AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 For tiden er hunden vår på fjernomplassering siden vi føler hun kan få det bedre hos noen andre som har mer tid til henne. Selv om jeg nå egentlig bare angrer og vil ha henne selv likevel... men skal i det minste gi det et lite forsøk... det kom en mann og så på henne i går, en som er intr i å adoptere henne. Men hun (som hun sjeldent gjør) bare knurra og bjeffa på han. Nektet å nærme seg han. Ikke så likt henne. Så jeg lot han ikke ta henne med hjem selvfølgelig... Men han (og kona hans) er fortsatt intr i å adoptere henne, så vi har foreslått å heller dra hjem til de og se om det går bedre da. Men jeg håper innerst inne at hun glefser og knurrer til de neste gang også, sånn at de da lenger ikke vil ha henne... Jeg syns dessuten ikke noe om han mannen. Føler det er en helt feil person som skal ha henne. Får liksom ingen gode følelser... Tror jeg trenger å høre om andre som har opplevd å gi fra hunden sin via hundegården FOD! Hun dama man snakker med i tlf som jobber der var jo helt umulig å prate med Anonymkode: 94c01...65a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Ikke adopter henne bort til han mannen iallefall, her må du høre på magefølelsen! Jeg har ikke gitt bort hund via dem, men har vært til intervju for å adoptere. Jeg endte med å ikke ville ha noe med dem å gjøre etter et forhør som var som tatt rett ut av Sovjet, der èn dame spurte meg ut og en annen satt og gransket meg. Jeg ble godkjent av dem men det var så ekkelt! Blir nesten litt skjelven inni meg når jeg tenker på det nå også, jeg skal aldri tilbake dit. Anonymkode: 90e69...975 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 FOD nekta en å adoptere fordi han så ut som en jeger uten å være det. Kom ikke inn døra engang. Og ikke mange kan gi en hund et bedre liv enn denne persone. Jeg ble godkjent og fikk hund fra de, men aldri igjen. Kan være de er bedre nå, men det var for mye fanatisme og for lite realitet hos de. Anonymkode: 43ad1...533
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Jeg så ingen annen utvei enn å omplassere en brukshund som hadde utviklet separasjonsangst etter at han hadde gått mye sammen med meg under en periode med arbeidsløshet. FOD var bare mellomledd, så denne personen henvendte seg til dem med et ønske om denne typen hund, men ikke valp. Han hilste på hunden hjemme hos meg, kom tilbake med barna sine som også falt for den. Det var vondt å sende hunden av gårde, men jeg hadde en god følelse for hans nye familie og denne mannen hadde en type jobb hvor hunden kunne være med daglig. Han var grei og rapporterte det første året, og kom til slutt med hunden for å hilse på. Hunden viste stor gjensynsglede, men da jeg så hvor redd han var for at hans nye eier skulle reise uten at han var med forsto jeg at han tilhørte noen andre. Sånn ble det, og det er jeg glad for. Det er hans hund nå, og jeg har ikke lenger behov for kontakten. Anonymkode: 22376...eb3
FlikkFlakk Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 TS, kan du sende meg en PM? Vet ikke om jeg får sendt deg PM siden du er anonym
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble godkjent og fikk hund fra de, men aldri igjen. Kan være de er bedre nå, men det var for mye fanatisme og for lite realitet hos de. Anonymkode: 43ad1...533 Hørte om dem for 15 år siden, og det var mye kritikk av dem da også. Fikk de gamle fordommene bekreftet da jeg skulle ha hund for 3 år siden, selv om det er noen andre som driver det nå. Anonymkode: 90e69...975
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå