Gå til innhold

Hva når barnet tisser på segi barnehagen - må vinterdressen vaskes hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet har sluttet med bleie på dagtid men ikke på nattid, og barnet fremdeles er på "WC-trening": da kommer det litt tiss i klærne hver dag fra barnehagen og også i vinterdressen/parkdressen. Greit at man gjerne har mange klær og flere dresser...men: 

vasker dere andre da vinterdressen hver dag - slik at det ikke skal lukte tiss av barnet? 

Anonymkode: 5c90d...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh. Tror ikke de ansatte i barnehagen synes det er stas med en unge som lukter piss. Ergo, ja, jeg synes du skal vaske hver dag. Kan evt kjøpe en til slik at det ikke blir så stress?

• Liker 20
Skrevet

Høres ut som bleieslutt er satt i gang for tidlig hvis barnet tisser på seg hver dag?

Anonymkode: edf50...50a

• Liker 38
Skrevet

Kan barnet ha på bleie ute nå når det er vinter?:)

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når barnet har sluttet med bleie på dagtid men ikke på nattid, og barnet fremdeles er på "WC-trening": da kommer det litt tiss i klærne hver dag fra barnehagen og også i vinterdressen/parkdressen. Greit at man gjerne har mange klær og flere dresser...men: 

vasker dere andre da vinterdressen hver dag - slik at det ikke skal lukte tiss av barnet? 

Du må jo det ja.. barnet kan ikke gå rundt og lukte tiss! Det er bare en periode, husk det..

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at barnet ikke er helt klar for bleieslutt hvis det daglig tisser på seg. Jeg har ikke hatt dette problemet med mine barn. 
Uansett hvis barnet tisser så det går ned i utedressen, må den selvfølgelig vaskes. Både for de som jobber der og barnet selv. Det har aldri vært lurt å være barnet det luktet tiss av i forhold til andre barn. 

Anonymkode: d4ffb...948

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Øh. Tror ikke de ansatte i barnehagen synes det er stas med en unge som lukter piss. Ergo, ja, jeg synes du skal vaske hver dag. Kan evt kjøpe en til slik at det ikke blir så stress?

Eh...for meg er ikke dette et problem. Vi har flere vinterdresser/utedresser og masse klær. Vi bytter dress for hver dag og vasker hele tiden. Jeg spurte ikke om råd til meg...jeg vet hva jeg bør gjøre, ja.

Men: lurte generelt på på hvordan folk her gjør det: om de vasker utedressen hver dag. Går det greit eller byr det på praktiske problemer når det tisses litt i klærne hver eneste dag? 

Skrevet
1 minutt siden, Vakkertliv skrev:

Kan barnet ha på bleie ute nå når det er vinter?:)

Det var faktisk lurt! Takk skal du ha : ) Så kan jo barnet bare avvennes igjen så snart våren er her. 

• Liker 2
Skrevet

Blir trist når folk faktisk lurer på sånne ting. :(

Selvfølgelig skal ikke barn gå rundt med klær de har tisset i! 

Anonymkode: 5d5b4...a59

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som bleieslutt er satt i gang for tidlig hvis barnet tisser på seg hver dag?

Anonymkode: edf50...50a

Nja, tror ikke det - men problemet er vel snarere at det er få ansatte og mange barn som krever oppmerksomhet - og da er det enkelte barn som ikke klarer å hver eneste gang det må tisse få sagt i fra til en voksen, Så skvetting kan absolutt skjeom vinteren med all den påkledningen som er. 

Skrevet

Nei la barnet gå rundt med klær fulle av tiss du :) ikke ekkelt i det hele tatt 

*sa hun i en ironisk tone*

Anonymkode: b3908...f1f

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir trist når folk faktisk lurer på sånne ting. :(

Selvfølgelig skal ikke barn gå rundt med klær de har tisset i! 

Anonymkode: 5d5b4...a59

Utrolig trist og leit når en gjest tolker det på den måten : - ( 

Selvfølgelig lures det ikke på om det er greit å gå med tiss i klærne..som du ser står det at det er snakk om at akkurat vi har flere vinterdresser å veksle mellom og masse klær - men spørsmålet går på hvordan andre gjør det. 

