Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har et spørsmål. 

Når jeg har spist varm mat kvelden før veiedag viser vekta mer? Jeg spiser alltid kveldsmat før veiedag, men sist gang spiste jeg heller en senere middag. Har noen erfaring med dette? Jeg vet ikke om det var en tilfeldighet eller om det hadde noe med middagen. 

Anonymkode: 5a61c...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hva du veier betyr noe for deg, så må du skjønne hva displayet på vekta "forteller" deg. Vekta di er ikke et tall, men svinger innenfor et spenn, og går opp og ned av en mengde grunner - forklarlige og uforklarlige, forståeelige og uforståelige - mengde mat i mage/tarm er bare en av dem. (Så det kan være at vekta viser mer dagen etter en sen middag, eller det kan hende den ikke gjør det, og at det er gunnen hvis den gjør det, eller ikke, og det er ikke viktig i det hele tatt.) For å få et realistisk "bilde" av vekta di, er det lurt å veie seg hver dag, eller hver måned, til samme tid, og på samme måte.

• Liker 1
Skrevet

hvorfor vil du veie deg? vekt har jo ingenting å si... Kan du ikke bare bruke målebånd? 

Skrevet

Hvis du i det hele tatt skal veie deg: vei deg jevnlig (f.eks. hver morgen) og bruk ukesgjennomsnittet for å se på progresjonen. 

Hva man veier på et gitt tidspunkt på én dag har ekstremt lite å si. Det er mange faktorer som spiller inn på vekt og f.eks. avføring og vann kan variere veldig mye og indikere en "falsk" oppgang eller nedgang som ikke har noen betydning hvor hva du faktisk veier. 

Anonymkode: 53a41...13a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...