Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noen formening om hva som er best i dagens arbeidsmarked, bachelor eller master? Hvorfor mener du det?  Hvilke bakgrunn har du selv?

Ser at dette selvfølgelig varier fra bransje til bransje. Er bare nysjerrig på meningene her på kg. Står ved valget, begynne å jobbe eller master nå til høsten selv😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hva? En bachelor i sykepleie gir jo lett jobb. En bachelor i sosialantropologi - not so much.

Anonymkode: dfa54...9c7

• Liker 2
Skrevet

Det avhenger av veldig mye. Vil du har bedre lønn, så tar du master, f.eks. Hvis det er vanskelig å få jobb kan det også lønne seg å ta master.

Anonymkode: ab8c7...c14

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hva? En bachelor i sykepleie gir jo lett jobb. En bachelor i sosialantropologi - not so much.

Anonymkode: dfa54...9c7

Aldri hørt om master i sykepleie 😉

Anonymkode: a3d04...0cf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange ulike mastere å ta som sykepleier. Helsevitenskap, psykisk helsearbeid, sykepleievitenskap osv.

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hva du studerer, har selv en samf.vit bachelor og da valgte jeg en merkantil master for å være mer relevant innenfor det jeg vil jobbe med. Når jeg ser anonnser er det mange som bare søker etter bachelorutdanning minimum, så er ikke sånn at man må ha master. For min del gav master en veldig god og solid innsikt i ting, samt at masteroppg var spennende og lærerikt. 

Anonymkode: 97d4f...19c

Skrevet

Takk for svar😊 Jeg selv går grunnskolelærer, har ganske god kontroll på muligheter/lønn med både bachelor (4 årig utdanning) eller master. Det var som jeg skrev øverst mer av nysjerrighet for andre bransjer og andres erfaringer jeg startet tråden😊

Skrevet

Må snart ha master for i det hele tatt å få jobb. 

Anonymkode: 86d27...254

Skrevet
3 minutter siden, Anonymas skrev:

Takk for svar😊 Jeg selv går grunnskolelærer, har ganske god kontroll på muligheter/lønn med både bachelor (4 årig utdanning) eller master. Det var som jeg skrev øverst mer av nysjerrighet for andre bransjer og andres erfaringer jeg startet tråden😊

Det har jo vært ganske mye pes om masterkravet til lærere for tiden, så i det feltet er det vel ganske lurt å sikre seg med en master,,,

Anonymkode: c7590...2b0

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Master i klinisk sykepleie, avansert klinisk sykepleie og selvsagt alle retningene innenfor sykepleie som psykiatri, geriatri, kreft, operasjon, anestesi osv 

Anonymkode: 34c0f...314

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo vært ganske mye pes om masterkravet til lærere for tiden, så i det feltet er det vel ganske lurt å sikre seg med en master,,,

Anonymkode: c7590...2b0

Ja jeg kommer til å ta master, både på grunn av kravet som kommer, lønn og at den gir flere jobbmuligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...