Ser ikke helt tristheten her, lighten up : - ))

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei la barnet gå rundt med klær fulle av tiss du :) ikke ekkelt i det hele tatt 

*sa hun i en ironisk tone*

Anonymkode: b3908...f1f

For det var akkurat det spørsmålet handlet om. Not. :-)

Skrevet
10 minutter siden, Minlillesky skrev:

Du må jo det ja.. barnet kan ikke gå rundt og lukte tiss! Det er bare en periode, husk det..

Spørsmålet gjaldt hva "dere andre gjør" : - ) 

Vi vasker selvsagt vinterdresser hver dag : - ) 

• Liker 1
Skrevet

Klart den må vaskes hver dag da! Og gjett om keg har vasket eldsemann sin millioner av ganger 😖 Han blir 6, men tisser fremdeles på seg, eller går å skvetter. Han registrerer rett og slett ikke at det er på tide å gå på do, og så er han rett og slett litt lat🙄 Men ett godt tips- dropp vinterdress, kjøp todelt. Og en ekstra vinterutebukse så du alltid har en tørr å sende i bhg mens du vasker den andre😉

Anonymkode: d7b4b...a89

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klart den må vaskes hver dag da! Og gjett om keg har vasket eldsemann sin millioner av ganger 😖 Han blir 6, men tisser fremdeles på seg, eller går å skvetter. Han registrerer rett og slett ikke at det er på tide å gå på do, og så er han rett og slett litt lat🙄 Men ett godt tips- dropp vinterdress, kjøp todelt. Og en ekstra vinterutebukse så du alltid har en tørr å sende i bhg mens du vasker den andre😉

Anonymkode: d7b4b...a89

Det der var lurt! Takk for at du delte erfaringen! : - )  

Vi har flere tykke, utevinterdresser, men de er alle hele (altså ikke todelt).

Vi får kjøpe oss en todelt også, så går det raskere å få klærne av til WC-besøket!

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, tror ikke det - men problemet er vel snarere at det er få ansatte og mange barn som krever oppmerksomhet - og da er det enkelte barn som ikke klarer å hver eneste gang det må tisse få sagt i fra til en voksen, Så skvetting kan absolutt skjeom vinteren med all den påkledningen som er. 

De ansatte kan ikke følge barnet til do litt oftere i starten da? :) 

Skrevet
2 minutter siden, Minlillesky skrev:

De ansatte kan ikke følge barnet til do litt oftere i starten da? :) 

Takk! Vi har tatt det opp med de og det ser ut som om det kan løsne litt og bli noe bedre. De ansatte har jo mange barn de skal følge opp og det er sikkert flere barn på avdelingen som behøver do-oppfølging. Men det har blitt noe bedre : ) 

Tror den tøffeste tiden er vinteren med all den påkledningen. Vi skal kjøpe todelt-vinter utesett, for nå har vi kun tykke, hele dresser!

• Liker 1
Skrevet

Jeg personlig vssker klær som er 'for skitne til å brukes'. Alt av klær med urin på, faller i den kategorien. 

Anonymkode: 07a80...12a

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet gjaldt hva "dere andre gjør" : - ) 

Vi vasker selvsagt vinterdresser hver dag : - ) 

"vasker dere andre da vinterdressen hver dag - slik at det ikke skal lukte tiss av barnet?  " Dette var spørsmålet, som jeg svarte på. Det sier seg selv egentlig, at man burde vaske det som er blitt tisset i. Kan ikke gå rundt og lukte stakkars :) De ansatte får være flinkere til å følge barnet til do litt oftere i starten. Det er ikke alltid lett for barna å si fra heller i starten..Barnet mitt sluttet med bleier sommeren da hun var 3 år, og jeg fulgte henne ofte til do den første tiden. Så klarte hun si fra selv når hun måtte på do og til slutt gikk hun bare på do, uten at noen ba henne om det. Det blir uansett litt uhell, men sånn er det jo bare. For mange barn er det ikke kult å få på seg bleie under bleieslutt, det kan få barnet til å vente med bleieslutt. Så noen skrev ang bleie når de er ute. Men du kjenner ditt barn best.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...