Gjest anna eline Skrevet 8. desember 2004 #1 Del Skrevet 8. desember 2004 Er det dyreplageri å ha hund i bur over 95% av døgnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. desember 2004 #2 Del Skrevet 8. desember 2004 Ja.. En hund trenger å kunne bevege seg - og det å være lukket inne nesten hele døynet er ikke riktig mot dyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 8. desember 2004 #3 Del Skrevet 8. desember 2004 JA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna eline Skrevet 8. desember 2004 #4 Del Skrevet 8. desember 2004 hva hvis hunden er meeeget aktivog oppfører seg om en pest og en plage ( tygger i stykker møbler, gjør fra seg på gulvet osv). Er det da greit å sette den i bur? personlig synes jeg ikke det. Jeg har liten peiling på hundehold og har ikke hund selv. Jeg bare lurer på hva dere mener....generelt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 8. desember 2004 #5 Del Skrevet 8. desember 2004 Nei, det er uansett ikke greit å sette hunden i bur. Hvis hunden oppfører seg sånn, er det en underliggende årsak til det. Og da må man altså gjøre noe med årsaken, og ikke bare gjøre noe med "symptomene" (altså sette hunden i bur...) Bur i bilen er en helt annen sak da. Jeg har også bur hjemme, som står åpent og hundene kan gå og legge seg der frivillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2004 #6 Del Skrevet 8. desember 2004 Ja det er dyreplageri!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. desember 2004 #7 Del Skrevet 8. desember 2004 Vi har hunden i bur når vi kjører bil og på natta. Bortsett fra det er hunden ute - enten i bånd, på tur eller på jakt. Synes ikke man skal ha hund i bur lenger enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 8. desember 2004 #8 Del Skrevet 8. desember 2004 Vi har hunden i bur i bilen. Husk at buret skal være en fin trygg plass for hunden, ikke en plass den blir satt som straff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 8. desember 2004 #9 Del Skrevet 8. desember 2004 Å sette hunden i bur, er en enkel løsning på symptomene når man ikke vil jobbe med problemet. Jeg kan godta folk som bruker bur i en overgangsperiode for å f. eks lære en valp å være hjemme alene. Men ikke om man kun bruker buret og ikke gidder å jobbe for å slippe å bruke det. Et hundeliv uten bur bør være et mål. Jeg har hørt argumenter om at "hunden liker buret sitt", eller "den slapper ikke av før den er der". Resignasjon kaller jeg det da. Da trenger den hjelp til f. eks å takle en hjemme alene- situasjon. Bur er dessverre blitt en motesak, synd. Og om en hund er slik som du beskriver, er det andre problemer som ligger bak, og det må jobbes med. Hundehold skal ikke være lettvint, det trengs jobbing for å forme et sunt individ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 8. desember 2004 #10 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg må legge til at bur i bil blir en helt annen sak. Da er det snakk om hundens sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 8. desember 2004 #11 Del Skrevet 8. desember 2004 Ja, det er dyreplageri. Jeg signerer under de fleste av svarene som er gitt, men legger til: Det finnes små inngjerdinger med eller uten tak som fungerer som bur, men som er en del større (ca. 2 X 2m). Dette vil være et bedre alternativ enn bur. MEN ikke 95% av døgnet! Dersom eier av denne hunden kun vil bruke 5% av døgnet med hunden, da synes jeg at eieren skal gå inn i seg selv og innse at h*n ikke skal ha denne hunden. Eieren kan i stedet anskaffe seg gullfisker eller kanskje enda mer passende: et kosedyr fra IKEA. Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 8. desember 2004 #12 Del Skrevet 8. desember 2004 Ja, det er dyreplageri. Jeg signerer under de fleste av svarene som er gitt, men legger til: Det finnes små inngjerdinger med eller uten tak som fungerer som bur, men som er en del større (ca. 2 X 2m). Dette vil være et bedre alternativ enn bur. MEN ikke 95% av døgnet! Dersom eier av denne hunden kun vil bruke 5% av døgnet med hunden, da synes jeg at eieren skal gå inn i seg selv og innse at h*n ikke skal ha denne hunden. Eieren kan i stedet anskaffe seg gullfisker eller kanskje enda mer passende: et kosedyr fra IKEA. Hilsen Ella som om jeg skulle sagt det selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2004 #13 Del Skrevet 8. desember 2004 min hund er i bur som ikke er så veldig mye større enn henne selv. Det er hennes hule Jeg lukker sjelden døra, hun går bare å legger seg der helt frivillig. Det hender jeg lukker døra hvis jeg trenger det, men det er ikke ofte. Er jeg borte, har jeg buret med og da er døra lukke når hun er alene hjemme. Tør ikke helt å la henne være alene hjemme i et fremmed hus... det er ikke noe pes. Buret skal være så lite så hunden ikke får vandra rundt og stressa inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 8. desember 2004 #14 Del Skrevet 8. desember 2004 Buret skal være så lite så hunden ikke får vandra rundt og stressa inni der. Og så de ikke blir slengt rundt omkring når man kjører bil og om det skulle skje en ulykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2004 #15 Del Skrevet 8. desember 2004 Og så de ikke blir slengt rundt omkring når man kjører bil og om det skulle skje en ulykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 12. desember 2004 #16 Del Skrevet 12. desember 2004 Så dere mener det er galt å ha en hund i bur mens man er på jobb? Bør hunden gå løs i huset istedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 12. desember 2004 #17 Del Skrevet 12. desember 2004 Så dere mener det er galt å ha en hund i bur mens man er på jobb? Bør hunden gå løs i huset istedet? Jeg mener ikke at det er galt. Men å ha hund i bur 95 prosent av døgnet ER galt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå