AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Dette høres kanskje litt hjelpesløst ut, men jeg sitter her med ALT alene, og vet ikke hvor jeg skal starte. Vi har vært samboere i 20 år og har to barn på 4 og 13. Vi har hus vi eier felles, men det er stort sett bare gjeld på det. Forholdet har skrantet i ca. 5 år og nå må vi bare avslutte det. Jeg føler at jeg har prøvd og prøvd, men han er ikke interessert, bare forlater rommet når jeg tar opp saker. Han er bortreist på jobb hele uken og i helgene er han sliten, så jeg føler egentlig at jeg har vært "alenemor" i mange år allerede. Jeg har i alle år jobbet turnus, og det har til tider vært veldig problematisk med f.eks henting og kjøring i barnehage. Han kan jo aldri gjøre noe av det. Dette har resultert i at jeg har måtte tatt permisjon uten lønn fra jobben min (noe jeg angrer VELDIG mye på nå, ettersom jeg ikke har jobb før i oktober). Han sier jeg bare skal "ta meg en vanlig jobb", noe som er veldig lett når man er utdannet i et yrke hvor så og si alle jobber turnus. Jeg orker ikke mer, og siden han ikke er villig til å snakke med meg så har jeg jo ikke noe valg. Hvordan skal jeg starte? Jeg har jo ikke noen oppsparte middler. Skal jeg bare finne meg en leilighet og flytte ut? Når jeg prøver å si at vi må selge huset går han. Noen som har vært i samme situasjon som kan gi meg noen råd om hvor jeg skal starte? Anonymkode: 01998...c36
Nappetass1 Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 For et barn av en gubbe! Bra du endelig går. Du må kontakte nav, få hjelp til å finne ut av hva du har krav på! Lykke til 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres kanskje litt hjelpesløst ut, men jeg sitter her med ALT alene, og vet ikke hvor jeg skal starte. Vi har vært samboere i 20 år og har to barn på 4 og 13. Vi har hus vi eier felles, men det er stort sett bare gjeld på det. Forholdet har skrantet i ca. 5 år og nå må vi bare avslutte det. Jeg føler at jeg har prøvd og prøvd, men han er ikke interessert, bare forlater rommet når jeg tar opp saker. Han er bortreist på jobb hele uken og i helgene er han sliten, så jeg føler egentlig at jeg har vært "alenemor" i mange år allerede. Jeg har i alle år jobbet turnus, og det har til tider vært veldig problematisk med f.eks henting og kjøring i barnehage. Han kan jo aldri gjøre noe av det. Dette har resultert i at jeg har måtte tatt permisjon uten lønn fra jobben min (noe jeg angrer VELDIG mye på nå, ettersom jeg ikke har jobb før i oktober). Han sier jeg bare skal "ta meg en vanlig jobb", noe som er veldig lett når man er utdannet i et yrke hvor så og si alle jobber turnus. Jeg orker ikke mer, og siden han ikke er villig til å snakke med meg så har jeg jo ikke noe valg. Hvordan skal jeg starte? Jeg har jo ikke noen oppsparte middler. Skal jeg bare finne meg en leilighet og flytte ut? Når jeg prøver å si at vi må selge huset går han. Noen som har vært i samme situasjon som kan gi meg noen råd om hvor jeg skal starte? Anonymkode: 01998...c36 Dette høres ut som elendig dørmattesituasjon for din del.5 år er for lenge! Du bør handle nå. Gjør det forsiktig men bestemt steg for steg: fortell saklig og rolig at du ønsker å flytte ut (kjøpe deg ut, eller han kjøper seg ut eller dere selger og begge finner noe nytt?) Du må være forberedt på at han ikke liker endringer i hvordan ting allerede er (selv om det ikke er bra det som er...) Du kan foreslå at dere bosetter dere nær hverandre og avtaler 50/50 på familievernkontoret (bestill time, er obligatorisk for par med barn). Så lever du videre med deg selv og fortsetter et godt liv slik du en gang har hatt. Det har null verdi å sette livet ditt på vent i den dype dalen du er i nå. Der er du bare helt låst. Kom deg bort. Nå. Ikke spør andre. Anonymkode: def35...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #4 Skrevet 4. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette høres ut som elendig dørmattesituasjon for din del.5 år er for lenge! Du bør handle nå. Gjør det forsiktig men bestemt steg for steg: fortell saklig og rolig at du ønsker å flytte ut (kjøpe deg ut, eller han kjøper seg ut eller dere selger og begge finner noe nytt?) Du må være forberedt på at han ikke liker endringer i hvordan ting allerede er (selv om det ikke er bra det som er...) Du kan foreslå at dere bosetter dere nær hverandre og avtaler 50/50 på familievernkontoret (bestill time, er obligatorisk for par med barn). Så lever du videre med deg selv og fortsetter et godt liv slik du en gang har hatt. Det har null verdi å sette livet ditt på vent i den dype dalen du er i nå. Der er du bare helt låst. Kom deg bort. Nå. Ikke spør andre. Anonymkode: def35...a7e Hva er din inntekt, og jobber du fast og 100%? Har du gjeld? Hvem eier boligen? Får du mer i lån? Slikt må du da ha oversikt over. Anonymkode: def35...a7e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #5 Skrevet 4. februar 2017 Hva med barna,har dere diskutert omsorgen? Anonymkode: 9fdb7...0d0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #6 Skrevet 4. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med barna,har dere diskutert omsorgen? Anonymkode: 9fdb7...0d0 Siden han pendler og kun er hjemme i helgene blir det nok ikke snakk om 50/50. Til deg over her som lurte på lønn osv. så jobber jeg bare 60% (jobber mye natt, og kan ikke jobbe 100% pga. mannens jobb). Som jeg skrev i hovedinnlegget har jeg nå permisjon uten lønn frem til oktober, så jeg ligger ganske dårlig an på jobbfronten. Det er vanskelig å jobbe turnus når man ikke har familie som kan hente i barnehage eller passe på kvelden. Jeg er selvsagt innstilt på å få meg en annen jobb med kun dagvakter, men det er ikke lett i helse- og omsorgsbransjen. Boligen står på oss begge. Anonymkode: 01998...c36
mssi Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 (endret) Så leit å høre om situasjon dere står i, har ramset opp det jeg kommer på i farten. Håper det ordner seg for alle sitt beste Her er noen råd etter eget brudd: Har du utdanning eller går du som assitent innenfor helseyrket? Hvis du ikke har utdanning kan du få hjelp hos NAV for å få en utdanning hvor du kan forsørge dine barn. Dersom jobben du har nå gjør at du ikke kan forsørge dine barn pga ugunstig arbeidstid/ikke nettverk til å få hjelp med barna kan det være ett grunnlag for å få studere til noe annet i tiden overgangsstønaden løper. Dette vurderer NAV i hvert enkelttilfelle. Se etter andre jobber med dagarbeid slik at hverdagen går opp med tanke på at du har ett barn som fremdeles er i barnehagealder. Hvilket nettverk har du mtp å få hverdagen til å gå opp hvis du har aften/helg/høytidsvakter? Søk overgangsstønad Søk barnebidrag dersom du og barnefar ikke blir enige om bidragsstørrelse(Du kan søke om forskuttering fra Nav og de vil da forskuttere bidraget og kreve det inn fra far, behandlingstid varierer men alt fra 3-6 måneder) Du får barnetrygd for ett ekstra barn i det du og barna har flyttet bostedsadresse fra felles bolig(må dog søkes om). Søk stønad til barnetilsyn i barnehage, du får dekket ca 64% mener jeg. Søk inntekstregulert barnehagedekning i din kommune (inntekstgrensa for dette er vel 470.000,- i året) Kontakt familievernkontoret for å få mekling ift barna, 50/50 løsning utløser ingen økonomiske stønader Søk bostøtte Søk kommunen om førstegangsetableringslån dersom du finner en bolig du og barna kunne tenkt å bo i (billigere enn å leie bolig, du kan få nedbetalingsplan på langt over normert tid som vanligvis er max 30 år. Du kan kun søke om førstegangsetableringslån dersom du har fått avslag på lån i banken, du får med skriftlig papir fra banken på avslaget som vedlegges i søknaden til kommunen dersom du søker lån) Begjær oppløsning av sameiet (boligen) ved skriftlig brev til din mann med dato, forsøk for alt du kan at det ikke blir tvangsoppløsning, krevende og lang prosess. Kan være lurt å sende i oppkrav som bevis på at far har mottatt begjæringen dersom noe skulle oppstå ift konflikt/uenighet. Da har du bevis på at du har sendt brev om oppløsning. Advokat kan veilede deg hvordan det skal forfattes. Dersom du ikke har inntekt, eller har lav inntekt kan du få gratis advokat både hva angår bolig/økonomi og dersom det skulle oppstå utfordringer ift barna og samværsfordeling. Du kan ringe JURK for gratis juridisk veiledning (for kvinner) de har dager hvor de har åpent slik at du kan ringe inn å få en samtale for videre veiledning og råd. Noter ned alt av hendelser, som f.eks forsøk på å få dialog eller dersom det oppstår konflikter Ta kontakt med jobben din for å høre om du kan komme tidligere tilbake Undersøk barnevaktmuligheter dersom det blir en avgjørende faktor for å komme tidligere tilbake i jobben du er ansatt i Let etter nye jobber og begynn søking med engang Sørg for at f.eks eiendeler dere f.eks betaler på sammen ikke ¨følger far¨dersom det står i hans navn, f.eks er det mange som betaler billån på en eller to biler, og plutselig står de der uten bil fordi det kun står i ett navn mens lånene står på begge Dersom f.eks bilforsikringen i alle år har stått på far og du nå må tegne egen drar du med deg bonus fra de årene du har kjørt bilen under hans navn (funket for meg, måtte oppgi registeringsnummeret). Hvis dere har opparbeidet 70 eller 75% mister den ene parten prosenten hvis den andre skal ha det. Jeg startet på 60% siden far nektet å gi meg 75% og er nå etter to år oppe i 70%. Er du medlem i fagforening? Sjekk forsikringsvilkårene dine der, det kan være at de har ordninger ift brudd hvor du kan få økonomisk hjelp eller dekket advokatutgifter hvis du ikke utløser rett på gratis advokat noe jeg i bunn og grunn tror du gjør siden du skriver at du går i permisjon i jobben din. Ergo null i inntekt Søk NAV om akutt sosialhjelp, møt opp på kontoret, ha alle papirer klare, også lønnsslipp og oversikt over kontoutskriftene for de 3 siste månedene. De krever at oppsparte midler brukes før man får sosialhjelp, dog brukes ikke barnas eventuelle sparekonto å bli tatt med i beregningen. Ved møte hos familievernkontoret få alt beskrevet ned fra punkt til prikke angående samvær ift vanlig ukedag og ferier, beskriv ned om en av dere skal ha f.eks oddetallsuker hvor samværet foregår eller partallsuker (f.eks far har barna torsdag-mandag, i partallsuker fordi da har du helgearbeid i turnusen din). Dersom hans samvær faller på en ferie du skal ha med barna det året, så går fars samvær bort, hvis dere selvsagt ikke blir enige om noe annet sammen og dialog/samarbeid er godt. Det eldste barnet ditt bør høres ift behov for bosted og samvær. Bli enige hos familievernkontoret hva dere skal si til barna og skriv det ned, slik at begge parter forteller barna det samme (f.eks angående antall dager samvær). Før du kan søke på noe av dette må du ha papirene fra familievernkontoret i orden som bekrefter bruddet og eventuelt løsning. Dere må ikke bli enige på første møtet, dere kan gå flere ganger - du vil uansett få med papirbekreftelse på bruddet. Dersom dere har delt foreldreansvar og far f.eks nekter å signere på flytting er jeg usikker på hvordan dette med stønader hos NAV da fungerer, undersøk med hva NAV sier. De aller fleste papirene kan fylles ut elektronisk, bare husk å få vedlagt absolutt alle dokumenter de krever slik at det går ryddig unna og de ikke må etterlyse papirer. Selv om det kan gå noen dager og uker før møte hos familievernkontoret vil jeg foreslå at du ringer de etatene du må ringe, og snakke med de instansene du må snakke med. Gjøre klart alt av papirer og søknader slik at når du har fått bekreftelse på mekling hos familievernkontoret er det bare å sende inn. Endret 5. februar 2017 av SiNi Skrivefeil og lagt til litt info 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 31 minutter siden, SiNi skrev: Så leit å høre om situasjon dere står i, har ramset opp det jeg kommer på i farten. Håper det ordner seg for alle sitt beste Her er noen råd etter eget brudd: Har du utdanning eller går du som assitent innenfor helseyrket? Hvis du ikke har utdanning kan du få hjelp hos NAV for å få en utdanning hvor du kan forsørge dine barn. Dersom jobben du har nå gjør at du ikke kan forsørge dine barn pga ugunstig arbeidstid/ikke nettverk til å få hjelp med barna kan det være ett grunnlag for å få studere til noe annet i tiden overgangsstønaden løper. Dette vurderer NAV i hvert enkelttilfelle. Se etter andre jobber med dagarbeid slik at hverdagen går opp med tanke på at du har ett barn som fremdeles er i barnehagealder. Hvilket nettverk har du mtp å få hverdagen til å gå opp hvis du har aften/helg/høytidsvakter? Søk overgangsstønad Søk barnebidrag dersom du og barnefar ikke blir enige om bidragsstørrelse(Du kan søke om forskuttering fra Nav og de vil da forskuttere bidraget og kreve det inn fra far, behandlingstid varierer men alt fra 3-6 måneder) Du får barnetrygd for ett ekstra barn i det du og barna har flyttet bostedsadresse fra felles bolig(må dog søkes om). Søk stønad til barnetilsyn i barnehage, du får dekket ca 64% mener jeg. Søk inntekstregulert barnehagedekning i din kommune (inntekstgrensa for dette er vel 470.000,- i året) Kontakt familievernkontoret for å få mekling ift barna, 50/50 løsning utløser ingen økonomiske stønader Søk bostøtte Søk kommunen om førstegangsetableringslån dersom du finner en bolig du og barna kunne tenkt å bo i (billigere enn å leie bolig, du kan få nedbetalingsplan på langt over normert tid som vanligvis er max 30 år. Du kan kun søke om førstegangsetableringslån dersom du har fått avslag på lån i banken, du får med skriftlig papir fra banken på avslaget som vedlegges i søknaden til kommunen dersom du søker lån) Begjær oppløsning av sameiet (boligen) ved skriftlig brev til din mann med dato, forsøk for alt du kan at det ikke blir tvangsoppløsning, krevende og lang prosess. Kan være lurt å sende i oppkrav som bevis på at far har mottatt begjæringen dersom noe skulle oppstå ift konflikt/uenighet. Da har du bevis på at du har sendt brev om oppløsning. Advokat kan veilede deg hvordan det skal forfattes. Dersom du ikke har inntekt, eller har lav inntekt kan du få gratis advokat både hva angår bolig/økonomi og dersom det skulle oppstå utfordringer ift barna og samværsfordeling. Du kan ringe JURK for gratis juridisk veiledning (for kvinner) de har dager hvor de har åpent slik at du kan ringe inn å få en samtale for videre veiledning og råd. Noter ned alt av hendelser, som f.eks forsøk på å få dialog eller dersom det oppstår konflikter Ta kontakt med jobben din for å høre om du kan komme tidligere tilbake Undersøk barnevaktmuligheter dersom det blir en avgjørende faktor for å komme tidligere tilbake i jobben du er ansatt i Let etter nye jobber og begynn søking med engang Sørg for at f.eks eiendeler dere f.eks betaler på sammen ikke ¨følger far¨dersom det står i hans navn, f.eks er det mange som betaler billån på en eller to biler, og plutselig står de der uten bil fordi det kun står i ett navn mens lånene står på begge Dersom f.eks bilforsikringen i alle år har stått på far og du nå må tegne egen drar du med deg bonus fra de årene du har kjørt bilen under hans navn (funket for meg, måtte oppgi registeringsnummeret). Hvis dere har opparbeidet 70 eller 75% mister den ene parten prosenten hvis den andre skal ha det. Jeg startet på 60% siden far nektet å gi meg 75% og er nå etter to år oppe i 70%. Er du medlem i fagforening? Sjekk forsikringsvilkårene dine der, det kan være at de har ordninger ift brudd hvor du kan få økonomisk hjelp eller dekket advokatutgifter hvis du ikke utløser rett på gratis advokat noe jeg i bunn og grunn tror du gjør siden du skriver at du går i permisjon i jobben din. Ergo null i inntekt Søk NAV om akutt sosialhjelp, møt opp på kontoret, ha alle papirer klare, også lønnsslipp og oversikt over kontoutskriftene for de 3 siste månedene. De krever at oppsparte midler brukes før man får sosialhjelp, dog brukes ikke barnas eventuelle sparekonto å bli tatt med i beregningen. Før du kan søke på noe av dette må du ha papirene fra familievernkontoret i orden som bekrefter bruddet og eventuelt løsning. Dere må ikke bli enige på første møtet, dere kan gå flere ganger - du vil uansett få med papirbekreftelse på bruddet. Dersom dere har delt foreldreansvar og far f.eks nekter å signere på flytting er jeg usikker på hvordan dette med stønader hos NAV da fungerer, undersøk med hva NAV sier. De aller fleste papirene kan fylles ut elektronisk, bare husk å få vedlagt absolutt alle dokumenter de krever slik at det går ryddig unna og de ikke må etterlyse papirer. Tusen takk for grundig svar! Jeg skal sette igang. Jeg har høgskoleutdanning, og det er, i utgangspunktet, lett å få jobb, men det er så og si bare turnusarbeide, og det er veldig vanskelig å få barnevakt som kan hente i barnehage og passe frem til jeg er ferdig på kvelden. Det er heller ikke mulig å få barnevakt så jeg kan fortsette å jobbe natt. Bilen jeg bruker står desverre på mannen, og det er også han som har betalt på den (siden han tjener 3 ganger så mye som meg). Bor på en plass hvor man må ha bil for å komme seg noen sted, da kollektivtrafikk er så og si ikke-eksisterende. Anonymkode: 01998...c36
mssi Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for grundig svar! Jeg skal sette igang. Jeg har høgskoleutdanning, og det er, i utgangspunktet, lett å få jobb, men det er så og si bare turnusarbeide, og det er veldig vanskelig å få barnevakt som kan hente i barnehage og passe frem til jeg er ferdig på kvelden. Det er heller ikke mulig å få barnevakt så jeg kan fortsette å jobbe natt. Bilen jeg bruker står desverre på mannen, og det er også han som har betalt på den (siden han tjener 3 ganger så mye som meg). Bor på en plass hvor man må ha bil for å komme seg noen sted, da kollektivtrafikk er så og si ikke-eksisterende. Anonymkode: 01998...c36 Vet selv hvor sårt og tungt det er å gå igjennom disse prosessene og må saumfare hele systemet for å finne ut hvor man skal begynne, så jeg deler gladelig slik at andre ikke må gå samme vei som jeg måtte igjennom. Stålsett deg på at enkelte prosesser kan gå ganske tregt. Angående turnusarbeid, jeg fikk tilrettelagt min turnus slik at majoriteten av ugunstig arbeistid ble lagt til dagene hvor far har barna. Er det en mulighet på din jobb? Er det slik at du kan bytte vakter med andre i personalgruppa, f.eks hvis du har aften og en annen dag at dere kan bytte dere imellom? Jeg har løst det slik på de dagene jeg har aften og barna er hos meg. Jeg stiller selvsagt opp selv samme veien når jeg har mulighet. Er det en mulighet at det eldste barnet kan passe det minste barnet om natten når du går nattevakt? Og har dere noen i nærheten som kan stille opp dersom noe skulle skje? Vil anta at søvnhygienen på minste begynner å komme seg nå som h*n er 4 år? Jeg har hatt samme person som barnepass for mine barn i to år nå, når jeg går natt og har barna sover barnevakten her, barnevakten står opp med barna, kler på de og jeg kjører barnevakt på skole og barna i barnehagen. Jeg gir 400-500,- per natt for denne løsningen. Angående bil er dette noe du kan ta opp hos familievernkontoret, at dere kommer til en enighet der. Far bør forstå at for å ivareta barna må du komme deg fra A-B for overlevering, henting, aktiviteter, handling, jobb m.m. så det bør være i fars fokus at barna får en lettere hverdag enn at dere skal må benytte ett dårlig kollektivt tilbud. Jeg er selv utdannet innenfor helseyrket, høyskole, jeg har søkt meg bort fra helseyrket og over til dagarbeid. Søkte på enhver jobb som passet og som jeg kunne forsørge meg og barna på. Landa til slutt en sabla god jobb, så jeg vil varmt anbefale at du søker på alt som dukker opp. Hverdagen må gå-opp-opp. Mener tabell for overgangsstønad er denne, stønaden regnes opp mot inntekt. Du kan jobbe delvis eller ikke være i aktivitet, full OS er vel tett over 17.000,- så må dette skattes av i tillegg. https://www.nav.no/rettskildene/Vedlegg/vedlegg-2-til-kap.15-overgangsstønad-fra-1.mai-2016-ny-ordning Obs: ved mekling, det er forskjell på begrepene daglig omsorg og foreldreansvar, og hva det innebærer. Endret 5. februar 2017 av SiNi
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 2 timer siden, SiNi skrev: Vet selv hvor sårt og tungt det er å gå igjennom disse prosessene og må saumfare hele systemet for å finne ut hvor man skal begynne, så jeg deler gladelig slik at andre ikke må gå samme vei som jeg måtte igjennom. Stålsett deg på at enkelte prosesser kan gå ganske tregt. Angående turnusarbeid, jeg fikk tilrettelagt min turnus slik at majoriteten av ugunstig arbeistid ble lagt til dagene hvor far har barna. Er det en mulighet på din jobb? Er det slik at du kan bytte vakter med andre i personalgruppa, f.eks hvis du har aften og en annen dag at dere kan bytte dere imellom? Jeg har løst det slik på de dagene jeg har aften og barna er hos meg. Jeg stiller selvsagt opp selv samme veien når jeg har mulighet. Er det en mulighet at det eldste barnet kan passe det minste barnet om natten når du går nattevakt? Og har dere noen i nærheten som kan stille opp dersom noe skulle skje? Vil anta at søvnhygienen på minste begynner å komme seg nå som h*n er 4 år? Jeg har hatt samme person som barnepass for mine barn i to år nå, når jeg går natt og har barna sover barnevakten her, barnevakten står opp med barna, kler på de og jeg kjører barnevakt på skole og barna i barnehagen. Jeg gir 400-500,- per natt for denne løsningen. Angående bil er dette noe du kan ta opp hos familievernkontoret, at dere kommer til en enighet der. Far bør forstå at for å ivareta barna må du komme deg fra A-B for overlevering, henting, aktiviteter, handling, jobb m.m. så det bør være i fars fokus at barna får en lettere hverdag enn at dere skal må benytte ett dårlig kollektivt tilbud. Jeg er selv utdannet innenfor helseyrket, høyskole, jeg har søkt meg bort fra helseyrket og over til dagarbeid. Søkte på enhver jobb som passet og som jeg kunne forsørge meg og barna på. Landa til slutt en sabla god jobb, så jeg vil varmt anbefale at du søker på alt som dukker opp. Hverdagen må gå-opp-opp. Mener tabell for overgangsstønad er denne, stønaden regnes opp mot inntekt. Du kan jobbe delvis eller ikke være i aktivitet, full OS er vel tett over 17.000,- så må dette skattes av i tillegg. https://www.nav.no/rettskildene/Vedlegg/vedlegg-2-til-kap.15-overgangsstønad-fra-1.mai-2016-ny-ordning Obs: ved mekling, det er forskjell på begrepene daglig omsorg og foreldreansvar, og hva det innebærer. Takker igjen for svar, du er til stor hjelp! Minste har akkurat fått en epilepsidiagnose, så det er ikke så aktuelt å fortsette å jobbe natt. Jeg har også store problemer med søvn pga. mange år med nattarbeide så legen har faktisk tilbudt meg legeerklæring på at jeg ikke kan jobbe natt. Jeg har allerede søkt på jobber som kun er på dagtid, men som sagt så er det ikke mange av dem. Der jeg jobber er det en dagvakt og 7 kveldsvakter, så å bytte er vanskelig. Det er stor kamp om den dagvakta. Jeg driver med videreutdanning nå, som kanskje vil gjøre det lettere å få jobb på dagtid, så får bare krysse fingrene. Anonymkode: 01998...c36
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #11 Skrevet 7. februar 2017 Høres ut som du er en av de som velger å få barn i et forhold hvor du allerede sliter, det er i mine øyne egoistisk.Skulle gjerne sett kvinner som hadde evne til å få barn med en mann som var egnet til det, å kunne la oss andre slippe. siden vi ikke er bra nok. Nei kom deg på NAV og finn ut av alle dine rettigheter. I fertil alder kan du leve helt ok med å jevnlig insimineres av ubrukelige mannfolk. Anonymkode: 0c014...37a
Flua Skrevet 7. februar 2017 #12 Skrevet 7. februar 2017 (endret) Jeg havna midt i et vanskelig og uventet samlivsbrudd i høst, og fant dette heftet på nettet. My god info, verd pengene syntes jeg. Heftet koster 250,- forresten. https://separasjon.net/optin8958785 Endret 8. februar 2017 av Flua
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #13 Skrevet 9. februar 2017 På 7.2.2017 den 20.32, AnonymBruker skrev: Høres ut som du er en av de som velger å få barn i et forhold hvor du allerede sliter, det er i mine øyne egoistisk.Skulle gjerne sett kvinner som hadde evne til å få barn med en mann som var egnet til det, å kunne la oss andre slippe. siden vi ikke er bra nok. Nei kom deg på NAV og finn ut av alle dine rettigheter. I fertil alder kan du leve helt ok med å jevnlig insimineres av ubrukelige mannfolk. Anonymkode: 0c014...37a Har du en jævlig dårlig dag eller er du bare så ufysen? Jeg har vært sammen med denne mannen i over 20 år, så det har vært lite inseminering av ubrukelige mannfolk. Anonymkode: 01998...c36
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #14 Skrevet 10. februar 2017 Jeg vil råde alle til å skaffe seg advokat som det første de gjør ved samlivsbrudd. Det reduserer faktisk konfliktnivået betraktelig at en person som vet hva han/hun snakker om gir råd og tar en eventuell vanskelig dialog. Anonymkode: db96c...197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå