AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Skal ta IVF privat i utlandet (DK). Men er usikker på en del ting. Hadde dere oppfølging fra egen lege (fastlege)? Er det overhodet mulig når en tar privat? Har ikke nevnt for fastlegen at jeg skal ta IVF privat, men syns det blir ekkelt å skulle ta en masse medisiner uten oppfølging hvis jeg blir dårlig? Og hvordan gjorde dere det med ultralydscanninger? Hvor får man tatt ultralydscanninger på dagen? (dag 2, dag 8) Og hva koster det? Anonymkode: bcf2d...d63
Silfen Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Det er helt normalt å følges opp i norge forut.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 Akkurat nå, Silfen skrev: Det er helt normalt å følges opp i norge forut. Ok, så jeg bare ringer fastlegen og sier jeg skal ta IVF da, eller noe sånt? Vet legen hvor jeg kan få gjort scanninger? Jeg har tatt inseminasjon denne mnd, men regner med den er mislykket, siden jeg er anbefalt IVF pga dårlige verdier. Så tanken er å gå på IVF alt neste mnd. Bør jeg få meg en fastlegetime før det da kanskje? Anonymkode: bcf2d...d63
Silfen Skrevet 4. februar 2017 #4 Skrevet 4. februar 2017 Fastlegen har vel gjerne ikke mulighet, men kan enten henvise eller så er vel det enkleste å gå privat.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #5 Skrevet 4. februar 2017 Akkurat nå, Silfen skrev: Fastlegen har vel gjerne ikke mulighet, men kan enten henvise eller så er vel det enkleste å gå privat. Ok, så da kontakter jeg bare fastlegen først? Har litt dårlig tid, siden begynner ny syklus ca midt i denne mnd. Anonymkode: bcf2d...d63
Silfen Skrevet 4. februar 2017 #6 Skrevet 4. februar 2017 Da ville jeg gått privat. Volvat for eksempel.
prover87 Skrevet 4. februar 2017 #7 Skrevet 4. februar 2017 Jeg tror de fleste klinikkene i DK som har mange norske kunder har avtaler med masse gynekologer i Norge som kan gjøre mange av kontrollene. Jeg ville kontaktet klinikken i DK først og tatt det der i fra.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #8 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, Silfen skrev: Da ville jeg gått privat. Volvat for eksempel. Ok, var Aleris som tok de andre prøvene. Kanskje jeg bare kan kontakte dem siden jeg alt har vært der. Ber jeg bare om oppfølging gjennom IVF av lege, eller er det hos gynekolog? Jeg trenger i alle fall at noen viser meg hvordan jeg setter sprøytene, lurer på oppbevaring av medisiner, og hvilke bivirkninger som ikke er ok, pluss må ha ultralydene.. Anonymkode: bcf2d...d63
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #9 Skrevet 4. februar 2017 1 minutt siden, prover87 skrev: Jeg tror de fleste klinikkene i DK som har mange norske kunder har avtaler med masse gynekologer i Norge som kan gjøre mange av kontrollene. Jeg ville kontaktet klinikken i DK først og tatt det der i fra. De har det, men bare i Oslo og noen få andre steder, men ikke der jeg er. Anonymkode: bcf2d...d63
Silfen Skrevet 4. februar 2017 #10 Skrevet 4. februar 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, var Aleris som tok de andre prøvene. Kanskje jeg bare kan kontakte dem siden jeg alt har vært der. Ber jeg bare om oppfølging gjennom IVF av lege, eller er det hos gynekolog? Jeg trenger i alle fall at noen viser meg hvordan jeg setter sprøytene, lurer på oppbevaring av medisiner, og hvilke bivirkninger som ikke er ok, pluss må ha ultralydene.. Anonymkode: bcf2d...d63 Det ville jeg gjort. Du kan få opplæring i sprøyter av helsesekretær hos fastlegen. Oppbevaring og bivirkninger sjekker du enkelt på felleskatalogen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #11 