Gå til innhold

Kinesiske str ved nettkjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger holdt på å kjøpe noe på nett fra Kina, men jeg tør ikke pga str. Her er jeg S og der er jeg tydeligvis 2XL eller 3XL eller noe. Betyr det at vanlige norske jenter ikke kan handle derfra? Siden jeg som er liten her sprenger skalaen der? 

Det er vel bare å måle cm og ta den str som det står, men jeg blir litt usikker. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt umulig å si, etter min erfaring. Noen ganger stemmer størrelsesskjemaet godt, andre ganger er det på jordet. :) 

Jeg har handlet mye til meg selv fra Kina, og har fått klær fra europeisk str. 8 år til XL. Jeg er en XS-S. I det siste har jeg handlet mer på Aliexpress, der kan folk legge ut bilder av selg selv i plagget og skrive om kvaliteten. Ikke hundre prosent sikkert, men bedre enn eBay. 

Skrevet
8 minutter siden, Emera skrev:

Det er helt umulig å si, etter min erfaring. Noen ganger stemmer størrelsesskjemaet godt, andre ganger er det på jordet. :) 

Jeg har handlet mye til meg selv fra Kina, og har fått klær fra europeisk str. 8 år til XL. Jeg er en XS-S. I det siste har jeg handlet mer på Aliexpress, der kan folk legge ut bilder av selg selv i plagget og skrive om kvaliteten. Ikke hundre prosent sikkert, men bedre enn eBay. 

Takk, jeg vil så gjerne handle fra en butikk på Etsy. Feiger ut hver gang. Men det er kostymer, så ikke like lett å finne ellers.

Skrevet (endret)

Okei, Etsy blir vel litt annerledes. Jeg har aldri handlet der. Er det mest håndlagede ting der? Og at selgerne har laget dem selv? For da går det kanskje an å kontakte selgerne direkte og spørre om mål og sånt?

Endret av Emera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...