Nitha Skrevet 8. desember 2004 #1 Skrevet 8. desember 2004 Er det noen som kan hjelpe meg med en litt presis definisjon av hva som ligger i begrepet "ervervsmessig"? Har skrevet meg rundt det på prosjektoppgaven, men har en følelse av at dette kan være et godt oppfølgingsspørsmål til muntlig eksamen i morgen... fru Nitha
Gjest Melk Skrevet 8. desember 2004 #2 Skrevet 8. desember 2004 Kan ikke hjelpe deg, siden det er vanskelig å ta sånn ut av luften når man ikke vet hvilket fag det er, hvilken sammenheng osv. (Vet uansett ikke hva ordet betyr, men kanskej noen andre kan hjelpe deg hvis du spesifiserer litt mer) Har du sjekket en juridisk ordbok?
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #3 Skrevet 8. desember 2004 Det betyr noe i retning "som ledd i (inntektsgivende) næring/virksomhet/jobb". I motsetning til f.eks. noe som gjøres som en vennetjeneste, etc. Håper dette var litt klargjørende. Ikke lett å avnare uten at konteksten er med.
Nitha Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2004 Det handler om åndsverkloven og medierett. Hvorfor er offentlig informasjon tilgjengeliggjort på en kommunal hjemmeside å regne som ervervsmessig? Det er ikke lov å legge ut feks. bilder av kunst hvis formålet er ervervsmessig. Det springende punkt er da om kommunen har lov til å legge ut musikk fra en av bygdas store sønner etter åndsverkloven. Tror ikke jeg får spørsmål om det altså, men jeg skjønner det likevel ikke.... :oops: Fru Nitha
Leviin Skrevet 9. desember 2004 #5 Skrevet 9. desember 2004 Kanskje problemet er at kommunen teoretisk sett kan dra fordeler av å bruke "sin store sønn" for å markedsføre seg (kommunen). Å bruke hans prestasjoner vil kunne være god reklame for dem. Med andre ord kan det være i ervervsmessig øyemed for dem at de presenterer ham på sin hjemmeside.
Shoegal Skrevet 9. desember 2004 #6 Skrevet 9. desember 2004 du kan kanskje si at ervervsmessig betyr "i den hensikt å tjene penger" eller "i forretningssammenheng", i alle fall slik jeg tolker det du skrev.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå