AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Svigerfar er hobbyfotograf og er veldig glad i å ta bilder. Jeg vil ikke hindre i han å ta bilder av barnebarnet sitt. Til tross for at vi bo i samme by, treffes vi ca. kun en gang i måneden. Han har alltid kamera med seg og knipser i vei, også andre, uten å si i fra. Sist følte meg brydd, det ble rett og slett for mye. Og til og med moren min som også var tilstede likte ikke å bli tatt bilde av uten at han spurte. Hun ble litt overrasket rett og slett. Han gjør det som det passer han, det ble rett og slett litt for innvanderende for min del. Og kan han ikke heller være med barnebarnet sitt enn å ta bilder hele tiden? Litt usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Kjenner ikke de så innmari godt, og jeg vet de er opptatt av barnebarnet sitt, men for meg blir det så feil at det skal knipses så mye vær gang vi møtes. Anonymkode: 94125...bfe
Ulrikke Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Jeg tror jeg ville sagt fra på en pen måte... Det er jo faktisk ikke spesielt høflig å ta bilder i tide og utide uten at man har spurt, men jeg ville ikke begynt der.... Tror jeg ville sagt at jeg ikke var så komfortabel med å bli tatt bilder av (det er absolutt ikke jeg heller altså, så jeg skjønner hva du snakker om!), og at det hadde vært fint om han kunne ta litt hensyn til det... Og at han selvfølgelig skal få ta bilder av barnebarnet, og at du gjerne vil se hvis han får noen skikkelige blinkskudd (for eksempel), men at han kanskje ikke trengte å ha kameraet framme hele tiden hver gang... Hvis du tror det blir "krig" av at du er såpass ærlig, synes jeg sønnen til svigerfar (altså din mann) skal fortelle ham at han skal legge vekk kameraet.... Det er ofte enklere for barn å være såpass tydelige med foreldrene sine enn at en svigerdatter skal oppfattes som "frekk" - selv om jeg absolutt synes det er han som er frekk her, ikke du.... 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 51 minutter siden, Ulrikke skrev: Jeg tror jeg ville sagt fra på en pen måte... Det er jo faktisk ikke spesielt høflig å ta bilder i tide og utide uten at man har spurt, men jeg ville ikke begynt der.... Tror jeg ville sagt at jeg ikke var så komfortabel med å bli tatt bilder av (det er absolutt ikke jeg heller altså, så jeg skjønner hva du snakker om!), og at det hadde vært fint om han kunne ta litt hensyn til det... Og at han selvfølgelig skal få ta bilder av barnebarnet, og at du gjerne vil se hvis han får noen skikkelige blinkskudd (for eksempel), men at han kanskje ikke trengte å ha kameraet framme hele tiden hver gang... Hvis du tror det blir "krig" av at du er såpass ærlig, synes jeg sønnen til svigerfar (altså din mann) skal fortelle ham at han skal legge vekk kameraet.... Det er ofte enklere for barn å være såpass tydelige med foreldrene sine enn at en svigerdatter skal oppfattes som "frekk" - selv om jeg absolutt synes det er han som er frekk her, ikke du.... Ja, jeg også tenker som du gjør. Vil ikke være kjip heller, men jeg har liksom ikke sånn kjempe kjemi med svigerforeldrene mine, og merker i grunn at min mann ikke er så nære de, slik de kanskje er for noen menn for alt jeg vet. Sist var det såpass ille at moren min sa at hun neste gang vil si i fra. Og jeg tenker at det ender opp med at barnet mitt forbinder han med å bare være bak kamera. Julekvelden brukte han i tillegg blitz, og merket at det var ubehagelig for barnet mitt (1 år). TS Anonymkode: 94125...bfe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #4 Skrevet 4. februar 2017 Det heter hver gang. Ikke vær. Anonymkode: 45cd5...60a 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #5 Skrevet 4. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Svigerfar er hobbyfotograf og er veldig glad i å ta bilder. Jeg vil ikke hindre i han å ta bilder av barnebarnet sitt. Til tross for at vi bo i samme by, treffes vi ca. kun en gang i måneden. Han har alltid kamera med seg og knipser i vei, også andre, uten å si i fra. Sist følte meg brydd, det ble rett og slett for mye. Og til og med moren min som også var tilstede likte ikke å bli tatt bilde av uten at han spurte. Hun ble litt overrasket rett og slett. Han gjør det som det passer han, det ble rett og slett litt for innvanderende for min del. Og kan han ikke heller være med barnebarnet sitt enn å ta bilder hele tiden? Litt usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Kjenner ikke de så innmari godt, og jeg vet de er opptatt av barnebarnet sitt, men for meg blir det så feil at det skal knipses så mye vær gang vi møtes. Anonymkode: 94125...bfe Man vet aldri, det kan være noe pedofilsk i dette. Anbefaler at han ikke får ta bilder av små barn! Anonymkode: f1141...c34
Gjest noe tilfeldig Skrevet 4. februar 2017 #6 Skrevet 4. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man vet aldri, det kan være noe pedofilsk i dette. Anbefaler at han ikke får ta bilder av små barn! Anonymkode: f1141...c34 Seriøst.. skjerp deg! 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg også tenker som du gjør. Vil ikke være kjip heller, men jeg har liksom ikke sånn kjempe kjemi med svigerforeldrene mine, og merker i grunn at min mann ikke er så nære de, slik de kanskje er for noen menn for alt jeg vet. Sist var det såpass ille at moren min sa at hun neste gang vil si i fra. Og jeg tenker at det ender opp med at barnet mitt forbinder han med å bare være bak kamera. Julekvelden brukte han i tillegg blitz, og merket at det var ubehagelig for barnet mitt (1 år). TS Anonymkode: 94125...bfe Det må gå an å si ifra på en grei måte tenker jeg: "Du Gunnar, jeg er ikke så glad i å bli tatt bilde av jeg, kan du ikke legge bort kameraet litt da så får vi se litt mer til deg også" sagt med et smil
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #7 Skrevet 4. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vet aldri, det kan være noe pedofilsk i dette. Anbefaler at han ikke får ta bilder av små barn! Anonymkode: f1141...c34 Hem.....herregud.... Som sagt hobbyfotograf. Han tar mye naturbilder bl.a. Ingen mistanke om det du sikter til, ditt troll. TS 4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Seriøst.. skjerp deg! Det må gå an å si ifra på en grei måte tenker jeg: "Du Gunnar, jeg er ikke så glad i å bli tatt bilde av jeg, kan du ikke legge bort kameraet litt da så får vi se litt mer til deg også" sagt med et smil Mmmm....hm. TS 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det heter hver gang. Ikke vær. Anonymkode: 45cd5...60a Beklager... TS Anonymkode: 94125...bfe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #8 Skrevet 4. februar 2017 Det er vel helt normalt å ta bilder i familiesammenkomster og av barnebarna sine? Det er jo kjempehyggelig å lage fotoalbum. Anonymkode: ef11f...383 2
The Kitten Skrevet 4. februar 2017 #9 Skrevet 4. februar 2017 Hvis det ikke fungerer å ta det opp på en pen måte, så ville jeg klikket helt. En gang studerte jeg med en som tok bilder av alle hele tiden. Ga beskjed flere ganger at hun skulle drite i å ta bilder av meg, men hun svarte bare "det er mitt kamera." Hun ga seg da jeg sa at neste gang kom jeg til å rive kameraet ut av hendene hennes og knuse det.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel helt normalt å ta bilder i familiesammenkomster og av barnebarna sine? Det er jo kjempehyggelig å lage fotoalbum. Anonymkode: ef11f...383 Det ligger nok kun på pc. I dag er det normalt å ta mye bilder ja, men jeg synes det skal være måtehold, spesielt når man er på besøk. 9 timer siden, The Kitten skrev: Hvis det ikke fungerer å ta det opp på en pen måte, så ville jeg klikket helt. En gang studerte jeg med en som tok bilder av alle hele tiden. Ga beskjed flere ganger at hun skulle drite i å ta bilder av meg, men hun svarte bare "det er mitt kamera." Hun ga seg da jeg sa at neste gang kom jeg til å rive kameraet ut av hendene hennes og knuse det. Haha, klikke skal jeg ikke, men er redd jeg gjør det. Eller at jeg blir pottesur....det går jo ikke. Jeg ser for meg at svigermor kan svare eller tenke noe sånt som at det er jo hans kamera og han må jo få lov til å ta bilder av barnebarnet sitt. 🙄 Skulle egentlig tro at de som fotograferer så mye har litt innsikt i etiske problemstillinger vedr det å ta bilder av andre. Han forteller ofte om turer der han har tatt bilder av andre og nesten hatt morro med det. (Les kinesere på tur som selv tar bilder, o.l.) Anonymkode: 94125...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå