Gå til innhold

Eldre møbler - for oss som liker å handle brukt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :laugh:

Jeg vet ikke om det er bare jeg som har denne interessen - men jeg elsker eldre møbler. Å kunne dra over pussepapiret, litt olje eller lakk, trekke om noe der det trengs, og vips: de har fått et nytt liv. Gamle møbler som har stått i flere tiår på barnerom, godt brukte stoler fra gamle kjøkken, bokhyllene til morfar og den gamle telefonbenken til tante Live.

Håper det er andre som deler denne interessen som ønsker å bidra her - både i form av hva man allerede har (beskrivelse, link eller bilde), hva man ønsker seg, linker fra FINN, hva man har funnet i bruktbutikk og hvilke møbler man evt har pusset opp.

Selv er jeg på jakt etter fire nye spisestuestoler nå, og en "godstol" til å ha i et hjørne på soverommet. Sett mye på denne stolen, men må innrømme at jeg syntes 1500kr er litt i meste laget å betale. Det kan nok ha noe med at jeg er fra distriktsnorge og har flyttet til byen, og derfor er vant til at tingene de selger her i Oslo er ting som kostet en 2-400kr på loppemarked på "bygda".

Håper andre vil bli med i tråden, så skal jeg slenge ut litt linker og bilder her etter hvert :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En stol som "prosjekt" og som ferdig oppusset med nytt trekk og nypusset og nylakkert (for lakkerte modeller) vil jo ha ulike priser.

Denne er pusset og lakket. Setet bygget opp fra bunnen før den ble trukket i ullstoff (Gudbrandsdalens ullvarefabrikk).

Nydelig liten stol, som slik den ser ut på bildet, kostet 5600,-

lyseblc3a5-blinkenslekting.png?w=700&h=&crop=1

Vil du, og kan du, pusse opp drømmestolen selv? :)

Endret av Mis(s)Understood
Skrevet

Det er en butikk på Torshov som selger brukte møbler, han har veldig mye! Listene priser er høye men tror man kan prute og ham har salg på de han ikke får solgt. Tror det er hans webside - http://antikkvarehuset.no/retro/stoler/

Hvis du drar på loppemarkeder som diverse skoler og korps arrangerer, kan du selvfølgelig finne samme perler mye billigere. Anbefaller i så fall å dra litt utenfor byen, ikke i sentrum, i sentrum er det for mye folk.. Følg med webside loppemarked.info

Anonymkode: a4543...94c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...