Gå til innhold

Frokost kcal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost på 280 kcal, er det normalt eller mye? 

Anonymkode: bc924...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er mye eller lite avhenger av hva du inntar resten av døgnet. 

• Liker 2
Skrevet

For meg er det lite, jeg spiser rundt 400 kcal til frokost. Det er som det har blitt sagt over her avhengig av hva du spiser resten av dagen også. 

• Liker 2
Skrevet

Spørsmålet er meningsløst. Hva mener du med normalt, hva mener du med mye? Hva vil du med et sånt spørsmål? Er du normalvektig, overvektig eller undervektig? Hvor mange kalorier pr dag får du i deg? Får du i deg alt du trenger av alle næringsstoffer hver dag? Er du frisk, opplagt, glad og energisk? Spiser du mat du liker? Blir du passe mett av 280 kalorier? Svar på disse spørsmålene, så har du svaret på om 280 kcal er passe for en frokost for deg. Om det er normalt eller mye vil du aldri få svar på.

• Liker 4
Skrevet

Helt avhengig av hvor mye du får i deg i løpet av resten av dagen, men for meg er det lite, og jeg ville vært sulten på bare et par timer. En typisk frokost for meg inneholder nok fort 400-500 kcal.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Pringle skrev:

Spørsmålet er meningsløst. Hva mener du med normalt, hva mener du med mye? Hva vil du med et sånt spørsmål? Er du normalvektig, overvektig eller undervektig? Hvor mange kalorier pr dag får du i deg? Får du i deg alt du trenger av alle næringsstoffer hver dag? Er du frisk, opplagt, glad og energisk? Spiser du mat du liker? Blir du passe mett av 280 kalorier? Svar på disse spørsmålene, så har du svaret på om 280 kcal er passe for en frokost for deg. Om det er normalt eller mye vil du aldri få svar på.

Ikke sant? 280 kcal er 280 kcal mer enn jeg spiser til frokost, for jeg spiser aldri frokost, men ca 300 kcal mindre enn det jeg spiser til lunsj. 

Anonymkode: f34aa...b71

• Liker 1
Skrevet

I mine øyne, lite. Jeg spiser 600 kcal til frokost

Anonymkode: f4f91...6a8

• Liker 2
Skrevet

Spiser ca 600 kcal til frokost, men det er veldig individuelt.

Anonymkode: dbf7b...67e

• Liker 2
Gjest Annetnavn_
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent det samme som jeg spiser. Tror ikke det er helt unormalt. 

Skrevet

Jeg spiser også omtrent det. Blir gjerne to skiver grovbrød med litt smør og syltetøy uten sukker + et glass lettmelk. Helt perfekt for meg.

• Liker 1
Skrevet

Det er omtrent det jeg lander på også, men jeg spiser ca 6-7 måltider daglig. Uansett avhenger det jo, som de over sier. 

• Liker 1
Skrevet
På 4.2.2017 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Litt lite, ville gått opp til 300 kcals eller litt mer.

På 4.2.2017 den 17.56, Ms. Steele skrev:

Jeg spiser også omtrent det. Blir gjerne to skiver grovbrød med litt smør og syltetøy uten sukker + et glass lettmelk. Helt perfekt for meg.

Det der er nok mye mer enn 280 kcals. Smør og syltetøy er det mye kcals i, brød og forsåvidt.

Anonymkode: f33c8...a13

• Liker 3
Skrevet

2 brødskiver á 45 gram (typisk 250 kcal/100g) = 225 kcal
10 gram smør = 70 kcal
30 gram (?) Lerum syltetøy uten tilsatt sukker = 15 kcal
1 glass lettmelk (typisk 2 dl) = 86 kcal
Totalt = 400 kcal

Anonymkode: eea1c...c9f

• Liker 6
Skrevet

for lite for alle mennesker over 4 år

• Liker 1
Skrevet

Jeg "spiser" bare svart kaffe til frokost. Det handler jo om totalsummen i løpet av dagen. Jeg driver helt naturlig med periodisk faste, og spiser aldri før tidligst klokken 11, men jeg får jo i meg det jeg skal i løpet av dagen uansett. Hvordan man velger å strukturere opp måltidene spiller ikke noen rolle.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt lite, ville gått opp til 300 kcals eller litt mer.

Det der er nok mye mer enn 280 kcals. Smør og syltetøy er det mye kcals i, brød og forsåvidt.

Anonymkode: f33c8...a13

Er nok ikke det skjønner du. Jeg spiser 70 gr brød, 5 gr Soft Flora, 20 gr Lerum uten sukker og 1,5 dl lettmelk. 266 kcal. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...