AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Noen som kjenner til gode arrangører av såkalte gruppe/fellesreiser man kan melde seg på? Kjenner til Kilroy, men føler det er litt for "hipt" for meg, og dessuten er det bare eviglange turer langt avgårde. Grunnen til at jeg lurer er at jeg seff er singe, 30 år og gira på å reise på ferie, men ikke såå gira på å reise helt aleine. Er ikke så god til å reise alene for så å "bare bli kjent med folk" når jeg er på tur. Så ser for meg at det kanskje kunne vært en løsning å melde seg p en eller annen tur -men er redd for at det som finnes enten er for hippe baclpackere på 20, eller såkalt enslige tapere på 47. Finnes det noe for sånne som meg? Trenger forsåvidt ikke å være at hele reisen er organisert, men at man kan melde seg på et eller annet aktivitet eller lignende sånn at man er sikra å møte noen og ha en plan for reisen. Er interessert i litt varme, helst ikke asia, og type turer arrangenent kan jo være språkkurs, eller yoga f.eks. Vet at kilroy har språkkurs, men det er så omfattende Kan være andre ting også selvfølgeig, ikke ekstremsport bare, men poenget er å kunne reise på ferie alene, men ikke helt alene, men med en plan og sjanse for å møte folk i riktig målgruppe. Anonymkode: da26c...6fe
Gubi Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 På nettsiden reisevenn.no kan man legge inn reiseplaner og høre om det er andre som har lyst til å bli med eller følge med på andres innlegg. Tror ikke det er masse trøkk der men verdt å sjekke ut 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kjenner til gode arrangører av såkalte gruppe/fellesreiser man kan melde seg på? Kjenner til Kilroy, men føler det er litt for "hipt" for meg, og dessuten er det bare eviglange turer langt avgårde. Grunnen til at jeg lurer er at jeg seff er singe, 30 år og gira på å reise på ferie, men ikke såå gira på å reise helt aleine. Er ikke så god til å reise alene for så å "bare bli kjent med folk" når jeg er på tur. Så ser for meg at det kanskje kunne vært en løsning å melde seg p en eller annen tur -men er redd for at det som finnes enten er for hippe baclpackere på 20, eller såkalt enslige tapere på 47. Finnes det noe for sånne som meg? Trenger forsåvidt ikke å være at hele reisen er organisert, men at man kan melde seg på et eller annet aktivitet eller lignende sånn at man er sikra å møte noen og ha en plan for reisen. Er interessert i litt varme, helst ikke asia, og type turer arrangenent kan jo være språkkurs, eller yoga f.eks. Vet at kilroy har språkkurs, men det er så omfattende Kan være andre ting også selvfølgeig, ikke ekstremsport bare, men poenget er å kunne reise på ferie alene, men ikke helt alene, men med en plan og sjanse for å møte folk i riktig målgruppe. Anonymkode: da26c...6fe Jeg er sånn som deg 28, singel, vil gjerne ha sol og varme og lese bøker ved bassenget, hater festing og fyll. Problemet mitt er at ingen av vennene mine har de samme ønskene som meg, så mulig det bli aleneferie eller lete etter et slikt opplegg du snakker om, evt sjekke ut reisevenn.no. Har ingen konkrete planer, men dette kan bli spennende! Anonymkode: 9633a...fb7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Jomfrureiser virker jo forsåvidt som et ganske oppegående opplegg ja! Noen som har erfaringer med det? Anonymkode: da26c...6fe
Tvist Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 Jeg gikk på språkkurs i spania og russland, 2 uker i hvert av landene. Fungerte veldig fint, ble kjent med andre som gikk på skolen, som hadde reist alene. Om du har interesse for språket selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jomfrureiser virker jo forsåvidt som et ganske oppegående opplegg ja! Noen som har erfaringer med det? Anonymkode: da26c...6fe Har reist med dem, veldig vellykket. Vi var damer i alderen 25-65. Anonymkode: 4e69a...523
OppNedPåAlt Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Hvitserk er fin om du vil ha skikkelig opplevelser/ekspedisjoner Der er det alle aldre. Ellers er jeg også nysgjerrig på om det er noe sånn fellesturer der man ikke ender opp som eneste "unge" blant pensjonister.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 En bekjent har reist litt med G Adventures, og har vært fornøyd. Tidvis litt hektisk opplegg, men det er kanskje litt hva du gjør det til selv også? Og hva slags tur man melder seg på? Jeg har reist med Carpe-Diem, riktignok var jeg yngst (35), men hadde en helt topp tur. Jeg er ingen partyløve, så at det var voksne mennesker og rolige kvelder passet meg perfekt. Endel pensjonister, men også endel i 40-50 årene. Vil tro alderen på de reisende også kan variere litt med hva slags type tur det er snakk om. Jomfrureiser har jeg meldt meg på en gang, men dessverre ble den turen avlyst. Så har tilgode å reise med de, men har hørt mye positivt. Anonymkode: 3d486...eb9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 Jeg har reist med jomfrureiser en gang, alderen på gruppa var vel 25-75, om jeg ikke tar helt feil, men en av de sprekeste og morsomte var definitivt den eldste Jeg synes det var en fin tur, men turlederen blir veldig viktig på slike turer. Jeg synes vår leder tok litt lite ansvar til tider, og jeg syntes ikke nødvendigvis hun visste nok om landet og kulturen. Hadde gjort seg med engelskspråkelige lokalguider gjennom større deler av turen. Men jeg hadde reist igjen, altså, og vurderer en annen tur med dem. Anonymkode: bfdb4...83c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har reist med jomfrureiser en gang, alderen på gruppa var vel 25-75, om jeg ikke tar helt feil, men en av de sprekeste og morsomte var definitivt den eldste Jeg synes det var en fin tur, men turlederen blir veldig viktig på slike turer. Jeg synes vår leder tok litt lite ansvar til tider, og jeg syntes ikke nødvendigvis hun visste nok om landet og kulturen. Hadde gjort seg med engelskspråkelige lokalguider gjennom større deler av turen. Men jeg hadde reist igjen, altså, og vurderer en annen tur med dem. Anonymkode: bfdb4...83c Enig i at reiselederen er veldig viktig! Med Carpe Diem hadde vi en super reiseleder fra Norge, og på lokale rundturer hadde de også ordnet med lokal guide. Aldersspennet på turen var vel ca 35-75, og det var spreke og hyggelige folk alle sammen. Anonymkode: 3d486...eb9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #12 Skrevet 6. februar 2017 Kjenner fler som har reist med g adventures og har vurdert det selv også tidligere. Mange spennende turer der. Anonymkode: c107a...eae
Reisehjerte Skrevet 7. februar 2017 #13 Skrevet 7. februar 2017 Jeg syns det er topp å reise på egen hånd, og så planlegge aktiviteter underveis - men med lokale turoperatører. Både Carpe Diem og G-Adventures har spennende turer, og hvor "hippe" de er kommer vel helt an på tema for reisen. Dersom du f eks vil på yogatur bør du google litt for å se om det finnes lokale operatører - jeg skal til Marocco på en yoga-tur i april, og den fant jeg via å søke rundt. List ut interessante tema og søk ivei - det er ikke alltid de store operatørene som har de mest spennende turene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå