AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Jeg er en person som aldri er syk eller forkjølet, nesten ikke en gang i året engang. Forrige uke hadde jeg mensen, og plutselig i slutten av uken våknet jeg med vond hals og formen blir ikke bedre. Halsen er vond flere dager etterpå og hodepine hver dag. Ikke spesielt sliten eller vondt noen andre steder, men merker at jeg er litt syk. Så at NRK la ut artikkel om at tampongsyken mulig var kommet litt tilbake etter at to jenter ble lagt inn på to uker. Symptomene er vond hals og hodepine, men også oppkast, diare, svimmelhet, muskelverk osv... Det kan jo være livstruende, men jeg synes det virker så teit å ringe lege å si at jeg har vondt i halsen. Hvor viktig er det å ta kontakt med lege når man blir forkjølet i forbindelse med mensen? Anonymkode: 2b48a...ec5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Hei! Du trenger ikke å ringe lege ved vond hals, du er mest sannsynlig bare forkjølet. Får du derimot høy feber over lengre tid ville jeg ha kontaktet lege. Skulle du bli livstruendr syk så merker du det. Anonymkode: 8a4e3...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 Det må du nesten kjenne litt på selv.. Vanskelig for andre å svare på. Hvis du sjeldent er syk, så skader det vel ikke å ringe legevakten å høre hva de sier? Anonymkode: 54e0c...e49
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #4 Skrevet 4. februar 2017 Høres ikke ut som tampongsyke; du er nok bare forkjølet. Anonymkode: 2c0e2...b45 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #5 Skrevet 4. februar 2017 Men hva er det egentlig som får deg til å tenke på tampongsyke? Anonymkode: 2c0e2...b45 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 4. februar 2017 #6 Skrevet 4. februar 2017 Har du glemt tampongen og latt den sitte i i over 8 timer da? For hvis ikke så er det ikke tampongsyke. Aldri les på nettet om sykdommer, det har jeg lært den harde måten (mine ville teorier har aldri vist seg å stemme). Du er nok bare litt syk. Legg deg i senga og drikk varm te med honning 😊
Agathe Skrevet 4. februar 2017 #7 Skrevet 4. februar 2017 Hvis du ikke har høy feber så er det mest sannsynligvis bare vond hals
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #8 Skrevet 4. februar 2017 Tampongsyke er ikke smittsomt. Har du gått med samme tampong i over ett døgn? Anonymkode: 7d8f6...a02 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #9 Skrevet 4. februar 2017 Takk dere Antar at det bare er forskjølelse ja, grunnen til at jeg tenkte på det var tampongsyke er fordi jeg aldri er syk og ble det akkurat når jeg hadde mensen. Og nei, jeg hadde tampongene rundt 4 timer og var forsiktig, eneste jeg ikke tenkte på var å vaske hendene før jeg tok de inn og ut. Jeg er fæl til å lese på nettet om sykdommer haha uff... Håper og satser jo på at jeg må ha sterkere symptomer om det er det. -TS Anonymkode: 2b48a...ec5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå