå! Så takk! Gir den en sjanse til😊 TS Anonymkode: 7513f...88f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #14 Skrevet 6. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkt at selveste Hoppetaujenta kommenterer på min tråd😂 Men jeg synes likevel det er så rart. For eksempel i første episoden så er det vel mer eller mindre en voldtekt da han tar Alison over panseret og fra hennes perspektiv var det absolutt ikke det. Og det med jentungen som satt i halsen, det var mye mer livstruende fra hennes perspektiv. Vet ikke om det var min greie, jeg😂 Anonymkode: 7513f...88f Du hadde vel kanskje også opplevd den situasjonen som livstruende dersom du selv hadde mistet et barn i en ulykke? Anonymkode: cdbbf...5d5 5
Gjest canacas Skrevet 6. februar 2017 #15 Skrevet 6. februar 2017 11 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg anbefaler deg å se hele først. Se med et åpent sinn. Kanskje notere deg spørsmål etter hvert som de dukker opp? Enig med deg. Dette var faktisk noe av det jeg likte best med serien. Den illustrerer så fantastisk godt hvordan èn hendelse kan oppfattes så ulikt for de som opplevde den. Har likevel ikke klart å begynne på den nye sesongen, ble litt for mye styr for meg på slutten av sesong 2. Har du sett?
Hoppetaujenta Skrevet 6. februar 2017 #16 Skrevet 6. februar 2017 Hadde akkurat begynt på sesong en igjen da jeg oppdaget at det hadde kommet en til. Lenge siden den kom eller?
Gjest canacas Skrevet 6. februar 2017 #17 Skrevet 6. februar 2017 7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Hadde akkurat begynt på sesong en igjen da jeg oppdaget at det hadde kommet en til. Lenge siden den kom eller? Haha, jeg har 10 episoder tilgjengelig på HBO. Så da spørs det om det blir binging til helgen
Hoppetaujenta Skrevet 6. februar 2017 #18 Skrevet 6. februar 2017 Spørs om jeg ikke må kose meg i tv-bingen jeg også, så da er vi to.
GammelKaktus Skrevet 6. februar 2017 #19 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Spørs om jeg ikke må kose meg i tv-bingen jeg også, så da er vi to. Alle gode ting er 3😄 Blir med jeg og, har ikke fått sett de siste sesongene. 1
Hoppetaujenta Skrevet 6. februar 2017 #20 Skrevet 6. februar 2017 Vi er på vei til å bygge opp tidenes tv-party for konsentrerte og spesielt interesserte filmfolk. Oss! P.s. man må ikke ta godis om man ikke vil. Økologisk fruktskål blir satt ut ved behov. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå