AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Hei, noen interiørdesignere her? Er nyutdannet eiendomsmegler, men trives ikke med yrket så vil prøve noe nytt. Hvordan er studie, og hvordan er det å få seg jobb etterpå? Regner med at det er ganske tøft å gjøre det bra innenfor den bransjen, men er ikke noe annet jeg kan tenke meg.. takk for svar! Anonymkode: ce8ab...a5c
Fanteria Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Jeg tok utdannelsen hos Norges Kreative Fagskole for en del år siden. Du har mulighet til å skape noen kontakter mens du går der, men det er helt opp til deg. Utdannelsen i seg selv er lite verdt, det er hva du gjør ut av den som teller. Stikkordet er kontakter og hard jobbing. Ser flere bygger seg et navn bare ved å ha "passion" for faget. Gjerne gjennom en instagramkonto, nettbutikk eller å være med på eventer. Så om du er dedikert, ønsker å jobbe ræva av deg for å skape et navn og et nettverk så er det kanskje rett for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Antar du mener interiørkonsulent? Jeg er i alle fall utdannet interiørkonsulent gjennom Norges Kreative Fagskole. Interessant studie, men veldig lite verdt med mindre man tar en påbygging senere. Av de jeg gikk i klasse med er det en eller to som har en noenlunde relevant jobb nå. Skal man lykkes må man stå på knallhardt, jobbe masse, skaffe seg masse kontakter og stå på. Beklager, men jeg anbefaler det ikke hvis man vil ha en jobb i etterkant. Anonymkode: 8cf3e...af1
bambyb82 Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Jeg er utdannet interiørdesigner etter tre år på fagskole. Har bakgrunn som møbelsnekker og lakkerer. Driver nå eget foretak som designer og lakkerer-overflatebehandler. Har hatt noen oppdrag i boligstyling i forbindelse med salg. Men dette er mest aktuelt for tomme boliger. Og i dag må de fleste selge før de kan kjøpe nytt. Så tomme boliger å style er det lite av for tiden. Jeg jobber nå for det meste som lakkerer og møbeldesigner i mitt eget verksted. Det er svært få som trenger hjelp til å finne praktiske løsninger i hjemmet sitt, som leier inn interiørdesigner. Denne tjenesten får man stort sett med på kjøpet når man tegner kjøkken med foreksempel en kjøkken konsulent. Og mange er såpass opptatte av interiør og design at de er sin egen konsulent på dette ellers i hjemmet. Du skal virkelig være god i faget ditt og finne eksepsjonelt gode løsninger for at du skal kunne jobbe med dette. Jeg mener selv jeg går under begrepet eksepsjonelt faglig dyktig og har bred bakgrunn. Men å utelukkende leve av interiør kunne ikke vært mulig i lengden. Jeg er derfor glad jeg har flere bein å stå på. De fleste interiørkonsulenter jobber i interiørbututikker. Kjøkkenselger er et typisk arbeidssted dersom du har gode salgs egenskaper. Men de er først og fremst ute etter dyktige selgere. Interiør kan lett læres etterpå. Er dette et utdanningsløp jeg vil anbefale? Nei! Hvertfall ikke på private fagskoler. Her er det mye snusk og bedrageri. Mangel på kompetanse hos faglærere, mangel på oppmøte hos faglærere.. Ja listen er lengre.. Dette er en dyr utdannelse som koster penger siden det kun er fagskoler ( også kalt nav skoler) som tilbyr dette er studiene ofte fyllt opp med elever helt uten interesse og motivasjon. Mange av elevene er her kun fordi nav betaler skoleplassen og de får aap for å møte opp. Dette påvirker læringsmiljøet og kvaliteten på studiet. For ordens skyld.. Jeg har truffet på dedikerte elever fra nav og😊 Så jeg skal ikke ta alle under en kam. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå