Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjempelyst til å studere psykologi, men jeg eier ikke språkøre, og er ganske dårlig i engelsk. Hvor mye av pensum i psykologi årsstudiumet er på engelsk? Enn på profesjonsstudiet i psykologi?

Må man snakke engelsk eller er det kun pensumbøkene som er på engelsk?

Er det noen som vet om en eller flere pensumbøker på engelsk som blir brukt på studiet? Tenkte at jeg kan se i litt i de, for å sjekke om det vil blir for vanskelig for meg. Blir ikke begynne å studere før høsten 2018, så har jo litt tid på meg for å bli flinkere i engelsk, hvis jeg blir søke psykologi.

Er voksen forresten, så har ikke hatt engelsk på skole på veldig lenge, så må friske opp både muntlig og skriftlig. Noen tips til å blir bedre i språket?

Anonymkode: 25bd2...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips for å bli bedre i engelsk : 
- Se filmer/TV-program uten norsk tekst. Siden du skal lese engelsk så er det sikkert greit med engelsk tekst 

-Duolingo er en språk app som er veldig praktisk å bruke 

-Andre apper 

-Reis litt og snakk engelsk 

-Finn deg noen å snakke engelsk med

-Lær deg nye gloser hver uke 

-Les bøker på engelsk 

- Skriv en del engelsk 

Skrevet

Jeg tok årsstudium i psykologi i Bergen or et par år siden, og om jeg husker rett var så godt som alle pensumbøkene på engelsk. Forelesningene og alt annet foregikk på norsk.

Jeg anbefaler å lese og høre så mye engelsk du kan, se på engelske filmer og serier uten tekst. Selv later jeg ofte som jeg lager Youtube-videoer hvor jeg forteller alt jeg gjør på engelsk. Det føles veldig teit de først gangene, men det hjelper virkelig ;)

Anonymkode: 4c17b...785

• Liker 1
Skrevet

Jeg går psykologi nå og så og si alt av pensum er på engelsk. 

Anonymkode: 289c3...4d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg går psykologi profesjon. De aller fleste pensumbøkene er på engelsk, men noe er også på norsk - typisk exphil og bøker som tar for seg etiske problemstillinger. Noen av forelesningene er på engelsk siden foreleserne ikke er norske. Hvis du skulle ønske å stille et spørsmål under en slik forelesning, så måtte du nok belaget deg på å snakke engelsk, men ellers går det i norsk. 

Du har ikke noe behov for å være god i engelsk muntlig, men det vil bli tungt for deg hvis du sliter med å lese engelsk. Eneste tipset for å bli bedre til dette er ved å nettopp lese engelsk. Selv leser jeg mye på engelske nettsteder og lignende på fritiden, så selv har jeg ingen problem med å forstå det som står skrevet i pensumbøkene, men jeg vet om noen som syns det er vanskelig. Hvis du er interessert i psykologi, så foreslår jeg at du bestiller deg en bok og tester det ut. Finner sikkert mye brukt pensumlitteratur på finn.no

Anonymkode: 45500...175

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...