Skrevet 4. februar 2017 8 timer siden, Silfen skrev: Det ville jeg gjort. Du kan få opplæring i sprøyter av helsesekretær hos fastlegen. Oppbevaring og bivirkninger sjekker du enkelt på felleskatalogen. Ok. Skal ta en telefon dit til uka. Men aner du det med ultralyder? Hvor søren får jeg tatt folikkeltelling ultralyd på dagen liksom..Jeg må ha ultralyd syklusdag 2-3 og 8 stimuleringsdag? Hvor i alle dager får man utført sånt uten at det er bestillt en evighet i forkant? En/begge av disse faller jo fort på helg også..Jeg får jo ikke planlagt noe av dette før 1.syklusdag liksom? Anonymkode: bcf2d...d63
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #12 Skrevet 4. februar 2017 Er det noen spesielle grunner til at du skal ta behandlingen i Danmark? Praktisk sett så er det mye enklere i Norge. Private gynekologer tar folikkeltelling, men noen er kanskje ikke like ledig som andre. Er det i helg så sliter du. Derfor er norsk klinikk enklere Anonymkode: a894b...1cf
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #13 Skrevet 4. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det noen spesielle grunner til at du skal ta behandlingen i Danmark? Praktisk sett så er det mye enklere i Norge. Private gynekologer tar folikkeltelling, men noen er kanskje ikke like ledig som andre. Er det i helg så sliter du. Derfor er norsk klinikk enklere Anonymkode: a894b...1cf Ja. Jeg kommer fra et dårlig forhold og er alene nå så jeg kvalifiserer foreløpig ikke i Norge. Anonymkode: bcf2d...d63
Silfen Skrevet 5. februar 2017 #14 Skrevet 5. februar 2017 Bor du på er større sted så er jo det private gyn som er åpen mandag til lørdag. Så ul er jo ikke det vanskeligste.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #15 Skrevet 5. februar 2017 14 minutter siden, Silfen skrev: Bor du på er større sted så er jo det private gyn som er åpen mandag til lørdag. Så ul er jo ikke det vanskeligste. Samme by som deg. Kom gjerne med forslag! Anonymkode: bcf2d...d63
Gjest Sisti Skrevet 5. februar 2017 #16 Skrevet 5. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Skal ta en telefon dit til uka. Men aner du det med ultralyder? Hvor søren får jeg tatt folikkeltelling ultralyd på dagen liksom..Jeg må ha ultralyd syklusdag 2-3 og 8 stimuleringsdag? Hvor i alle dager får man utført sånt uten at det er bestillt en evighet i forkant? En/begge av disse faller jo fort på helg også..Jeg får jo ikke planlagt noe av dette før 1.syklusdag liksom? Anonymkode: bcf2d...d63 Vi tok ivf privat i Norge, men klinikken hadde bare åpent to dager i uka, så ultralydene måtte jeg ta hos annen privat gynekolog. Jeg bare ringte en privat gynekolog, forklarte hva saken var, og fikk time den dagen jeg trengte det. Hadde med et skjema fra klinikken hun skulle fylle ut. Om du hadde brukt klinikk i Norge hadde de uansett ikke tatt ul i helg, så da tar man den dagen som er nærmest. Klinikken din bør da kunne si hvilken dag de anbefaler. Min gynekolog sa at de alltid slapp inn folk "på dagen" hvis de trengte det ifbm ivf. Private har jo også kort ventetid i utgangspunktet. Husk at dette gjelder ganske mange i Norge, alle de som bor noen timer unna klinikken sin må gå til "vanlig" gynekolog på ultralyd hvis det finnes i nærheten. Så dette ordner seg helt fint, spesielt for dere bosatt nær større byer.
Silfen Skrevet 5. februar 2017 #17 Skrevet 5. februar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme by som deg. Kom gjerne med forslag! Anonymkode: bcf2d...d63 Det er en privat gyn som heter Mortensen. Finner han på google, sjekk om han kan tilby noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå