Tvist Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Hei, Jeg skal flytte midlertidig til en venn som ikke har internett. Jeg har en gammel mobil fra steinalderen (omtrent), men vil gjerne ha mobilt bredband til laptopen. Er det noen som har erfaring med gode tilbydere? Vil helst ikke forplikte meg til en lang avtale. Hvor mange GB trenger jeg til min ene PC? Det mest krevende jeg gjør er å se Netflix.
Tummy Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Sjekk dekning på ice. Så kan dere dele dele på utgiften. Å bruke en gammel telefon er ikke noe bra løsning.
vendeli Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 Hvis du ser på Netflix ofte eller liker å se i god kvalitet trenger du nok minst 50 GB, vil jeg tro. Personlig syns jeg det er like greit å gå for 100 GB, siden det ikke er store prisforskjellen på 50 og 100, så slipper jeg å hele tiden følge med på hvor mye data jeg bruker. Det blir man fort veldig lei av når det liksom er "bredbåndet" det gjelder. 50 GB hos Telia eller Ice - 499 kr. 100 GB hos Nextgentel - 539 kr. 100 GB hos Chess eller Ice - 599 kr. Hvis du er opptatt av enkelhet og kundeservice anbefaler jeg Chess. Ellers er jo Nextgentel billigst og helt OK, bortsett fra litt kronglete kundeservice og at du ikke kan kjøpe ekstra data. Du må uansett kjøpe deg modem for egen lomme dersom du ikke vil ha bindingstid, nettbutikken til Chess har Huawei (mest anerkjente 4g-modemene, er veldig fornøyd med det) til laveste pris så vidt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå